Luleå HF

SHL · 117920 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Luleå verkar övertända. Spelarna åker utav helvete, men helt utan tanke för det mesta. Inte alls någon bra period så här långt.

LL: Fast jag förstår ändå vad Pettersson menar idag, TOC hade ju inte ett enda byte 5 mot 5 där man pressade tillbaka Frölunda i egen zon. På bortaplan måste dom göra det för att låta våra mer defensiva lines kunna vila mer.
Men visst kan man kräva mer från våra övriga, vi kommer ju inte kunna vinna denna matchserie med bara Omark, Harju och Modig det är Frölunda alldeles för bra för.

Tyckte ändå Bartecko hade en del byten där man såg lite av vad han kan, tyvärr är självförtroendet uselt så ju närmare mål han kommer desto sämre blir det. Jag menar när han rundade upp mot blå och sen tvärvände in i mitten och fick gata mot mål så slog han istället en passning ut mot sargen till ingen. Gäller han orkar ta fram det där oftare och fortsätta mot mål i såna lägen.
Vi behöver att fler bidrar offensivt.

Lindberg Råkkar: framför allt Miettinens agerande vid 3-1 är helt uppåt väggarna, vad han skulle ner bakom mål och göra vete fanken. Hade han bara klivit in på rätt sida han han ju hur enkelt som helst kunnat ta bort pucken när Andersson lade in den.

Fredrik Pettersson var väldigt nöjd med hur de hade tagit bort Harju och Omark. Men 0+2 på Omark och 1+0 på Harju - är det verkligen att ha lyckats ta bort dem? Omark har fem assist på två matcher och Harju har tre mål trots att Frölunda spelar extra hårt på dem. Då finns det ju andra i LHF som verkligen inte har bidragit nämnvärt offensivt.

Vivix: PRO mannen Andersson avgjorde i öppen kasse!
Som tur är blir vi iallafall inte förnedrade som Timrå iallafall.

alfnisse: Men jisses, han stöp som en fura! Asg.... lite lätt överdrivet kanske, men jävligt onödigt av Lavander...vi har tur där!

alfnisse: Kör nu bara, finns inget att förlora!!

Vivix: Harju gör iallafall 3-2 och nu blir det iallafall spännande avslutning av matchen!

alfnisse: Nä,absolut inte. Ska inte börja fegas och tänka på nästa match. En match är 60 minuter oavsett resultat. Kunde vi gör a 5 mål på en period ska det väl inte vara omöjligt med två nu. Bättre inställning är vad som krävs!

alfnisse: Förvisso, men det var ju inte direkt farligt, mer än lovligt tamt av Miettinen och Phillip också. Dom ska inte komma undan på det där målet.
Man kan inte låta PRO-kedjan gå in och åka sönder oss, det ska inte ett gäng 40-åringar klara av i dagens elitserie, det är verkligen inte godkänt.

Oroväckande att Omark varit osynlig 5 mot 5 och verkar väldigt trött långa stunder. Det är ju trots allt den femman som måste lyfta upp spelet och ge oss andrum. Harju ser dock fortsatt stark ut.

Vivix: Nu har Luleå tappat gräppet onödig utvising av Burra ...
Kanske vi skulle byta målvakt så Modigs hyfsade statistik håller sig .

Lindberg Råkkar: Det där ska det fan vara böter på! Hur enkla mål ska man tillåta?

Lindberg Råkkar:Ejdepalm får ta på sig 3-1 pucken ska ut ur zon i första läget! Nu måste Luleå framåt ! Kämpa Kämpa Luleå!

Lindberg Råkkar: Tack och godnatt!

alfnisse: Matchen känns ganska lik den i Luleå, Frölunda är väldigt överlägsna i alla spelmoment på planen.
Enda skillnaden mot i torsdag är att vi faktiskt är med resultatmässigt vilket inte Frölunda var då.

Vi får hoppas dom blir lite fega i 3:e och börjar försvara ledningen. Det behövs lite tur om vi ska kunna komma tillbaka i denna match.

Bolivar: Det är inte kört förrän matchen är slut! Nu hoppas jag Luleå kommer in i tredje och kämpar in en kvittering på vilja. Frölunda har vunnit skotten hittils med 24-11 och tekningarna med 23-12.

Jesper Jonsson: Kört är det väl inte än men vi måste få lite mer eget spel.

alfnisse: det är nog säkert kört för idag.

vi måste upp 2 snäpp i banan och sätta lite tryck så vi får chanser och genrerar PP.

Paddan: Ytterliggere brister i markeringarna i egen zon! 2-1
Nu gäller det för Luleå att kämpa i varje närkamp

Paddan: Ja där kom orgasmen i studion :(

Bolivar: Jag tror att de gillar röda lag, för när Timrå gjorde mål i torsdags lät det som att Niklas Holmgren fick en enorm orgasm.

alfnisse: Ja, Holmgren och Calle J verkar ju vara supporters.

Lindberg Råkkar: Jag börjar bli upprörd på kommentatorerna på canal+ som helt klart håller på de vilsna indianerna.

Lindberg Råkkar: Känns som vi måste gasa lite nu, vi kan inte vänta på deras misstag längre.

alfnisse: faaan, käns ju så jävla onödigt släppa in ett sånt där skitmål.

alfnisse: Ojoj! vilket slarv i egen zon :-( 1-1

Bolivar: Åter BP, håll emot och kämpa Luleå!

