Bolivar: 4-0 nu, ännu ett passivt LHF-försvar. Kan dock inte säga att jag är särskilt upprörd över det här, det blir gärna så här i de avslutande omgångarna. Det där med hemmaplansfördel i slutspelet är kraftigt överskattat så jag ser hellre att LHF fokuserar på att vara taggade och pigga till nästa vecka än att de sliter ihjäl sig för ingenting den här veckan.
alfnisse: Zaijkowski verkar ju inte särskilt stabil. Idag vore ju en lämplig dag att visa att man kan ta upp underlägen. MoDo klarar sig ändå nu när RBK ligger under.
Lindberg Råkkar: Möjligen för att han ska behålla räddningsprocenten. Idag har han inte mycket hjälp av utespelarna. Inget mål har ju direkt varit tveksamt från hans sida.
Lindberg Råkkar: Men trots allt lyckades vi vinna och seglar upp på andra plats. Det är sjukt jämnt för först idag är vi även teoretiskt klara för slutspel och då ligger vi 2:a. Matchen idag var väl ingen höjdare men bra försvar lägger som vanligt grunden till vinst.
Jesper Jonsson: Men han kanske signar för FBK för att få lön ett par månader innan han sticker över pölen.
J20 fortsätter få pisk i top 8, nollade för andra matchen i rad denna gång av Pölsan och därmed 3:e raka torsken. DIF borde man kunna spöa imorgon då dom har flera av sina bästa i a-laget som dras med skador.
Lindberg Råkkar: Tänk att en spelare kan betyda för hur man känner inför matchen. Före beskedet om Omark trodde jag på vinst, nu är jag inte lika säker på den saken.
Portello: Haha, viker han ned sig nu när han ska fixa poängrekordet. Eller är han bara klar för Färjestad nästa är ;) Då kan man lira lite på HV till fint odds, dom har ju normalt sett ganska lätt här uppe.
Salcin: Ser gärna att Djurgården vinner. Och Modo får också gärna vinna.Om det skulle sluta så så får vi större lucka till TIK samt närmare att till plats tre.
2-0 efter en period mot Rögle är ett bra resultat sett till matchbilden. Man släpper till onödigt mycket chanser i egen zon. Skellefteå mot en enkel 3-poängare hemma och FBK kör över LHC med Hento i kassen. LHC må vara klart för slutspel men inte blir det något guld om man ska fortsätta bli förnedrade i match efter match. Klarar man ens topp 4:a i serien?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?