Luleå HF

SHL · 120771 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
phillsky: Nu har du fattat det fel.Om Luleå vinner, har det hänt.Annars inte.
Så mao.Vi är obesegrade! ;)

phillsky: Ok men de få gånger vi lyckas vinna borta är det riktigt roligt att lyssa:) de har dessutom alltid haft den dåliga stilen att ge motståndarna poäng fastän jag inte lyssnat.

Vivix: Nu ska jag kolla in en vampyrrulle.Förväntar mig att Luleå är i ledning när jag kommer tillbaka. Så sätt i gång att baka när hockeyn börjar.

Portello: Lovar, prövar med sockerkaka.

Vivix: Hoppas verkligen dom fixar webbradipon till det börjar, den buffrar så otroligt mycket för mig. Hör inte ens vad dom spelar för musik.

lizzard: För mig funkar den överhuvudtaget inte, står bara ingen media...

Vivix: Samma här nu, ingen av matcherna verkar funka för övrigt ännu.

Nu e det igång *pust* trodde att det skulle skita sig.

lizzard:

Och nu börjar matchen. Då kör vi. Kom igen nu.

Freddan: Nu kör vi go Luleå!!!

yes Fagemo!!! härligt

Linkan: Japp där satt den 1-0 Fagemo, mycket viktigt att få första målet.

Linkan:

YES!!! 0-1

Linkan: Ja, hoppet lever. Fagemo, kul kul.

Linkan: Ja, hoppet lever. Fagemo, kul kul.

lizzard:

Skit 1-1 Robert Döhme

Vivix: Så länge fick man ha kul 1-1 direkt

Varför kan vi aldrig hålla i en ledning=?? typiskt!

Linkan: 1-1 Efter en period känns ganska bra ändå 12-8 i skott! Manny verkar ha vaknat på rätt sida i dag iaf om man ska tro kommentatorerna!!

Linkan: Hela laget har varit bra låter det som, det e ju positivt.

2-1 Scott Thornton. Förbannat

lizzard:

Helv*** 3-1 och Luleå begär time out. Robert Carlsson gör målet.

lizzard:

Helv*** 3-1 och Luleå begär time out. Robert Carlsson gör målet.

Freddan:

5 mot 3 nu matchavgörande!?

Linkan:

SSK verkar ju spela bättre pp än oss så.

Linkan:

Jaha. 4-1 Petri Liimatainen. God natt luleå

Freddan:

Nu ska det väldans mycket till om Luleå ska ha en chans, känns ganska kört! utvisning igen!

Freddan:

5-1 Luleå på läktarn!

6-1 nu lägger jag ned skiten!

Linkan:

Mest intressant är väl att David Rautio får elitseriedebutera nu. Hittils håller han nollan. Han har fortfarande aldrig släppt in ett enda mål i elitserien! 100%.

(Visserligen har han bara stått i 2 minuter och 20 sekunder, men ändå.)

Albert Hall: Orkade inte fortsätta lyssna så jag gick ut och tog mig lite luft nu känns det bättre! Kul för Rautio, hoppas han får en bra start i sin Elitseriekarriär! Men hur kan man vara så bedrövligt dåliga, från Brynäsmatchen till idag? Jag begriper inte det, omän vi har borta tre spelare så ska ju andra kliva fram!

SKÄMS PÅ ER LULEÅ HOCKEY!

Linkan: För att uttrycka det snällt: Det här var inte bra. Var det en kolapps av hela laget eller hade Manny en dålig dag? Eller kanske en kombination?
Och att Hv vinner gör ju inte saken bättre.

Jaja, bara att ta nya tag på torsdag mot Timrå.

Portello: Som jag förstog på kommenatorerna så gjorde Manny en bra match men 5-1 målet lät lite som en tavla skitsamma Laget spelade som ett gäng kärringar!

Portello:

Efter första perioden fick i alla fall Manny beröm av L-G Jansson på sprotradion. Ungefär "Den bästa av NHL-målvakterna i elitserien". Undrar vad han sa efter den andra perioden?

