Luleå HF

SHL · 117921 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
distanserad: hela sveriges ekomomi har byggts upp av skogen malmen vattenkraften . vad har södra sverige åstakommit .. din stackare

Poffa: med tanke på dina skidfärdigheter så ser jag gärna att vi sällskapar upp på nordals något år, för jag antar att även du tävlat där du som är så bevandrad i fjällvärlden?

lycka till i kväll lule. . distanserad . du har ingen aning om vad du pratar om .

spud: Har aldrig sagt att jag är emot systemet. EU fungerar på samma sätt - något som jag också är för. "lagt beslag på" - du menar att staten och otäcka företag utifrån har hjälpt till att exploatera och ta till vara på naturtillgångar, skaffat arbetstillfällen i norr och därmed gödslat den norrländska ekonomin?

Metal Guru: Haha. Hoppas du någon gång inser det roliga med ditt inlägg.

Poffa: Du missar poängen. Jag bidrar gärna för kulturell mångfald. Jag försöker endast poängtera det fåniga i att säga att södra sverige motarbetar norr.

Jag har bl.a. bott i Luleå i drygt 3 år. Kanske räknas som norr om tullarna, du som har koll?
Fåntratt.

Undrar om det ens är lönt för Frölunda att försöka psyka dessa två?
Citat från artikeln:

"– Det kommer förmodligen att lukta lite skoterbränsle om mitt och Linus matchställ men det är bara bra.

– Är man skoterraggare så är man, säger Harju."

distanserad:
Du är en mycket liten och lortig människa, med ett extremt stort självbekräftelsebehov. Det är tur att det finns forum på Internet där du kan få imaginärt växa till en stor landsfader.

distanserad: hur mäter du självförsörjande då? Staten har ju lagt beslag på de norrländska naturtillgångarna, så det vore då fan om inte staten skickade tillbaka pengar till norr. Men om du hellre ser en lösning där de statliga bolag som ägnar sig åt att kapitalisera på den norrländska naturen övergår till kommunägt av berörda kommuner för att du ska slippa lägga nån slant av din sjukpension norrut så gärna för mig.

distanserad: Du har aldrig varit norr om tullarna, va? Ja, förutom den där gången du åkte till Sälen tillsammans med några kompisar och skröt om dina fantastiska off-pist-åk på after-skin. Fast när sanningen ska fram så kan du nog inte ta dig upp i knappliften, ens.

Metal Guru: Jag misstänker att det är mer än vad du får i månadspeng i alla fall. Nu var ju poängen som säkert du också förstår att stjälpa det orimliga i att "vi" inte vill att nån ska bo norr om dalälven samtidigt som vi i storstäderna i söder subventionerar kommuner med våra skatteintäkter eftersom de inte är självförsörjande. Skulle vi inte göra det - skulle de inte kunna bo där. Så med andra ord - är det "vi" som ser till att deras "landsbygd" lever. Samma landsbygd "vi" tydligen inte vill de ska leva i.

Det är underhållande i alla fall med den norrländska nationalismen.

distanserad:
Några få procent är inte 'en stor del'.

Lindberg Råkkar: Det rimmar dåligt med att en stor del av den skatt jag betalar i Stockholm hamnar i landsbygdskommuner likt din i norr.

Lindberg Råkkar: helt jävla underbart att ni krossade sillstryparna i går .. snyggt

distanserad: Leners fantastiska slutspelfacit fortsätter i rätt riktning, 2W-9L.

Klart att norrlandshockeyn måste hålla ihop för ser man till politiken som drivs i landet ska det helst inte bo några alls norr om dalälven eller ute på landsbygden. Det är vi mot "söderpatrasket".

redline: "Norrlandshockeyn"... snacka om mindervärdeskomplex.

Bolivar: Grattis Luleå. Ni knockade Frölunda totalt
forsätt kämpa för norlandshockeyn.
kommer att heja på er i alla matcher i denna match-serie.

Bolivar:
Våra lag skötte sig bra ikväll. Spännande fortsättning.

Förutom att vi vann ikväll så fixade TIK och SkAIK hemmasegrar. Kul inför fortsättningen att vi är flera från undre halvan som tagit ledningen men det är många matcher kvar.

Och Blomdahl ger sig på Palmen. Hmm det gör ju inte så mycket för på back-sidan har vi både Robin på plats och Pierre till nästa match.

Bolivar: Tätbefolkat i utvisningsbåsen nu.

Hur kunde Kuben släppa utvisning där?

