Luleå HF

115803 inlägg · 887 ämnen

JVM

« · 182447 · » Till forumet


Sv: JVM
I kvartsfinalerna i JVM möts USA- Tjeckien och Finland- Slovakien.
Segrarna i de matcherna möter sedan de två gruppvinnarna Kanada och Ryssland i semi.
Kommentera

Sv: JVM
Tyvärr förlorade Sverige med 1-3 mot Tjeckien och är därmed borta från spelet om medaljer men det var väl egentligen inte så oväntat.
Kommentera

Sv: JVM
Finland och Tjeckien spelade oavgjort 2-2 i natt. Om Sverige vinner mot Tjeckien så avancerar Sverige till kvartsfinal mot Slovakien eller USA.
Kommentera

Sv: JVM
Slovakien vann över Schweiz med 3-0 och bör i och med det vara klart för kvartsfinal. Det kan faktiskt bli Sverige- Slovakien där men då måste förstås Sverige slå Tjeckien först.
Kommentera

Sv: JVM
Zoogin: Ja, det borde de göra. Jag hoppas det går vägen men jag vågar inte riktigt tro det.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Ja, om de vinner mot Tjeckien så går de väl vidare va?
Kommentera

Sv: JVM
Zoogin: Hopp om vad? Det lär ju inte bli några medaljer i alla fall, men det var skönt med en seger för våra Småkronor.
Kommentera

Sv: JVM
Småkronorna vann med 7-2, då finns fortfarande hoppet kvar.
Kommentera

Sv: JVM
Zoogin: En snygg passning också. "Two goals by Alexander Steen and a goal off a Torpedo pass from Patrik Baarnhielm to Andreas Valdix has given Sweden a comanding 3-0 lead after the first period against Germany."
Kommentera

Sv: JVM
Sverige leder med 3-0 mot Tyskland efter 1:a perioden och Bäärnhielm har noterats för en assist.
Kommentera

Sv: JVM
NuMountain: Han har fått en kraftig hjärnskakning och sydd med ca 10 stygn i huvudet och idag har han kraftig huvudvärk och groggy var det någe mera du vill ha reda på eller....
Kommentera

Sv: JVM
NuMountain: Du jag har mer pejl på det än du tror, Pratade nämligen med han som jobbade åt Radiosporten igår och han hadde besökt öviks Sjukhus så nog fan vet jag ner än du tror så lägg ner det nu!
Kommentera

Sv: JVM
"befarade"
Kommentera

Sv: JVM
Frisco: Han mår jävligt illa, däremot är han inte nära döden som man ju först befrade.
Kommentera

Sv: JVM
Frisco: Skulle tro en rejäll huvudvärk och allmänt groggy fortfarande det går liksom inte över på ett dygn....
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan:

Märk väl att jag inte hänvisade till HA.

Märk väl att det är ganska enögt att inte inse att man själv också är enögd. Jag har aldrig förnekat att MoDofans är enögda - men det betyder inte att vi inte kan ha rätt också, t.ex. om saker vi faktiskt SETT PÅ PLATS. Däremot blir det mer och mer klart att lulingarna är minst lika enögda, vilket alla lulingar som jag sett göra väsen av sig förnekar.

Om jag skulle säga att jag insåg att Warg gjorde fel i Bulangrejen skulle jag ljuga. Däremot har jag inga problem med att erkänna att Hlinka t.ex. är ganska bra på att filma eller tacklas med armbågen lite för högt upp, likaväl som jag tyckte att det var lustigt att se hur kass Pihl var på att dölja att han tog ner pucken på ett sätt som var emot reglerna. Jag ser också när Wilde slår blindpass rakt ut i ingenting, och jag var väldigt less på Duus alla misslyckade försök att rensa zonen i slutet av hans MoDokarriär. Detta är dock inget som det finns något behov av att diskutera med lulingar, varför du antagligen inte tror att vi kan erkänna sådant för oss själva.