Det var mycket BP i andra perran, visserligen kom inte alla målen i BP, men flera av dom kom sekunder efter att vi blev fulltaliga. Vårt BP är ganska uselt i år. Tur att vi spelar så snällt och inte drar på oss så mycket utvisningar.

På torsdag kommer vi igen.

Albert Hall: Och dessutom brände vi ett 5-3 läge när SSK hade 3-1.Hade vi gjort mål så kanske.Men det är ju lönlöst i att spekulera i det.Nu blev det som det blev.Inte så mycket att göra åt, bara bryta ihop och komma igen.

Såg just målen på Hokkykväll vad ska man säga? En ren genomklappning mycket markeringsmissar samt att Manny verkade väldigt uppgiven! skärpning till Torsdag! Annars pissar nog Jonte och hans kompisar på oss.

Portello: här kommer man hem och kastar sig över apparaten för att sörja kollektivt. Men ingen matchtråd så långt ögat på skärmen når. Filmgalan snackas ser jag...*uttalar svavelosande meningar!*

Portello: Tror tyvärr att vi har slagit svensk rekord iår i att bränna fem mot tre lägen. Allt för ofta har det skett.

Lövva: Bara hoppas att vi får chansen att bättra på statistiken i den spelformen mot TIK på torsdag.

Fö så kommer jag nog vara i Luleå hela torsdagen.Men hem vill jag gärna följa med.Annars blir jag fast i Luleå, och det vill jag inte.

1-0 till HV mot Brynäs. HV har haft det mesta av spelet i den matchen hittills, främst tack vare två numerära överlägen. HV hade också en puck inne som borde ha dömts som mål, men Rönnmark dabbade sig lite och blåste för tidigt.

LL:

Så det var mål? På hockeylive så sa dom bara att "Rönnmark stod bra placerad" .. vilket väl kan tolkas hur som helst. Vet inte riktigt hur ni lulingar ser det, vill ni att HV vinner och ha säkrare avstånd mot kvalspel, eller att HV förlorar och lättare att ta sig till slutspel?

Dysso: själv ser jag hellre att Brynäs förlorar i kväll. Jag vill i första hand ha avstånd nedåt till kvalstrecket. Fast en del vill hellre gambla och hoppas på HV-förlust.

Angående målet så blåste Rönnmark för att han trodde att pucken var blockerad, vilket den inte var. Precis efter avblåsningen petar någon in pucken så då kommer Rönnmark snabbt på att det var offside i målgården, vilket det inte på något sätt var eftersom spelaren kom in i målgården långt efter pucken.

Oj, grymt snyggt 2-0 för HV av Andreas Karlsson... han skickade upp en back på läktaren och sedan snärtade han upp pucken i klubbhandskrysset.

LL:

Den här matchen är sjukt nervig, låter som om HV dominerar men det har man hört förut. Att släppa 4 mål på 10 minuter mot Modo sitter i bakhuvudet, men vi bara måste hålla ihop det här.

Stefan Pettersson ökar på till 3-0. Ett slagskott rätt upp i krysset - en riktigt "dyngare" som vi hade kallat det på skolgården på min tid.

Skit också, Jonte Hedström av alla människor gör 0-1 i Coop... Nu blir det till att jobba för Luleå.

LL: Hehe, släkten är värst !

Manderville: jo, det brukar väl heta så... jag ska dock säga att jag har inte räknat med några poäng i dag, med tanke på vårt skadeläge och spelare som har legat sjuka i ett par dagar. Vi saknar ju trots allt sex spelare - Wallin, Åkerström, Sandström, Renberg, Fabricius och Ledin plus att några till knappast är i toppskick efter sjukdom.

LL:

Trodde aldrig jag skulle skriva det här men här kommer det:

Härligt, DIF nätade!

Dysso: hehe, man säger så mycket konstiga saker när det är hockey inblandat :-)

« · 494262 · »