Lindberg Råkkar: Bra analys. Kan vi hålla nollan i ytterligare 10 minuter så borde det jämna ut sig lite grann.

Bolivar: Frölunda har spelat väldigt tung och aggressiv hockey. Vi har stått emot bra men får ändå vara glad för Höjdhopparn hade lätt kunde tagit ett par till utvisningar till på oss här i första perioden.

Frånsett de första minut 0-5 i matchen då vi var lite för passiva och inte riktigt med tycker jag vårat försvarsspel funkat otroligt bra. Man har hållit utan bra framför eget mål och gett fria skott för Modig. Visst kan även sån skott slinka in men man måste ju lämna några chanser och då är väl skott utifrån dom bästa.

Enda riktigt farliga chansen är väl den där Laursen spelade diagonalt genom boxen till en rightare som inte sköt direkt. Då var Modig satt ur spel och hade säkert varit mål där.

2/3 kvar idag och det gäller fortsätta jobba hårt som fan nu, ju längre det går desto större chans missnöje börjar visa sig från publiken och att spelarna i Frölunda tappar tron på vad det sysslar med.

alfnisse: Du blev bönhörd. Dags för Frölunda att ta timeout nu?

alfnisse: JAaaaa Obsut gör det igen!

alfnisse: Obsut!!! 1-0 :-)

Bolivar: Vi vill ha mål NU!!!

alfnisse: Vi skulle behöva ett mål men nu får vi PP i alla fall

Jesper Jonsson: Än så länge så är Modig grym i mål!
Men vilket tryck som Frölunda skapar gäller att fortsätta kämpa!

alfnisse: fan vad nervöst
är ju spel mot ett mål.

gäller ta vara på de få chanser vi har

att få ut pucken i bp
att få till avslut i anfallszon
att ta vara på pp

Ikväll får inte spelarna ta i varandra ala basket första BP för Luleå ...

Dags att släppa pucken så kampen kan börja!

superfalle: Kul att du insett hur saker och ting ligger till.
De råvaror som finns i Norrland går knappast att exploatera nån annanstans än just där dom av geologiska och klimatrelaterade skäl råkat hamna.
Att många däruppe jobbar inom dessa näringar är inte märkvärdigare än att personer i södra Sverige jobbar inom verksamheter som INTE i lika hög grad som i Norrland är direkt kopplade till de naturtillgångar vi talar om.

Vivix: Samma här. Vinst idag och mycket ser bra ut men förlust idag så måste vi vinna nästa match.

Mitt beslut har alltid varit att inte mata troll, och jag tänker envist fortsätta. Så kan trollet vara vänlig att i allafall ängna sig åt att diskutera hockeyn om man nu nödvändigtvis måste envisas med att debattera med oss trevliga norrlänningar?

Jisses vad jag är nervös för denna match, mår fysisk illa som vanligt :)

Poffa: Tur att du framstår som en fritänkande icke-steriotyp i alla fall. Inte en fördom skriver du under på. Herre gud. När du kastat i dig några valium och taggat ner ett par snäpp får du gärna tänka efter och förklara exakt var någonstans jag nedvärderar norra Sverige.

Jesper Jonsson: Japp allin på VF idag, förhoppningsvis funkar motspelstaktiken.

superfalle: Nej nu tar vi o laddar för match 2 istället.

All in på VF

Huge: de där var en jätte bra liknelse . tack för den . jag kommer att leva på den hela dagen

distanserad: ja jag pratade ju inte om kvistarna och bäckarna i Stockholm

Sitter och ser match 1 igen som visas på canal +, perfekt uppladdning inför dagens drabbning!

distanserad: Du missade också poängen. Jag tar dig för dum och dryg med tanke på dina uttalanden. Ungefär som den typen av Stockholmare jag pratade om. Att just du vet vad som är fram och bak på en skidbindning säger inte så mycket.

Däremot, hela ditt resonemang där du nedvärderar norra Sverige genom dina översittaruttalanden får dig att ytterligare bidra till att Stockholmarna framstår som IQ-befriade människor helt utan verklighetsförankring.

superfalle: "hela sveriges ekomomi har byggts upp av skogen malmen vattenkraften . vad har södra sverige åstakommit .. din stackare"

Inte hela ekonomin, men till stor del.
Och ni som bor däruppe har ju också fått jobb tack vare dessa näringsgrenar.
Att ni råkar bo på platser där Gud fader eller nåt annat råkat placera all malm och skog, innebär väl inte att ni därför har nån sorts patent på grejerna?
Den avkastning som skogen, malmen och vattenkraften ger får ni ju tillbaka i form av de stöd som alla andra svenskar kan ta del av, oavsett var man bor.

Ditt resonemang är lika korkat som att hävda rätten för en SAAB-anställd i Trollhättan att de som bor där borde få en gratis bil.
Bara för att dom råkar bo i närheten av SAAB:s anläggningar.

superfalle: Naturligtvis - men vad har det med resonemanget att göra?

superfalle: Nej med det har du med all tydlighet. Dina argument skär som knivar i huden.

« · 1138872 · »