Ett exempel som understryker ngt jag skrev en bit här ovanför: Under en evighet i våras hängde en massa lulingar på modohockey.se och hävdade att Werner fejkade att han bröt fingret (eller var det flera fingrar?). Hur skulle du kategorisera sådana uttalanden? Objektiva?
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Det spelar väl ingen roll om han kan spela om en månad eller om 10 år eller inte alls. Hur mår han undrar jag bara.
Kommentera

Sv: JVM
NuMountain: Jaha.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Bra skrivet Lulekickan!!
Kommentera

Sv: JVM
Frisco: Bulan kommer inte att spela på ca en månad.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Härligt resonemang kickan. Jag köper det rätt av och fastslår att: Eftersom du gjort dig känd att totalt sakna proportioner och att vara fullkomligt råpartisk när det gäller Luleå, så måste det du fastslår vara precis tvärtom.
Kommentera

Sv: JVM
knaskamilla: Jag ser inte ned på någon Modoit, däremot tycker jag att vissa är dryga och otrevliga, plus att det förmodligen inte finns några andra supportrar som är så enögda som just Modoiter. De flesta lags supportrar kan erkänna att någon av spelarna i favvolaget gjort fel, eller tycka att vissa spelare i det egna laget är rätt sopiga, men bland Modoiter är sådant faktiskt rätt sällsynt.

Att hänvisa till HA skulle onekligen vara rätt kul. Det var väl han som skrev om Modos sagolika drömhockey i slutspelet...
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Bulanincidenten är ju oerhört underlig. Här sitter enögda cyklopluleiter (skulle kunna vara Lulekickan) och tror och intalar sig saker på enögd hörsägen och ska strimla MooooDooooo osv.
Det jag undrar mest är hur det är med Bulan? Men det kanske ingen bryr sig i. Nu gäller det att strimla Warg, och all andra MooDooiter, alla Öviksbor, spelare, ledare, dig och mig.
Kommentera

Sv: JVM
Portello:

Det är iofs ganska logiskt att man fungerar så (och nu har jag heller inte Bulanincidenten eller andra större händelser i tankarna). Man vill ju hellre se sitt lag spela PP än BP, så klart. Den supporter som skulle börja busvissla åt domaren för att han missar att ta t.ex. en hakningsutvisning på en spelare ur det lag man håller på vore väl inte riktigt normal?

Sedan är det en annan sak att gnälla på domarnivåerna. Jag tycker t.ex. att domaren både i tordags och domaren i lördags dömde konstigt, åt bägge håll. Danielsson höll helt olika nivåer i första och andra perioden, t.ex. Av vilken anledning? Hade kanske han också insett, som vi andra, att om han fortsatte släppa så mkt som han gjorde i första perioden så skulle det hela urarta till slut (vilket det ju också gjorde)?
Kommentera

Sv: JVM
MartinS: Gör det du.
Kommentera

Sv: JVM
MartinS: Ganska roligt hur man kan se olika på samma sak beroende på vilket lag man håller på .
En sak kan man tycka är fullt schysst för att en ur sitt lag gjorde det för att sekunden efter gnälla på typ samma sak när motståndaren gör det.
Och nu har jag inte Bulan incidensen i tanken......
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan:

Okej. Jag ändrar mig: du skulle väl inte erkänna att någon av de du ser ner på av MoDoiterna skulle kunna vara objektiv, även om de lyckades.

För övrigt hade jag tänkt att hänvisa till AB, men eftersom artikeln är skriven av HA och det är MoDos matchläkare som uttalat sig så är det väl ingen mening. Jag antar att framtiden får utvisa hur det blir. Om det ska videogranskas lär det väl göras riktigt, kan man tänka.
Kommentera

Sv: JVM
"Eftersom åtminstone vissa av dessa åskådare brukar göra sansade bedömningar är jag benägen att tro dem."

