Portello: Nä, vet vad du menar. Kan ändå aldrig låta bli att lyssna. Men som sagt, hopp finns det aldrig och omöjligt är det inte, man får väl baka eller nått.
Vivix: Bara hoppas att killarna kämpar mer än vanligt ikväll.Hoppas verkligen att vi kan få med oss poäng ikväll.Skulle vara oerhört skönt.
Därimot vet jag inte om jag ska lyssna på hockeylive.Slutar väl med en hjärtinfarkt och ilfart till sjukhuset. När det gäller webbradio är mina nerver inte vad det borde vara....
Tyvärr så har Luleå drabbats av tre avbräck under dagen.Wallin spelar inte pga en smäll han fick i BIF-matchen och Åkerström och Fabbe är sjuka i feber.Tellström går ner på back och Luleå kommer att spela på tre kedjor med Hynning som extraspelare.
Albert Hall: Det tror jag oxå att du är. 5 av 6 treor är med beröm godkänt.*Gör tummen upp* Nu kör vi på mot Teglet på måndag. Dom ser dock rätt starka ut för tillfället. Men en trea i Scaniarinken skulle sannerligen smaka fågel.
Vi har ju gjort en del själva också faktiskt. Om jag räknar rätt så har vi 5 treor av 6 möjliga under 2005. Enda förlusten mot Frölunda borta. Klart godkänt.
Nu ska jag kolla på Graven på Svt. Jag tror att jag är den enda människan i världen som följer den serien...
Albert Hall: Kan bara nicka och instämma i tackandet. Har ju faktiskt gått vår väg resultatmässigt ett par omgångar nu för ovanlighetens skull. Känns bra.
Hoppas det inte var alltför allvarligt det som hände med Sandström. En hård puck på foten någonstans, fast det är ganska sällan någon blir allvarligt skadad av pucken.
Jag vill också sända ett tack till Färjestad och Modo. Tack Färjesatad och Modo. Vi vill vara med och leka så länge som möjligt.
Portello: Hela laget får klart godkänt av mig idag. Vi dominerade ju dom 2 första perioderna totalt och även större delen av tredje. Förutom då boxplayet där dom gjorde 2 mål. Surt, men det redde ju ut sig ändå.
Albert Hall: Helt klart att allt annat en trea idag skulle kännas som en stöld. Men Honken var grym idag. Utan honom hade Brynäs legat under med betydligt mer än 1-0 inför tredje. När Brynäs gjorde 1-2 kändes det otroligt surt, men betydligt härligare när Obsut gjorde den snabba kvitteringen. När sedan Wallin gjorde 3-2 så blev man mest lättad.Jag kände det så ivarjefall.
Williams verkar lysa av självförtroende. Gjorde det mesta rätt.Förutom straffmissen dårå. En annan som får väldigt högt betyg av mig är Holmström. Utan honom framför mål så tror jag Honken hade räddat Wallins skott.
Allt annat än en luletrea borde gått att polisanmäla som stöld. Så överlägsna var vi faktiskt. Men Honken var bäst på plan, och målvakter räknas ju också till laget så det var väl rättvisa siffror till sist.
Fast när Brynäs gjorde två snabba PP-mål i början av tredje så gav jag faktiskt upp. Jag trodde detta var en sån där match där det bara inte går att lyckas. Det var tur att inte laget, och speciellt Holma inte tyckte likadant. Det fullkomligt lyste av segervilja hos Holmström efter Brynäs 2-1 puck. Därför assisterade han snyggt fram Obsut till kvitteringen och Wallin till segermålet i PP, där han förresten för säkerhets skull han fram och skymma Honken så att Wallin kunde prickskjuta utan att bry sig om brynäskeepern.
Nu har vi tio pinnar ner till kvalet plus överlägsen målskillnad. Det betyder att Brynäs i princip måste ta fyra treor mer än oss på de matcher som återstår. Jag tycker vi kan börja snegla uppåt. Eller egentligen sidledes/snett bakåt eftersom vi ju faktiskt ligger på klar slutspelsplats. Efter den säsong som varit så känns det faktiskt som lite av ett lyxproblem.
Jag vill bara säga en sak till. Kedjan Ledin-Nordquist-Williams. Speciellt Williams. Ja, det räcker så, ni fattar nog.
Portello: jag har inte hört något om det, och så ofta som det har ryktats om att "i morgon ska de hålla presskonferens" den här säsongen så har jag svårt att tro på det. Fast jag fick i dag i alla fall höra ett annat rykte i dag om att man har långt gångna förhandlingar med två högklassiga spelare (jag säger inte vilka spelare det var eftersom jag inte kan bedöma sanningshalten i det hela och inte vill spä på ytterligare - det kan ju vara ren bullshit) och OM det ryktet stämmer så skulle det ju kunna vara så att man har fått en påskrift under torsdagen. Men som sagt, jag är skeptisk tills vidare.
Dragan 2k: hans riktiga namn är väl Emmanuel, men han kallas för Manny. Med andra ord har han väl alltid stått som Emmanuel Fernandez i förbundets rullor.
Portello: Hur länge har Monsieur Fernandez stått som Emmanuel Fernandez i olika sammahang här i Sverige? Undrar bara om han var nedtecknad som Manny Fernandez i de officiella statistikligorna och dylikt innan Frankrikespåret?
När två andra lag möts som kan inverka på lules tabellplacering så säger jag som jag alltid gjort när sånt inträffat. Huvudsaken är att inte båda vinner.
LL: Tycker själv att det är VI som har allt i egna händer. Vi möter ju som du sa Brynäs två ggr och vinner vi på lördag så skiljer det 10 pinnar ner till dem. Ett avstånd som jag tror blir övermäktigt för dom att ta igen.
