Hälge: Ni har ju helt rätt i att ni ska känna er konstiga! Lite småberusade rent utav. Hur länge sen var det Timrå ledde så här långt in på säsongen? Aldrig troligen. När ni var riktigt bra så fanns ju inte elitserien. Har för mig att jag läste nånstans på er hemsida om nått bra slutspel nångång på 70-talet. Njut nu tikar. Nog blir det någon uppförsbacke även för er i vinter. Men dom 18 poäng ni har kan ingen ta ifrån er.
Hälge och gud: Grattis till vinsten, Krykov och Kapanen ångar på! Albert, Kicks mfl: Grattis till två poäng, beklagar att det inte blev tre. Dysso: Gratulerar till vinsten. Är det några jag glömt?
Albert Hall: Hahaha, ja du. Vad ska man säga egentligen. Inte särskilt förvånad att det blev förlust i Scandinavium, men trodde inte den skulle bli så klar.
Paddan: Tackar o bockar... nu är det bara att suga på denna karamell tills nästa match...alla poäng "vi" får är så välkommet när det är dags att summera säsongen..
Paddan: Japp, det är en kanonstart grabbarna fått hemma, starkt att vinna såpass stort när de inte spelade något vidare, säger det mesta om MODO, eller?!
Och hur hamnade jag i denna gästbok..........hm...
Paddan: Matchen var urkass. Det lilla anfallsspel som fanns hade LHF. det är mycket länge sen jag såg Dif så dåliga framåt. Hade i princip inget i 5 mot 5. Efter dagens match så får jag nog revidera mitt tips till på torsdag. Inte gör vi två mål inte. 1-4.
Lulekickan: En till kan få godkänt. Sandström. Och en till, Skuggan. Och en till.... nä nu får det räcka. Michael J var det stora glädjeämnet. Hoppas det lossnar för honom nu!
Albert Hall: DIF rörde knappt i pucken under första och tredje perioden ju. Så otroligt tama. LHF måste dock bli mer effektiva. Med normal utdelning borde vi ha haft 3 mål till under ordinarie speltid. Det vore ju märkligt om det vore så att alla motståndarmålisar gör sitt livs match just mot oss. När det gäller Hento vet jag inte om han är fågel eller fisk just nu. DIF:s mål var nästan exakt likadant som Linkpings 2-3-mål när de gästade Delfi... Coop Arena. LHF:s PP fungerade sämre än det gjort under någon match den här säsongen. DIF:s var dock inte ett dugg bättre.
Portello: Lövva elle? Jag har förstått att han inte har särskilt mycket till övers för skridskoskickliga, tekniska och kreativa spelare. Han vill ju främst att de skall kunna tacklas hårt, resten verkar vara mer eller mindre oväsentligt.
Lulekickan: Va tyckte du dom målen var lika varandra? Detta var ju en styrning i spel 5 mot 4 (5mot 3,5 eftersom Huczkowski tappat sin klubba). Jag tyckte inte Hento var kunde lasta alls för målet.
lizzard: Så fånigt att inte gilla honom av den anledningen. Klas måste väl som matchrapportör kunna ta kritik lika väl som en spelare måste kunna det. Alldeles särskilt gäller det om man skriver till den officiella sidan då man dessutom bör försöka vara lite försiktig med hur man uttrycker sig.
Albert Hall: Kanske det, fast i regel brukar jag se det som händer omkring målet väldigt bra. T ex var det ju uppenbart att det inte var något mål när Wikegård stod och gapade att det var mål. Pucken var flera dm framför mållinjen, fast det såg nog å andra sidan inte Wikegård eftersom Hento ju var emellan honom och pucken. Hento hade väl för övrigt inte direkt koll på var pucken var i det läget han heller.
Lulekickan: Nja, jag vet inte om jag vill inse det. Men vi får väl se hur det ser ut på torsdag. Själv kommer jag ju att ha "nöjet" att beskåda matchen på plats.
Det är klart, skulle du byta ut Kr:et i krossa mot M så skulle det bli mossa....
Lulekickan: Jag var också helt säker på att det inte var mål. Petter åkte bara omkring och log och skakade på huvvet åt Diffarna som mest såg ut att skämmas. Jag tror det var bara Wikegård som inbillade sig att det var mål.
Hmmmm..... jag som tyckte Hento gjorde en godkänd match. Han hade ju inte mycket att göra dock, åtminstone inte i fem mot fem. Jaja, där ser man.
Albert Hall: Jag tror att några gårdarspelare också inbillade sig att det var mål, fast de hade väl ungefär lika taskig sikt som Wikegård. Tror att domartrion också sett situationen lika klart som vi på läktaren gjorde, annars hade nog granskningen skett redan innan Wikegård hunnit yla i en minut utan att någon fattade vad han ville ha fram.
Hento var inte kass på något sätt. Lite darrig kanske emellanåt men han gjorde en del rejält svettiga räddningar också när nu gårdarna lyckades få till några riktiga chanser.
En himla oroväckande känsla jag hade där i mitt inlägg kl. 12:08:50 igår. Visade sig också att den stämde ganska fint, även om jag var ofin nog att inte nämna det laget som skulle få stryk.
Kicks: Vi har fortfarande blicken inriktad på tabelltoppen, men börjar känna att avgrunden börjar att närma sig. Men, vi har ju till att börja med matchen på torsdag att se fram emot.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?