Otrolig roligt citat, ska nog sätta in det i årsboken när vi summerar året! :P

Vågar jag säga att jag inte alls håller med? Och att jag tycker precis tvärtom? Eller att jag tycker det var en riktigt vacker propp? Synd bara att han inte var beredd och att han slog huvudet i isen. :/
Kommentera

Sv: JVM
knaskamilla: Nej, en var faktiskt gröning, och eftesom gröningar brukar hata lulingar än mer än modoiter gör så är jag rätt säker på att han inte skulle överdriva det till Modods nackdel.

Jorå, nog skulle jag kunna erkänna att en Modoit varit objektiv. Zigge, Taddy och Paddan har faktiskt lyckats med den bedriften flera gånger.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan:

Man kanske kan tänka sig att alla du känner som var på matchen var lulingar? (Okej, Paddan också då, kanske, men han satt längre ifrån tacklingen än vad de jag känner gjorde...)

Jag menar bara, att om man inte har sett saker ska man kanske inte uttala sig. När alla tjatade om Alfs tackling på Öhman i slutspelet i fjol, om avstängningar o.s.v., höll jag tyst om det - eftersom jag inte sett incidenten. Det tycker jag är logiskt.

(Naturligtvis skulle du aldrig kunna erkänna att en MoDoit lyckades vara objektiv, även om han lyckades med det, för övrigt.)
Kommentera

Sv: JVM
knaskamilla: Enligt alla jag känner som sett matchen på plats var det en ruggigt ful tackling, och till råga på allt helt omotiverad, i mittzon och med pucken en bra bit ifrån dem. Eftersom åtminstone vissa av dessa åskådare brukar göra sansade bedömningar är jag benägen att tro dem. Skribenterna i Modos gb har däremot inte gjort sig kända för någon superobjektivitet direkt så därför är valet ganska lätt när det gäller att avgöra vilkas ord jag fäster störst avseende vid.

Finnens skada fick också en olycklig utgång. Till och med så olycklig att han tvingades lägga av med hockeyn. Trots det har jag aldrig sagt något om avstängningar eller att tacklingen var särdeles ful. På tal om ingenting och om TP alltså.
Kommentera

Sv: JVM
NallePhu och Lulekickan, med supersynen:

Tror ni verkligen inte att vi inser att hjärnskakning är något allvarligt? Vad jag har förstått är ni bägge tillräckligt gamla för att inse att vi vet vad en hjärnskakning är. Jag har aldrig påstått att Bulans skada inte är allvarlig.

DÄREMOT förstår jag inte hur ni kan vara så övertygade om att Wargs tackling var ful bara för att Bulan blev skadad. När TP bröt benet mot Luleå en gång var det p.g.a. en otäck landning mot sargen, och inte p.g.a. lulingens tilltag, vilket jag och de flesta MoDoiter med mig insåg. Vi började inte gnälla över lulingen och tjata om avstängning bara för att han fick en allvarlig skada.

Har någon av er SETT tacklingen? De flesta som sett den verkar nämligen vara överens om att det inte var en särskilt farlig tackling. Och du, Phuuu, utan att jag granskat tacklingen särskilt noggrant törs jag säga att det definitivt inte var tal om någon attack mot Bulans huvud. Jag har skrivit det förr, jag kan skriva det igen: om det var en klubba som gjorde att han fick hjärnskakning så åkte den upp dit oavsiktligt.
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Det var väl främst fram till dess jag tänkte - vi kan ju inte gärna vara helt utan andremålis.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Skulle tro det jag också . eller så värvar vi en ny :)
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Förresten ska Gusten spela med PHC ett tag, kanske hela januari. Gissar att vi tar hem Nilsson ett tag då.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Okej.
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Det vet jag inte ännu. Jag har pratat med Lövva om det.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Är du nere i Piteå klockan åtta imorgon bitti ?
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Jorå, annars kan vi lika gärna lägga oss ner och dö på en gång. Med så många av de viktigaste spelarna på skadelistan måste de andra kliva fram, fast det kan bli kämpigt att orka en hel match då det inte finns så mycket folk att tillgå. Dessutom känns det lite tunt bland centrarna med en som just är upphämtad från allsvenskan och en som är är inlånad därifrån - tempot är ju ett helt annat i ES.