LL: Just nu är bara Frölunda på banan men att släppa 5 mål känns svårt. TimeOut från vår sida nu. Bra R&R

Kanske dags för time out av Luleå nu? Frölunda får alldeles för många chanser just nu.

LL: jag och min stora käft - nu fick ju VF det där målet de inte skulle få...

Klinth: Ja, det är ju ingen målskillnad så om vi nu vinner ikväll, vilket verkar troligt så är det ändå bara 1-0 i matcher och om det blir 7 matcher så har ni sista på hemma plan. Vi som håller på Luleå passar på att njuta ikväll.

Vivix: ja, det är nog en bra idé att vänta med hybrisen. Så här är det ju i slutspel, det drar gärna iväg på ett helt annat sätt än i grundserien. Jag skulle tro att Frölunda gör ett försök att få ett snabbt mål första fyra-fem minuterna, får de inte det så kommer de knappast att ödsla mer energi på den här matchen.

Klinth: Ja, man vill ju egentligen inte erkänna det men jag är lika förvånad som du:) Nog trodde jag att vi har en chans men att man var såhär taggade hade jag inte räknat med. Men det är bäst av sju så man ska vänta med hybrisen ett bra tag till, men nog kan man känna sig rätt nöjd i allafall. Det är vi ju sannerligen inte bortskämda med de sista åren.

Vivix: Har dom käkat taggtråd till frukost? Frölunda är ju knappt tvåa på varje puck, och detta är kassaskåpssäkert ikväll. Grattis och hatten av!!!

Får hoppas på mycket bättre inställning hos Frölunda på lördag.

Bolivar: Vi hade nog inte kunnat drömma om en bättre start i slutspelet än detta! Underbart

LL: Jag tyckte han borde tagit en när Emil kontrade i 4 mot 5 men annars är han bra. Totalt sett ok.

"Vi ska stoppa Harju och Omark", sade Frölunda. Ja, så här långt har det ju gått bra. Vad är det nu, fyra assist på Omark, två mål på Harju och ett på Lavander?

LL: Utskåpning :)

Bolivar: jag tycker Kuben dömer svinbra. Han släpper kamper som är på lika villkor och visar ut när det hakas och interferas.

Och 5-0!

Vivix: Nu är det i alla fall 4-0 och känns lite säkrare. :-)

Bolivar: Ser int ut så nu i alla fall:) 4-0 jag tror jag drömmer!

Vivix: tycker att det är en riktigt bra match från LHF:s sida så här långt.

4-0 Lavander!

Bolivar: YIHOO 4-0! Lavander

Vivix: Och när dessutom Kuben varvar bra insatser med tveksamma så känns det ännu värre. Bara vi inte börjar spela på resultatet, det brukar vi ha svårt för.

Bolivar: Blomdahl är nog den spelare jag har absolut svårast för i hela serien. Inte ofta han gör nått smart den killen. Men det är ju en klar fördel att ha homom i motståndarlaget, så det är som sagt bara att tacka.

Känns enormt viktigt att vinna denna match, och det ser ju bra ut än så länge:) Men jag är fortfarande så nervös så jag mår illa.

Harju och 3-0

Bolivar: UNDERBART LULEÅ! 3-0 Harju

Och Robin L gör 2-0 på Sveriges bästa målvakt!!

Obbsut gör 1-0 i 5 mot 3. Härlig start av 2:a perioden. Idiotisk utvisning av Blomdahl gjorde att det blev 5 mot 3 men vi tackar och tar emot.

beröm till er klack .. fantastiskt att så många åker så långt för en match som inte betyder något . . skitkul att ni var där och gjorde så de vart lite stämning i denna avslagna match .

Med en sån målvakt och ett sånt rakt och effektivt anfallsspel så blir ni farliga.

Portello:

Jo valen på Måndag känns rätt klara,tycker mest synd om coacherna som måste åka till Stockholm  o berätta vilka dem valt.

Så här lär kvartsfinalerna mest troligt att se ut:

Färjestad-Brynäs
Linköping-Skellefteå
Frölunda-Timrå
Hv71-Luleå

LL: Nu är alla matcher slut och alla topp-5 lag vann. Har svårt att se att Frölunda väljer oos och då väntar HV i kvarten. Ja, då är det verkligen att visa hjärtra för att kunna rubba dom.

Lindberg Råkkar: Omark verkar matchas hårt nu mot slutet för att han ska få slå rekordet. Och nu får vi fyra mot tre, då borde Omark kunna få lite ytor att jobba med.

« · 1137510 · »