Hmm, det har kommit till min kännedom att han tydligen stavar sitt namn med w, alltså Lennart Swahn. Nåväl, som jag har för mig att John Blund skulle ha uttryckt det: God natt alla barn!
Portello: Gonattmerej. Hua vad ni går och lägger er tidigt, eller är det jag som borde sova mer än vad jag gör?
På torsdag vinner vi, det har jag bestämt. Sådeså.
*Ryyyysa* Usch, jag upptäckte just vilket gräsligt namn den här tråden har. Varför inte välja något som får en att drömma vackra drömmar istället? Kamil Brabenec hade till exempel varit ett bra val, åtminstone om tjejerna får välja : )
Extremt märklig coachning om man läser matchrapporten. Rönnqvist, som gjorde båda LHF:s mål, fick endast begränsad speltid i fjärdelinen samt spelade PP ikväll. Hur många mål hade det blivit vid normal matchning? 6?
NuMountain: Kanske det, om man gör det antagandet att det faktum att han fick vistas i fjärdelinen idag gjorde att han gav sig fan på att inte behöva vistas där i fler matcher. Fast han började ju visa en gryende form redan under landslagsuppdraget så åtminstone jag tycker det var extrem resursslöseri att ha honom i fjärdelinen. Dessutom vill jag se Miche J med Skuggan igen. Är Rönnqvist i form ska han och Fagemo spela tillsammans, då funkar de perfekt ihop.
Tänk så lätt det vore om läktarcoacherna fick bestämma : ) SM-guld varenda år, minst.
Lulekickan: Ibland kan det vara så att om man hamnar i en omgivning man inte är van vid, eller inte känner till så bra, så hamnar man lätt snett jämfört med omgivningen man ska vara synkron med. Är man en bra spelare så kan det konstigt nog innebära stora fördelar för en själv att bli lite vilsen, eftersom man ofta kan få pucken på ställen som inbjuder till oanade möjligheter. I den vanliga omgivningen blir man ofta statisk och förutsägbar om laget är i en formsvacka. Just därför kan ommöbleringar som verkar vara omotiverade vara motiverade. Nu är det ju inte säkert att en bra spelare som gör succé i en egentligen dålig kedja, är bättre för laget på den positionen i långa loppet. Men tillfälligtvis kan det bli just succé. Kanske speciellt för medspelarna i den line han tvingas spela i. Det här är faktiskt något jag själv har haft erfarenheter ifrån, om än på en lägre nivå än elitens. En ofta felplacerad spelare får oanat många chanser som är mera "gratis" än i normalfallet.
Lulekickan: Hmm, om det nu var ett så "gräsligt" namn på tråden så är det väl bara så enkelt att man skapar en ny tråd!
Angående Samuel Påhlssons vidare öden och äventyr och eventuella tankar på honom som nyförvärv så får ni ett litet länktips från Örnsköldsviks Allehanda.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Godnatt Kicks, Portello och Hälge!