Vi har sju hemma matcher kvar och endast fem borta matcher. Vi möter bl.a Malmö, Brynäs, HV, SSK och Mora på hemmaplan. Lag som vi bör vinna mot i COOP. Fyra av de fem sista matcherna går på hemmaplan så tiden bör på så sätt även tala för oss.
Å värt att notera är ju att om vi vinner hemma mot Brynäs. Samtidgt som Frölunda bortslår Mora - ja då skiljer det endast fyra pinnar mellan oss och Mora samtidgt som det skiljer 10 mellan oss och Brynäs. Och i omgången därpå möts just Mora och Brynäs. Så då måste man ju nästan hålla på Brynäs. Om de ovanstående matcherna går vår väg dvs.
Jag andas optimism och jag vet att det medför en stor risk, OM det inte går som man har tänkt sig. Men det känns verkligen som om vi är på G opch spelprogramet känns ju också väldigt postivt. Så som sagt, enligt mig så har VI allt i egna händer.
Men jag måste ju medge att jag också är grymt nervös inför lördagens match. Måstematcher är ju i regel de matcher som är tuffast å vinna.
Precis. En sån här gång så skiter jag i underhållningen. Vi vann och när jag slog av TVn så var jag glad. Det räcker för mig.
För övrigt har glädjen redan fövandlats till ångest inför lördagen. Fast då ser man ju i alla fall matchen live. Av någon anledning är jag mycket mer nervös när jag kollar på TV. Kanske för att man känner sig så... maktlös?
LL: Konstaterar ju också det i slutet. Ser ju hellre dåligt spel och poäng än bra spel och noll poäng. Skiter fullständigt hur segrarna kommer, huvudsaken är att dom kommer.
Scim: Tack för grattiset, den här segern är enligt mig säsongens skönaste. Har en känsla av att slutspelsfajten kommer att avgöras i omgång 50, nu är det bara hoppas att C+ visar fingertoppskänsla när dom visar matcher.
Får fö beklaga skadan på Forsberg. Väldigt trist men dessvärre saker som händer....
Portello: tycker ändå inte att vi ska gnälla alltför mycket på bristen på underhållning. Det är fan inte lätt att gå in och prestera drömhockey i en så viktig match för båda lagen. Vi hade ett jobb att göra och vi gjorde det - gott så, tycker jag.
LL: Klart att vi ska sikta in oss på slutspel. Har Brynäs,SSK,Malmö och HV kvar att möta på hemmaplan. Dessutom är fyra av dom fem sista matcherna på hemmaplan.
Angående kvällens match. Usch så bedrövlig underhållning men oj så härliga poäng.Och poängen är ju det som är viktigt.
Lövva: nåja, än kan vi absolut inte sluta titta nedåt. Vi har dels en match mer spelad än Brynäs och vi ska dessutom möta dem två gånger till. Det gör att Brynäs fortfarande har allt i egna händer i förhållande till oss.
Men visst, nu är vi i ett läge där man kan tycka att vi bör fixa det här. På de senaste tio matcherna har vi trots allt fem trepoängare, två enpoängare och bara tre nollpoängare. Och allt började nog med upphämtningen mot Timrå på bortaplan strax innan jul.
Det är fortfarande lite nervöst inför lördagen, men det känns fan så mycket lugnare nu än innan dagens omgång.
Freddan: joo, vi måste finna snabbt en forward av klass. En målmaskin. Ett skrupulöst hårtpangande monster, måste vi hitta...*drömmer om Mika Nieminen i klonat form (med eller utan den svarta skinnjackan)*
Lövva: Håller med dig. Slutspel känns absolut inte omöjligt nu. Kan dock inte spela som ikväll för då lär vi inte vinna många matcher. Ingen bra match men 3 riktigt sköna poäng.
Linkan: SLUTA titta neråt! Titta istället där vi ligger.
Vi har kvar att möta Brynäs, HV, Malmö och Södertälje på hemmaplan. Fyra av de fem sista matcherna spelas i COOP. Det här tar vi. Och tar vi inte det har vi spelat bort det på ett oerhört klantigt sätt. Fast lite hänger väl på Nobbe och Strömwall att de lyckas med att ta in en värdig förstärkning.
Lövva: Jag undviker gärna kval först och främst, hemska tanke på att möta Skellefteå i kvalet. Då måste jag tyvär säga upp mig från jobbet! Men självklart har vi chansen ska vi ta den!
Linkan: Mm, såg det. Och han fick INTE matchstraff för snack med domarna så nu är väl Timrå ett huggargäng! Och armbågen var till skillnad från Rogers tilltyg fultl medvetet.
Albert Hall: Mycket bra förslag. För såklart ska man sikta på slutspel när vi nu för närvarande ligger på slutspeles plats. Och visst har vi en match mer spelad, men den kan ju SSK lika gärna förlora.
Tycker också 30-14 känns lite i högsta laget men å andra sidan så missade ju Malmö målet väldigt många gånger.
Verkligen skönt med seger. Fast det var lite stirrigt ett tag i tredje. Blev verkligen skotten 30-14 till oss? Jag tyckte inte det kändes så...
Nu ser vi framåt. Brynäs på lördag. Om vi vinner så har vi tio poäng ner till kvalet och kan på allvar bröja sikta på slutspel. Vid förlust är det fyra och fortsatt kamp för överlevnad. Jag tycker att vi vinner.
Linkan: Jo, nå djuriskt. Man kan då lätt konstatera att tabelen ljuger verkligen inte när det gäller Malmö.
Uppspelen deras var i mångt och mycket totalt katastrofalt. Sen att dom bara lyckades skjuta 14 skott på sin hemmais ger ju inte heller några extra plus i kanten. Tungt iofs för dem att Hannula och Staahl fick kliva av.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Så mao.Vi är obesegrade! ;)