Portello: Ett måls underläge inför sista känns ju inte direkt kört. Mycket kan hända ännu. Bara vi kan sätta chanserna för omväxlings skull
Nu verkar mitt tips skita sig också i ett tidigt skede, Arsenal ser ej ut å kunna vinna :/ Många tråkiga saker nu. Å så håller jag på att bli sjuk till råga på allt :(((
Tycker ändå att det låter som att Luleå har något bra på gång. Stabil defensiv (utom då Jannes slarv) och man försöker i alla fall med snabba spelvändningar och ett par gånger verkar man också ha skapat i alla fall lite tryck framåt. Bara att bygga på det hela och börja göra lite fler mål framåt. Svårare än så är det inte :-)
Kickan: väldigt bra inlägg...men det där med SM guld kan ni nog hoppa över.Jag tycker att Luleå ser lite för vad ska man säga... Jo dom ser lite dåliga ut på forwardssidan om dom skulle göra en två tre nyförvärv på forwardssidan skulle dina förhoppningar om guld stiga avsevärt.
Lite kuriosa, killen som kommenterar är faktiskt en "riktig" radiopratare, kanske förklarar varför han är lite bättre än många av övriga hockeylivekommentatorer.
Dysso: ja, helt klart. Den matchen skulle Luleå ha vunnit med minst ett mål till. Men det kommer att vara så den här säsongen, bara man är medveten om det och har tålamod så ska det kunna funka rätt OK ändå, tror jag. Kan vi fortsätta ha en lika stabil defensiv som förra året är mycket vunnet redan där.
Fagersta: Om du läser trådens första inlägg så förstår du att det bara är en matchtråd. Där framgår det att vi inte alls menar att vi säkert kommer att ta guld i år, även om vi precis som alla andra naturligtvis hoppas. Guldtråden del 2 är en fortsättning på den guldtråd (matchtråd) vi startade på HS, och vi plockar fram den varje gång det är dags för match så allt matchsnack skall finnas samlat.
Fast jag tycker inte alls det behövs några 2-3 forwards till just nu. Ja, jag skulle inte tacka nej till ett par Lemieux- och Gretzkykloner förstås, men såna finns ju bara i fantasin och dessutom skulle de förmodligen vara ruggigt dyra.
gud: Det blir inga fler delar förutsatt att inte SpS också läggs ner, då måste vi ju starta en del 3 någon annanstans. Annars ska vi hålla oss till den här tråden.
Kickan: =) nej men jag tror bara inte att Luleå har den kapacitet som krävs för att np enda fram.Men man får ta vad man haver som man brukar säga..Alla klubbar har ju inte en Percy Nilsson som köper ihop ett helt lag när det går dåligt..
2-0, då var nog den matchen körd. Ingen sensation iofs, men nog hade det varit fint med en eller annan pinne i dag. Synd att vi inte tog vara på det lilla övertag vi verkar ha haft i andra perioden.
Fagersta: aha, ser du matchen eller? Sitter du rent av i Kinnarps och skriver? Själv skulle jag nog aldrig klara att sitta och skriva samtidigt som jag ser en match...
Fagersta: jag kollar inte heller på tangenterna när jag skriver, men skulle jag sitta i arenan skulle jag vara för engagerad i matchen för att kunna skriva vettigt :-)
Portello: Jag har kontakter på alla arenor som har med sig filmkamera och skickar filer ungefär hela tiden så att jag kan se allt som händer i alla arenor..
Portello: De är tydligen impade av våran lille JJ också. Kul! Fast att han är en tuffing vet jag ju. Jag har ju sett honom tackla sönder rullreklamen på sargen så de fick ta en lååång paus i matchen för att laga det.
Lövva: Jonas verkar ha gjort det riktigt bra den här matchen, liksom han var väldigt bra mot Timrå. Kul! Våra yngre killar visar framfötterna precis som vi hoppas på. Nu vill jag se Petter, Skuggan och Rönnken ta ett kliv framåt ur mörkret också och visa lite mer av vad man kan.
LL: Jo men jag är ju inte nån Luleå fantast men just nu sitter jag på Fagerliden(Fagerstas ishall) och kollar på Fagersta AIK-Avesta. Läs mitt förra inlägg så kan du se varför det verkar som att jag är på alla arenor samtidigt..Men jag är väldigt trött efter våran träning så jag ska nog åka hem och vila ett tag snart.Man får ju inte missa Sverige-Brasilien matchen.
På webradion säger man att Luleå drar lite publik i Kinnarps. Det omvända gäller ju i Luleå - dvs att HV alltid har dragit lite publik i Delfinen/COOP. Lite lustigt att ointresset är ömsesidigt. Undrar hur det kommer sig? LHF och HV var ju ändå under ett par år rätt heta rivaler i kval till elitserien och i allsvenskan.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?