Portello: Det tar lång tid för att dom måste få in yttranden från alla parter. Men nog är dom söliga i alla fall tycker jag.
Jo dom kommer att vara avstängda i väntan på beslut. Det innebär att avstängningarna måste vara på mer än tre matcher för att de ska påverka medverkan i slutspelet.
Albert Hall: Förstår inte varför det alltid ska ta så lång tid för dom att ta sitt beslut. Kommer Gage/Eneqvist vara avstängda tills beslut har tagits?
Portello: Nej, beslut är inte fattad i fallet Gage. Beslut ska tas "innan helgen" enligt Kuriren. Det borde kunna innebära att han får stå över nån slutspelsmatch? Fast man vet som sagt aldrig...
Portello: Svårt att säga. Enligt tidigare normer har man ju dömt hårdare när det handlat om återfallsförbrytare som i det här fallet.
Jag tycker det här fallet har ganska stora likheter med Toporowskis hjärnsläpp mot FBK ifjol. Det var ju också en hämnd för att han ansåg att den andre försökte skada honom. Slagsmålet var ungefär lika långt och i princip bara en som slogs. Hur länge fick Topper? Nog var det mer än tre matcher i alla fall.
Men nu handlar det om disciplinnämndens godtycke. Då kan tamejfan allt hända.
Portello: Nej, svenskar fuskar aldrig. Våra skidåkare är uppfödda på havregrynsgröt och blåbärsoppa och har uppnått sina framgångar genom hård träning på norrländska blötmyrar.
En fågel viskade till mig att Gage fick tre matcher med början ikväll. Men jag hittar inget om det, nån som vet nått?
Albert Hall: Visst ja, det börjar ju idag. Det är väldigt trist att vissa måste ta till otillåtna medel för att vinna. Men vi svenskar dopar ju oss aldrig vet du väl?
Zoogin: Det bästa vore ju såklart att både Petter och Daddy Cool kan spela ikväll. Men det är ju onödigt att spela med halvskadade spelare så här nära slutspel, så det är lika bra han vilar om han inte är fullt ok.
Portello: Och idag börjar VM i dopning. Förr, medan det fortfarande påminde om idrott, var jag oerhört intresserad av den här sporten. Så är det inte längre.
Portello: Det är ju det som ger en någorlunda hopp. Att Kickan är i Umä alltså. LHC verkar ju vara riktigt på dekis just nu, så nog fan ska vi kunna vinna, men jag väntar mig ingen klang- och jubelföreställning precis.
Albert Hall: Nu börjar du ju vara lika negativ som du var förr. har inte Kickan fått fason på dig ännu? Klart som korvspad att vi vinner ikväll och det med minst tre mål. Vet du om Kickan är i umeå ikväll? Isåfall så blir det Vinst :)
Portello: Ikväll väntar jag mig ingen bra match. Inte det minsta. Jag har på känn att det blir en riktigt usel historia som vi förhoppningsvis vinner. Inte ska vi väl avsluta serien med att ha minussatsestetik mot jumbon? Just nu har vi 4-5 i poäng mot dom. Vad jag tippat är naturligtvis hemligt än så länge, men det är inte 3-2 till LHF.
Happ, idqag var det dax för sista grundseriematchen man får se live denna säsong. Tydligen är Petters medverkan ytterst osäker i kvällens drabbning. LHC har visst skickat sin bäste back Barry Richter till Lugano i schweiziska ligan. Deras ryss kommer inte att följa med till Luleå.
Tror och hoppas att vi vinner denna matchen. Mitt tips blir 6-2 till hemmalaget.
Får att få en chans i tävlingen, så lägger jag in ett riktigt skumt tips. Går det in så lär jag vara den enda som får full pott iallafall, fast oddsen är väl goda för att det här bara gör att jag blir än mer fetsist. Lite som att ta ut målvakten med 2 minuter kvar. :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?