4-2 till oss.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Förhoppningsvis får vi se hur Lavander verkar klara av ES imorrn.
Vad tror du om matchen ?? Har vi någon chans?
Kommentera

Sv: JVM
Portello: I PHC råkkar han ju, men det är ju skillnad på Allsvenskan och ES, även om jag tror att Lavander tillhör dem som utan tvekan skulle klara av att spela i ES.

Nej, jag vet inte desto mer om hur länge alla de som är skadade blir borta, men förhoppningsvis vet jag i alla fall något om någon timma. Petters skada är nog den jag är mest orolig för. Bulan kan vi nog räkna med blir borta en månad.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Det var ju kul .

Hoppas bara att han får chansen. Kanske kan göra poäng redan imorgon?Bara att hoppas :)

Har du hört något om hur länge Bulan, Petter och Mange blir borta??
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Lavander lånas in från PHC för att ersätta Bulan i de två kommande matcherna. Han tränade ju med LHF under uppehållet så han känner ju laget litegrann i alla fall. Gör han bra ifrån sig kan man kanske hoppas på att PHC tänker om och släpper honom till oss - med våran skadelista finns det ju ett antal platser att fylla.
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Jag fattar inte hur du kan vara så oerhört aggresiv i ditt skrivande när du inte sett händelserna.
Du och domare Danielsson har ett gemensamt när det gäller Wargs tackling på Bulan, ingen av er såg den. Danielsson tog hjälp av linjedomarna för att ta matchstraffet på Warg.
Kommentera

Sv: JVM
Nepp, nu får man ta och klä på sig och gå ut i snön och leka som alla andra småbarn och fjantar.
Jäklar vad man blir knepig efter såna här matcher, ungefär som om man vore ett troll som bott under en bro i hela sitt långa liv och måste bonka på andra för att få utlopp för sin primitiva aggressivitet...
Kommentera

Sv: JVM
Portello: Är väl bäst att ni blundar under de korta sekunder ni passerar Bjästa för att inte fascineras av bland annat de fem granithalvmånar som någon "vettig" konstmänniska beställt för dyra pengar för att ställa ut på en åker och kalla för konst. För att inte tala om den orangefärgade helgedomen Daus Tryckeri som trycker den fina skriften Tidningen Hockey. :)
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Har du hört att vi tänker åka kring åttatiden imorrn ?
Kommentera

Sv: JVM
Lulekickan: Alltså skrivs inte sanningen om modo. Det var ju ordentligt. Få höra vilka spydigheter du menar då? Nähe. Inte det.
Kommentera

Sv: JVM
NallePhu: Jag vet inte. Kanske av samma anledning som man inte får skriva sanningen om MooDoo medan det däremot är helt ok att spy ur sig vilken dynga som helst om LHF, och det i flera års tid.
Kommentera

Sv: JVM
NallePhu: Jag kan förklara hur fel du har. Vi har redan beklagat skadan och framfört våra lyckönskningar om att det skall gå bra. Eller hur? OM du riktigt försöker så kommer du ihåg det. Det vi sedan pratar om är inte skadan, utan incidenten som föranledde den. plus om matchen var ful i övrigt, vilket skadorna som drabbat Luleå skulle kunna indikera. Jag förvänta mig inte att du ska klara av att märka skillnaden, men nu är det i alla fall framfört till dig.

Om du vill kan du få förklara för mig hur farlig Bulans skada är. Du verkar ju ha grepp om det.
Kommentera

« · 182447 · »