LL: ...eller i vart fall inte få utdelning på det som skapas. I flera lägen verkar de ha tyckt att det borde ha varit omöjligt att missa, men tydligen går det.
Dysso: jag tyckte att det lät som rätt många "lyfter ner pucken mot Henriksson/Liv", typ lyftningar från mittzonen för att få ner pucken. Sådana räknas väl också som skott om de bedöms vara på väg innanför ramen om inte målisen stoppar dem.
Inte oväntat att det var en filmning när det är Davidsson som åker ut. Han hade väl totalt 4 minuter förra året tror jag, varav minst 2 minuter var p.g.a. filmande motståndare :)
Hehe, rätt skön kommentar av bisittaren angående Brabenec. "Han kommer från ett land där teatern inom hockeyn har varit bra i många år" :-) Kamil har faktiskt en förmåga att falla lätt ibland...
Albert Hall: Nu blev vi kompenserade för den billiga utvisningen Junkka drabbades av. Tänk om den randige kunde låta bli att plocka ut för en massa skitsaker. Inte för att jag har något emot att vi har PP men jag gillar inte sönderblåsta matcher.
LL: Det tror jag nog den gör. Det känns bara mer och mer rätt att LHF satsade på de unga killarna. Vi måste ju ha något att bygga stommen av när veteranerna lägger av, och det gör man bara med spelare från länet.
Hento stod säkert lugnt tillbakalutad på sedvanligt Hentovis när han - vilket han såklart gjorde : ) - såg att pucken inte skulle gå in.
Jag såg Fabbe i eftermiddags när jag kom från Umeå och närmade mig mitt hus. Tror han var på väg till arenan. Jäklar så tungt det måste kännas att vara hemma, skadad när resten av truppen åker och spelar bortamatch.
Tänk bara på att vår kära J20 tränare kommenterar med utgångspunkten att HV ska dominera som hemmalag. Hörde honom i matchen mot Brynäs, och det intrycket man fick av honom var inte riktigt samma som det man läste efter matchen. :)
Albert Hall: tycker nog att det låter som om det är rätt jämnt. Väldigt bra radioreportrar, för övrigt. Mycket kunniga även om motståndarnas spelare - det är det inte alla webradiokommentatorer som är.
Albert Hall: Perfa att du skötte guldtrådsplockaframandet.
Idag vinner vi, lätt!
Att Fagemo äntligen är i speldugligt skick efter att just en HåVeare yxat av handen på honom under försäsongen är kul, och att han får ta vid där han slutade (mot HåVe) är väl lämpligt. Fagemo går in på Fabbes plats i favvokedjan och Emil får flytta på sig.
Dags för Hv borta, av tradition en av dom svåraste bortamatcherna för Lules del. Ifjol tog vi visserligen en trepoängare i Rosenlu... Kinnarps Arena, men det var när vi var i toppform och Håve tvärtom.
HV och Lule brukar också av tradition ha omvända säsonger, HV börjar ofta starkt för att sedan sakta falla igenom medan lule börjar med att falla igenom och avslutar starkt.
Nu är det säsongstart så därför blir det nog hemmaseger. Fast jag har gärna fel.
Det var en del nya låtar som spelades nu. Jag måste utreda vidare för att göra i ordning Förstapriset till våren. Nog för att jag antagligen vinner det själv, men ändå.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?