Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Så grymt bedrövligt vi verkar spela:(

JOY: Men mitt tips 2-4 kan ju fortfarande gå in.

JOY: Vad sysslar dom med? i utvisningsbåset vinner man inga matcher.

Portello: 2-0 Ove Molin igen.

JOY: Och ännu en utvisning. Bläää.
Är Skuggan med idag? Kan inte komma ihåg att jag hört dom nämna hans namn.

Oh Molin. Our hero!

Straff för Brynäs. 1-0 till Brynäs. Suck.

Kickan: Straff för brynäs... Hento visa att du e muren i buren nu

65Selander: Jag visste väl att du ljög : )

Fast jag ska erkänna att jag blev lite skraj att jag någon gång för länge sedan gjort något väldans omdömeslöst.

lizzard: Vi skapar ju chanser under Pölsans PP till och med. Det känns ju klart lugnare än att behöva höra om någon massiv Pölsapress.

Kickan: Sanningen svider

Kärleken vet inga gränser... ;-)

JOY: Jahapp då var det BP igen, håll tätt ännu en gång.

0-0 får man nog vara nöjd med efter första. Dom sa ju att det hade kunnat stå 2 eller 3-0 till Brynäs. Och skotten är ju 13-6 till Brynäs. Hoppas Luleå kommer igen nu.

65Selander: Skärp dig, det finns gränser.

Fan, du ljuger väl? Annars måste det vara väldigt länge sedan.

Portello: Eftersom kommentatorerna plötsligt blev tysta emellanåt och verkade mer koncentrerade på att surra med varandra än att se och tala om vad som händer i matchen vet man ju egentligen inte vad som hände under den tiden. Kanske satt de och pluggade in spelarnas namn, vilket i så fall var välbehövligt.

Kickan: Vissa säger att dom har sett dig tillsammans med en MoDoit tätt omslingrande på ett dansgolv på Cleo.

Med hänsyn till den berörda så sätter jag inte ut namnet men du borde
nog kolla din rygg när kameran är med ;-)

Hutta: Såvitt jag vet har inga mål dömts bort, eller menar du att Pölsan automatiskt borde tilldömas mål okså utan att behöva göra något varje gång en LHF-spelare blir utvisad?

Kickan: Hento verkar ha spelat bra.Som vanligt ska man nog säga.

Matchen verkade helt sakna målchanser till BIF fick PP i slutet av perioden.

Kickan: Hemmadomare?? I sä fall skulle Brynäs lett med 5-0 nu (skratt).

Kickan: Bra att dom har spelar intervjuer i pauserna, det borde alla börja med.

Portello: ...och en hemmadomare verkar de också ha lyckats ordna. Morr!

lizzard: Jag tror inte att de vet vem de missade ens. Jantagligen såg de två tröjor med "Nilsson" på och konstaterade att det måste finnas fler än en. De tycks nu ha noterat Mange iaf, och Petter. Då är det väl Skuggan de inte har koll på också är en Nilsson.

Kickan: Dom missade säkert Magnus Nilsson.

Kickan: Och vem är Tellqvist? Gissar att dom menar Tellström.
Dessutom tycker jag att dom surrar lite väl mycket mellan varandra. Även då spelet är igång.

BP nu.

Portello: Peter Eriksson är domare enligt swehockey.

Portello: Peter Eriksson.

Överhuvudtaget tycker jag att kommentatorerna är rätt kassa på LHF-spelarnas namn.

Två Nilsson sa de nu att vi hade. Nog har då jag räknat dem till tre.

JOY: Förvirrande när dom bara säger Nilsson?
Vilken Nilsson menar dom? Vi har ju några stycken.

Någon som vet vem som dömmer kvällens match?

JOY: Har dom nämt vem som är domare i kvällens match. Om dom gjort det så missade jag det totalt.

Portello: Det blir 4-2 till Luleå tror jag. Det gäller att stoppa Micke Lind framförallt.

Portello: Japp fingrarna slant HF ska de ju förståss stå.

lizzard: HC? Blev det inte lite fel nu?

Matchen ikväll slutar 5-3 till Luleå.
Rönnqvist,Sandström,Husse,Emil och Mange målar.
Så får det bli!

Portello: Dom har börjat spela musik på hockeylive nu Metallica - One

There can only be ONE!!! LULEÅ HC

Kickan: Underbart att det börjar närma sig matchstart.Har väntat på det hela dagen.

Man får hoppas att målformen är konserverad från den senaste matchen samt att Hento spikar igen.

Snart blir det matchtröja på och ladda upp med lite ramsor ;)

Okej, då är det bara en timme kvar till nedsläpp borta mot Pölsan, så det är dags att starta uppladdningen i guldtråden.

LHF:s skadelista börjar nästan kännas hanterbar nu, även om man förstås skulle vilja att någon skadelista inte alls existerade. Hur som helst bör alla utom Fabbe och Tuukka vara i spelbart skick idag.

Dags för revansch efter den extremt målsnåla förlustmatchen senast vi mötte Pölsan borta. LHF:s islossning fortsätter med än större kraft vilket bör betyda minst 7-1 till oss. Så blir det, appselut.

