Luleå HF

SHL · 117908 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
horcoff: Ursäkta, ja det är det ;0)

Lindberg Råkkar: Två mål till nu.
Är det verkligen en match kvar vid förlust i kväll?

SAIK med 2-0, Timrå har 1-1 och ett mål till där och man har 3-1 i matcher.
Bara vi och Pölsan som blir förnedrade.

Fast Robin Lindqvist var framme hos domarna och man såg i nästa spelavbrott att Rönnberg var på en av linjedomarna så jag tror nog att de faktiskt försökte påtala det.

Kalt blev en flopp, så enkelt är det. Däremot står jag för att jag tycker att det var rätt att chansa på att ta in honom. Jag tror inte han har kostat några större summor pengar.

Lindberg Råkkar: Vi har ingen 12-åring med ikväll så Kalt fortsätter

LL: SJöberg må göra fel men vad fan sysslar Roger och Roger med, sånt där ska man ju vara med och påpeka.
Men sätter man in Chabada i 4 mot 5 så har man uppenbarligen inte koll på mycket.
Varför i helvete fortsätter man lira Kalt när en 12-åring skulle göra mer nytta på isen.

Bolivar: OJOJ! sådana misstag får man inte göra som domare göra i slutspelet

Bolivar: nix, så här står det i regelboken på swehockey.se:

"Om, medan ett lag är underlägset i spelarantal på banan, beroende på ett eller flera
Mindre straff eller Lagstraff, det andra laget gör ett mål, skall det först påbörjade av
dessa straff automatiskt upphöra, såvida inte straffet utdömdes samtidigt som ett Mindre
straff eller Lagstraff mot en spelare i det andra laget, om så är fallet skall nästa Mindre
straff eller Lagstraff upphöra om mål görs mot detta lag och laget är underlägset i
spelarantal på banan."

Sjöberg gör alltså fel, Obsuts första tvåa skulle ha tagits bort.

Bolivar: Som sagt det där är en gammal regel, som inte gäller längre.
Vidhåller att 2 mål bara kan göras vid 2+2.
Chabadas utv skall inte räknas in i detta.

Salcin: När Obsut åkte ut så var det spel 4 mot 4. Vid 1-0 var fortfarande Chabada utvisad och eftersom han hade kortast tid kvar så kom han in. När sedan VF fick in den dom hade utvisad blev det spel 5 mot 4. Vid 2-0 hade Obsut 2.45 kvar och då försvann de sista 45 sekunderna av Obsuts första utvisning. Kvar var då ytterligare 2 minuter på Obsut.

Tydligen har man ändrat regeln enligt kanal 9

Salcin: Tror match bilden blir som första matchen hemma när Luleå hade en klar ledning och Frölunda spelade frustrerat, nu kommer Luleå göra likadant

En sak som jag inte fattar är hur Frölunda kan göra 3 mål i en 2+2 utv?
första målet då ska väl 2min bort och efter andra borde Obust få komma in på isen igen.

alfnisse: Lär rinna iväg till 2-siffrigt nu, tippar att Luleå kommer spela huvudlöst och frustrerat resten av matchen.

alfnisse: Sen kan man ju fråga sig vad Chabada gör inne i boxplay?
Har vi dom mest hjärndöda coacherna i elitserien?
Så fort dom ska coachar i underläge blir det mental härdsmälta.

Salcin: Nu är det bara bryta hop och förbereda sig för matchen i morgon!

Lindberg Råkkar: Usch 3-0, tack för den idtotgrejen Obsut!!!!

Salcin: Fuck You Obsut!
Sätt han längst ut på bänken resten av matchen.

Lindberg Råkkar: snabbt 1-0 lär bli fler under denna utv matchen avgjord.

Salcin: Obsut din jävla idiot!!

Lindberg Råkkar: Kalt har varit en stor flopp, kunde gott ha sparat dom pengarna till nästa säsongs budget istället.

Bolivar: Bänka nu Kalt och Styrman man kan inte lira såna där dvärgar som väger 50kg i närkamperna.

Lindberg Råkkar: Mrn vi skapar ju i alla fall något.

Bolivar: Ändringarna är väl inget fel på, tyvärr är det väl kunnandet som saknas. Positiv start men Lundberg går för slagskottet när hela målet är öppet, Bartecko bränner friläge för han inte får upp pucken när honken simmar på magen.
Det är för dåligt.

Salcin: Men vilken onödig utvissning som Omark tog !

Bolivar: spelar visst ingen roll längre hur bra lägen Bartecko får totalt iskall i produktionen. Dock har spelet sett bra ut från hans sida i inledningen av denna match.

Inga större förändringar om man nu spelar som annonserat. Jag tror inte riktigt att man bara flyttat Miettinen och Almtorp. Krävs nog lite mer om det ska märkas. Nu är det dags.

LL: Jo men du skrev de är de enda som skapar ngt 5 mot 5.

Men det mesta verkar skapa i 5 mot 4
Iaf det som ger resultat.

Nu spelar inte det ngn roll.

Så länge artisterna är statister så blir det bara 2 bortamatcher.

Jesper Jonsson: det spelar ingen som helst roll, som jag ser det. Power play ingår ju också i spelet.

