Luleå HF

SHL · 117484 inlägg · 890 ämnen

Kärppä-turnaus

Sv: Kärppä-turnaus
Portello: Jag antar att LHFs forum på Svenska Fans är en enda lång radda av inlägg om SM-glud!!!!!!1 från über-frozande skribenter.

Portello: Dom killarna som har A på tröjan (Skrbek ock ???) har dom en kardborrelucka vid bokstaven så att dom kan ta fram C:et var och varannan match?

Stigsson: Haha.Nej det är det inte.Men det var en bra tanke. För Skrbek eller Fabricius lär få knäcka extra som C då och då.

Portello: Ja, då är sista matchen för LHF igång i Uleåborg. Enligt vad jag läste står det 2-2 emot Helsingfors efter 1:a. Även om det är försäsong vore en turneringsseger kul. Finska mästarna och ryska mästarna i samma cup och kanske LHF som segrare. Det börjar likna nåt nu.

Bolivar: Tyvärr fick Jonas Johansson en svår hjärnskakning i matchen mot Dynamo Moskva. Hoppas han repar sig snabbt.

... och matchen mot HIFK slutade 3-3. LHF gick obesegrade genom turneringen mot detta högklassiga motstånd. Klart godkänt.

Albert Hall: Det hade nog faktiskt inte ens de mest superpositiva LHF-supportrarna räknat med, antar jag.

Vann Kärpät någon match överhuvudtaget i den där turneringen?

Albert Hall: Måste ha varit skönt för så väl spelare som tränare.

Nu får killarna vila från matchspel till den 31/8 då vi möter Skellefteå hemma.Ska vi tro att vi får revanch då?
Hoppas att vi även har gjort klar med någon spelare, för trots de fina resultaten i helgen, så behöver vi förstärkningar.

Paddan: Kärpät vann en match.7-1 mot Helsingfors.

Paddan:

Nej, det var nog bara jag som räknade med att vi skulle bli obesegrade.

« · 565825