...och nu ska jag logga ut på jobbet och pallra mig hem, så ni får stå ut med att ddet bara finns en av mig resten av kvällen. Huuuur ska ni klara er? ; )

JOY: Liiite kul var det ju att Hardy satt på läktaren igår när MooDoo bara visade upp en totalt jämngrå massa.

Tänk vilket "sparkapital" vi ändå har i de spelare som fortfarande är skadade. Petter, Tuukka och Fabbe är alla tre avbräck offensivt. Hur kul kan det då inte bli när alla är i spel igen?

Förresten så måste jag tillägga att isen verkade vara dålig så som pucken hoppade och flera spelare ramlade omotiverat flera gånger.

Mycket bra match av Luleå mot ett i och för sig blekt Modo men det förtar inte på något sätt Luleås insats. Många var bra i Luleå men jag vill nog framhålla Jonas Rönnqvist som gjorde sin bästa match så här långt. Sedan var Hento väldigt bra för att Modo hade trots allt en hel del chanser att göra mål men Hento stoppade allt utom ett skott. Jonas Nordquist är också en spelare jag är väldigt förtjust i. Väldigt bra spelsinne plus att han är stark och dessutom rätt bra på skridskorna. Och mål gör han ju också. Magnus Nilsson var också bra. Nu är det bara att hoppas att Luleå kan bygga vidare på det här och vinna också mot Brynäs på torsdag så ser det mycket bra ut.

Dysso: nja, det måste jag nog göra hur som helst... Fast det kanske hjälpte, jag vet inte.

Paddan: Nja, Frankie hade inget med det att göra. Även om nu kanske Riksman hade tagit fast på just titelordet i "Relax" och glömde att man ska ställa sig ivägen för den där svarta gummiprylen.

LL: Hmm, få se hur var det nu...du var tvungen att bära de bruna och orangea kalsongerna utanpå byxorna samtidigt som du reciterade hitlåtar från Frankie goes to Hollywood för att ni skulle vinna över oss. Tror att det var något åt det hållet...

LL:

Ska du offra dig och plugga grekiska igen? ;)

lizzard: nej, det var min förtjänst att vi vann. Men jag tänker inte avslöja varför för då kanske magin försvinner. Jag ska testa samma sak igen nästa gång vi möter MooDoo hemma och se om det funkar igen...

Kickan: Jamen vad bra, Portello får alltså inte besöka Coop Arena och Kempehallen tror jag inte heller att vi vill se honom i, särskilt inte efter denna säsongs facit. Så han får helt enkelt stanna hemma i garderobens mörker och prata i tungor.

Kickan: Eller så e det jag som e skillnaden mellan vinst å förlust, var inte på Leksands matchen men var där ikväll. Tål att tänkas på.

Kickan: Han var kanske fastbunden vid scharken på Robin Hood ikväll. För på matchen var han inte.

lizzard: Portello var inte på matchen va? Han var väl fastbunden vid ett träd i Piteå?

Portello närvarande: Förlust 0-5.
Portello onärvarande: Vinst 6-1.
Say no more.

6-1 vinst är ju ett jätte bra resultat. Å nu eftersom det var mot Modo så känns det mera som en 12-1 vinst! Helt underbart.

Största skillnaden idag mot tidigare matcher tycker jag dock endast var en liten detalj, en detalj som avgör mycket. Idag släppte de pucken till den spelare som kom med fart. Vilket gör att en mängd olika alternativ för puckhållaren dyker upp gentemot om han hade stått still. Sen blir det ju mer flyt i anfallsspelet.

Sen knaske vi fick några mål "retroaktivt" för de missar som vi har gjort tidigare. Men jag ber defentivt inte om ursäkt. Men i ärlighetens namn måste man ju säga att pucken stutsade Luleås väg väldigt många gånger i matchen. Vi fick även en rad med dommslut med oss. Fast å andra sidan så har ju pucken INTE stutsat våran väg åtskilliga gånger å vi har fått dommslut MOT oss många gånger så det var väl vår tur.

Att kasta om i kjedjorna fick väldigt postiv effekt å någon stanns känns det som om det här är knaske det vi skall köra med framöver. Stämde väldigt bra.

Vad kan ha varit matchavgörande? Inte alls omöjligt att Brabenecs väldigt konstiga mål var just matchavgörande. Tyckte Luleå inledde matchens första en å halv minut ganska trevigt. Men efter målet så släppte det å spelarna började åka skridskor så det stod hälriga till. Sen att vi hade bra utdelning hör väl också in, å även flyt med stolpar bakåt med mera.

Mina puckar:

5 puckar: Tellström
4 puckar: Rönnqvist
3 puckar: Hento
2 puckar: Brabenec
1 puck: Jonas Nordqvist

lizzard:

Dom visade bilder från matchen på regionala nyheter på tvåan, möjligt att det läggs ut på nätet på svt.se?

Inga highlights verkar ha kommit upp än på hockeyligans hemsida än. synd. Vill njuta ännu en gång av Luleås underbara spel.

Albert Hall: Vi har provat det där med huvudet under armen. Vet inte om jag är så imponerad av det...men tack ändå.

« · 313978 · »