LL: Fast alla deras poäng är i PP

Lindberg Råkkar: ändå är Omark bäst i Luleå. Det som är lite tråkigt är att nu kommer det att heta att Frölunda har tagit bort Omark och Harju ur spelet men det tycker jag inte alls att de har gjort. Det är ju spelare som Miettinen, Bartecko, Lundberg, Chabada, Burström och ett par till som inte har förmått att prestera. Omark har sex assist på tre matcher och Harju har fyra mål och de enda som skapade chanser även i fem mot fem var ju just Omark och Harju. Dessutom ordnar Omark i alla fall två utvisningar varav den ena gav 1-1 - inte direkt vad jag skulle kalla att ha "tagit bort" spelare.

PEN: Vilka mål har Modig darrat på?
1,2,3 idag var mer eller mindre otagbara, 4:an fick VF tillbaka flytstudsarna vi hade i match 1.
Mål 2 och 3 i Göteborg var oxå otagbara.
Målvaktsspelet har väl varit det minsta problemet den här säsongen, å vill du fortfarande ha en ny målvakt får du byta ut Modig och inte Gusten då det är han som är 1:a.

Lindberg Råkkar: Enkelt laget behöver en målvakt som kan göra big saves utan att darra då det smäller som mest!

PEN: Ledin kanske, men varför skulle Gusten vara med på den listan.
Killen har varit tvåa en väldigt lång tid och inte sagt ett negativt ord utåt.
Nilsson är väl dessutom junior ett år till?
Varför stressa i onödan.

LL: Omark fick en smäll tidigt sen åkte han runt och grinade efter varje avblåsning. Tråkigt att se honom ödsla tid och kraft på det.
Kanske är pressen för stor då han vet att han måste leverera då 1:a och 3:e inte ens försöker få till spel i andfallszon.
Cred till en sån som Lidhammar som försökte men sedan inte blev belönad av sina tränare. #9-#25-#74 kan dom bänka i 4:e matchen.

Hur kan man låta Dahlén pissa på oss med sin coaching en hel match. Varje byte så byter dom sist för att vi är så osmarta och får sina perfekta matchups matchen igenom. Utan att vi gör något för att störa deras rytm.

AVGÅ 2xROGER!

PEN: Artist = Statist

Är väl taskigt såga Victor endå. Han får ju inte ens lira för penningjägarna måste ha sin istid. Och Lidhammar blir bänkad trots han är den enda som skapar ngt 5 mot 5

Salcin: Ja lika gott det slippa lidandet i år igen!!

Ska bli intressant att se vilka som får gå och inte, Osten kan nog öppna det där bankfacket och släppa namnen som dem förläng respektive inte förlängt med känns onödigt tjuvhålla på det hela!!!

Misstänker dessa har inte fått förlängt med tanke på vad man ser på isen!
Bartecko
Kalt
Gurra
Burra
Lindgren
Misstänker att dessa har fått nej av Osten...

Obsut + Johnsson lär väl signat på skulle nog tänkas!

Sedan vilka han fått in i truppen utöver Raffl känns svårt, Tror nog Ahlström twins är några han signat upp + någon från SM-Liiga!

PEN: Jaha på fredag börjar silly season...

Bra dommar ni fått tag i!

LL: Tyvärr så ser jag samma saker som dig, Luleå måste börja spela hockey och inte grina till.....

PEN: tycker att LHF har börjat fokusera på fel saker, de börjar bli griniga i stället för att spela hockey.

LL: Tyvärr så är dom lite bättre men Luleå tacklar ju inte ens i matchen, Knappt fysiskt spel från Luleå:s sida i afton....
vad händer....

LL: Jaha Frölunda spelare i målgården vad kan Modig göra, Kuben upptäcker inte ens det.....

PEN: kompisvärvning vet jag inte, det var nog en chansning helt enkelt.

Måste tyvärr säga att Frölunda är lite bättre, sedan kan man inte ta utvisningar som Miettinen gör så att de får göra 1-2. Spela på kroppen i stället för att haka, vettja.

LL: Misstänker att det var en sk kompisvärvning av Osten, Men kan säga det är värvning 2 han bommar först Norrbaggen nu Kalt!

PEN: ja, Kalt har inte varit någon succévärvning så här långt. Men jag tycker ändå att det var rätt att prova, han har antagligen inte kostat särskilt många kronor totalt.

LL: Iofs men men det Pettersson gjorde mot Omark var fan inte snyggt, Det vad Checking to head, Crosschecking och high stick i en och samma smäll men blev bara en simpel 2:a!!!

Sedan avd permanent permafrost finns i firma Bartecko - Kalt, De har lägen med det vill sig inte + att vad sjutton ska Bartecko in framför målvakten att göra han ska styra ett PP på ena sidan Chabi på 2:a men nu är det sterotypt!

PEN: fast den på Modig såg mer ut som en oavsiktlig krock, kanske till och med att Modig vill ha smällen för att få en till utvisning.

LL: 2+10 minst men i slutet skulle det vart en 2+2 på sista utv då han först crosscheckar en Luleå back sedan interference på Modig...
Kuben annars helt ok, men det finns saker som kan tyda på att det kan spåra ur denna match om han inte stämmer i bäcken på alla regelvidrigehter som Frölunda har....

PEN: nu på slutet är det dock mer Frölunda som har tappat koncepterna en aning. Petterssons tackling på Omark var riktigt ful och borde minst ha bedömts som en 2+10 för checking to the head.

LL: Håller med dig, Dom anfaller toklöst och fyller på!
Palmen gick ju bom vid ett tillfälle....

« · 1140513 · »