Luleå HF

SHL · 117985 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
LL: Och 5-0 nu. Att vi förlorar ikväll är inte någon katastrof men LITE mer inställning hade jag hoppats på.

alfnisse: Var är försvaret!!! Nu byter jag till någon annan match ...

LL: Det är väl okej om vi förlorar ikväll men på Torsdag ska det åter vara kamp i varje byte!

Bolivar: 4-0 nu, ännu ett passivt LHF-försvar. Kan dock inte säga att jag är särskilt upprörd över det här, det blir gärna så här i de avslutande omgångarna. Det där med hemmaplansfördel i slutspelet är kraftigt överskattat så jag ser hellre att LHF fokuserar på att vara taggade och pigga till nästa vecka än att de sliter ihjäl sig för ingenting den här veckan.

alfnisse: Ja, fortsätter det så här får man väl byta till en film eller nåt.

Bolivar: Modo smäller på i varje situation medan Luleå glider omkring i egenzon nu 4-0

alfnisse: Zaijkowski verkar ju inte särskilt stabil. Idag vore ju en lämplig dag att visa att man kan ta upp underlägen. MoDo klarar sig ändå nu när RBK ligger under.

Lindberg Råkkar: Blir nog Gusten som står mot SAIK i vilket fall som helst.
Något måste ju göras som förändrar matchbilden...

Lindberg Råkkar: Möjligen för att han ska behålla räddningsprocenten. Idag har han inte mycket hjälp av utespelarna. Inget mål har ju direkt varit tveksamt från hans sida.

alfnisse: Varför ska vi byta ut Modig?
Är det för att spara honom till derbyt?

spud: Dags att byta ut Modig NU !!!

Bolivar: Gärna.

spud: Så att dom kan gå till MoDo då?

AVGÅ Roger X2!!!

Bolivar:

Men herregud. Var lite justa nu...fortsätt som ni spelar nu så blir det nog bra...

LL:Precis min tanke också. Spelet började jämna ut sig, i alla fall en stund.

LL: Jag vill ha en timeout !!! NU !!!

Precis när jag tänkte att Luleå har tagit sig i kragen så står fem passiva spelare och tittar på i försvarsspelet och det blir 2-0.

LL: Vi skulle behöva få ett mål så blir det kanske lite bättre.

LL: Ojoj! vad Luleå gick bort sig på 2-0 målet!

alfnisse: ja, det är väldigt ofokuserat och slarvigt i LHF.

Bolivar: Spelet i egenzon ser lika tamt ut som matchen mot Djurgården. Dags att ta timeout innan det blir fler mål bakåt.

alfnisse: Ser ut som DIF borta virrigt värre från Luleå's sida hoppas inte avgjort efter en period igen.

alfnisse:Nej, och hönsgård i försvaret flera gånger. Skärpning nu.

Bolivar: Ingen vidare start av Luleå, 1-0 till Modo ...

Lindberg Råkkar: Men trots allt lyckades vi vinna och seglar upp på andra plats. Det är sjukt jämnt för först idag är vi även teoretiskt klara för slutspel och då ligger vi 2:a.
Matchen idag var väl ingen höjdare men bra försvar lägger som vanligt grunden till vinst.

Här var det väldigt dött, men det klart Luleå utan Omark är rätt värdelöst och speciellt mot HV blir det alltid segt och målfattigt.

Jesper Jonsson: Men han kanske signar för FBK för att få lön ett par månader innan han sticker över pölen.

J20 fortsätter få pisk i top 8, nollade för andra matchen i rad denna gång av Pölsan och därmed 3:e raka torsken.
DIF borde man kunna spöa imorgon då dom har flera av sina bästa i a-laget som dras med skador.

Lindberg Råkkar: Platsar han inte oljan menar du?

Lindberg Råkkar: Tänk att en spelare kan betyda för hur man känner inför matchen. Före beskedet om Omark trodde jag på vinst, nu är jag inte lika säker på den saken.

Portello: Haha, viker han ned sig nu när han ska fixa poängrekordet. Eller är han bara klar för Färjestad nästa är ;)
Då kan man lira lite på HV till fint odds, dom har ju normalt sett ganska lätt här uppe.

LL: AJAJAJ! Omark sjuk, Lindgren ersätter. Bara jag som känner att det blev en liten försämring? USCH!

Portello: Skröder måla just och återtog poängligaledningen inga fler poäng från hans klubba ikväll tack.

Salcin: Ser gärna att Djurgården vinner. Och Modo får också gärna vinna.Om det skulle sluta så så får vi större lucka till TIK samt närmare att till plats tre.

Salcin: 3-0 till HV efter mindre än en kvart. Ingen Foppa i Modo heller.

Jesper Jonsson: Dagens 2 matcher får mest gärna sluta oavgjort, utan bonuspoäng utdelade.

Salcin: Ja det är värst vad säsongerna är långa nuförtiden.

Han har ju flera matcher på sig.

Där gick Omark upp i poängtopp för ES. :D

Mål av Omark! 3p ikväll 2 kvar till klubbrekordet för en säsong.

Tack Luleå!

Härligt Chabi igen.

Aliline: Chabada på pass av Burra igen :) 5-1

Salcin: Chabada verkar vara på gång, mål för andra matchen på rad. :)

Aliline: 4-1 Burra passar fram Chabada!

Salcin: Lavander igen. :D

Lindberg Råkkar: Lavander 2-målsskytt fint framspelad av Omark

2-0 efter en period mot Rögle är ett bra resultat sett till matchbilden. Man släpper till onödigt mycket chanser i egen zon.
Skellefteå mot en enkel 3-poängare hemma och FBK kör över LHC med Hento i kassen.
LHC må vara klart för slutspel men inte blir det något guld om man ska fortsätta bli förnedrade i match efter match.
Klarar man ens topp 4:a i serien?

Salcin: med den sopa de har som !:a "målis", borde ju "lhf" ha god chans i 1 ev matcserie mot dem.

Salcin: ja jävlar, 8-1 till FBK! Det var en aning oväntat, får man säga.

LL: Frölunda ser ut att gå mot storförlust ikväll, så öppnar för att knipa 4de platsen igen.

« · 1131334 · »