Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

LHF - MIF

Sv: LHF - MIF
vivix20: Jo entren är helt super. Inte vet jag varifrån du fått att nya läktarn ska vara på andra sidan. Kanske blivit förvirrad av allt snack om att man byter plats på spelar- och utvisningsbås och spelriktningar osv...?

Logerna verkar mysiga. Vill ha!

Albert Hall: Dom som nästan överraskade mest på mig ikväll var Sandström och Lundberg, helt klart toppinsats från deras sida.
Fasen känns som det här nästa kan bara av till SM-final :)

Portello: Nej det kan dom inte. Åtminstone inte om man samtidigt ska anfalla som man gjorde ikväll.

Albert Hall: Det går ju inte att förneka att det är klart bättre. Men jag håller med dig, ytterligare saker finns att göra. Men bara entren är ju super, vilket utrymme. Jag fick en chock när jag kom in, hade fått för mig att den nya läktarn på kortsidan satt på andra sidan... undrar hur jag fått för mig det?

Albert Hall: En liten fråga? kan Luleå spela så mycket bättre defensivt? Tvivlar nästa på det men jag hoppas jag har fel :)

vivix20: Jag är aldrig pessimist efter matcher. Bara innan. :-)
Men idag hade jag till och med tippat segar med 3-2.

vivix20: Vad gillade du arenan då? Lite trist att gå ner i pausen och plötsligt känna igen sig igen.....

Albert Hall: Ja exakt. Detta kan bli en mycket kul säsong. Tycker till och med att du verkar ovanligt possitiv...fast det är klart, en sån här kväll är det svårt att vara negativ.

vivix20: Jag blev närmast chockad över hur fräck och företagsam han var. Hade inga problem med tempot och vågade göra grejer med pucken.

Albert Hall: Jo jag är här...jag kan knappt andas. Vilken match!! Det är underbart... men jag måste säga att den som imponerade mest på mig ikväll var Emil, vad kan det inte bli av honom?

Hälge: Nu är jag lugn. Alldeles lugn.

Albert Hall: Lång tid du lugnade ner dig på :-)

vivix 20: Du var väl där? Vad tyckte du?

Elva inlägg på 40 minuter. Ändå har jag kollat TV samtidigt. Bäst man lugnar sig lite..........

Arenan var också skön. Härliga stolar... allt var härligt ikväll!
41-20 i skott.

Lulekickan: Börja med 3 kedjor, se hur matchen utvecklar sig och låta fjärdekedjan avlasta ibland. Antingen som helhet eller någon enstaka spelare.
Så skulle nog jag ha gjort. Tror jag.

Förresten kanske det vore bättre att gå ner på 3 kedjor när Husse är borta, alla måste ju inte med nödvändighet matchas lika mycket som övriga.

Albert Hall: Mmm, 6 veckor är 6 veckor för länge, alldeles särskilt när det är just Husse som är skadad. Varför inte ge junioren Pierre Berggren chansen under den tiden, det skulle vara kul att se vad han går för i ES-sammanhang.

Portello: Har aldrig gillat Lärking, inte heller Tomas Andersson. Börje kunde väl ha sina djupdykningar men han var ändå en hyfsad domare. Sven-Erik Sold är något av det sämsta man sett i domarväg men Ulf Rådbjer brukar göra riktigt gjutna insatser även om jag tycker att han tappat skärpan senaste åren.

Paddan: Gillar du inte Lärking? Bättre än T.Andersson är han då alla gånger.

Paddan:
Luleå HF - MIF Redhawks COOP Arena
D Lärking Christer Solna
L Lundgren Jörgen Luleå
L Nilsson Klas Umeå

Intressant att se att en domare har anammat sitt efternamn vad det gäller beteendet också. Ena stunden står han där stelt, rakt upp och ner som ett lärkträd och rör inte en min och nästa så börjar armen att flaxa som vore det en lärkvinge och pipan ljuder som den värsta skränande fågel.
En av dessa män som givit begreppet "olika nivåer i domarbedömningen" ett ansikte.

Albert Hall: Hittade nyss ännu en bortförklaring som du kan sätta in i pärmen. Här kommer mitt "klipp och klistra" bidrag i det här inlägget: Carolina coach Paul Maurice on the late penalty calls by ref Richard Trottier, "Maybe aliens came down and took over his helmet."

Portello: Göra konfetti av räkningarna är ju också en lösning, om än ganska kortsiktig sådan.....

Paddan: Sex månader i karantän är det garanterat värt. I din situation skulle jag inte tveka en sekund.

Albert Hall: Rackarns, det var inte bra alls, jaja Luleå står och faller som tur var inte med Husse som tur var men nog är han ett avbräck.
Nu sitter man och räknar timmarna till nedsläpp, bara drygt 10 h kvar nu .

Varför är det så tråkigt med räkningar? Funderade ett tag att klippa sönder dom och ta med dom som konfetti idag :)

Huczkowski borta i 3-6 veckor. *suck*
Därmed är formationen Skuggan-Burra-Husse spräckt.
Se länk.

Albert Hall: Damnit, nu glömde jag att fråga hur pass allvarligt det är med Husse. Jag visste att det var något mer jag skulle göra när jag ändå var på kansliet : (

Albert Hall: Har för mig att han enligt ryktena gjorde så bra ifrån sig i reportaget om Skuggan att han fick erbjudande om att provspela för någon roll i den där ICA-reklamen :)

Albert Hall: Det är väl ytterst tveksamt, mest troligt ersätter E.Lundberg honom.

Nån som vet om Huczkowski spelar imorron?

LHF - MIF
Angående morgondagens match mot er i Coop Arena, så lär den inte bli lätt. Det är en sak att möta Luleå borta mot hemma. Ni är grymt bra på hemmaplan. Varje seger däruppe är en rejäl skalp!

Hoppas givetvis på mitt kära Mif, men det blir stentufft!!!

« · 123096