Luleå HF

SHL · 117709 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Så grymt bedrövligt vi verkar spela:(

Ännu en utvisning. Är domaren köpt?

JOY: Med Brynäs ekonomi är det svårt att tänka sig.

Hutta:

Tja, ska man se det så så kan ju faktiskt den dåliga ekonomin bero på att domarna har alla pengarna. (ta inte det här alltför seriöst nu bara...)

Dysso: Nej då. Måste kunna ta lite skämtande.

Kickan: Varför ringer du inte

"Ove Molins Fan Club"

Kom igen nu Lule in med pucken!

3-0 Ove Molin igen. Nu är det nog kört.

JOY: JAAAAAAAAAAA! Fransson målar. Kämpa nu.

Jaa! 3-1. Johan Fransson.

JOY: Härligt med en snabb replik 3-1 nu Fransson målskytt.

Portello: Och du tänkte gå och lägga dig?

JOY:

Kickan har bytt färg och pratar med oss nu via tfn :-))

65Selander:
För att bevisa att vi har rätt så pratar vi med Ulria Lindmark "Kickan"
hon erkänner att Portello är en Burkölen supporter samt att alla Modoiter äR älsklingar.

Allting är återberättat via mig/65selander

65Selander: Va? är jag en Lövensupporter? Det visste jag inte ens om isåfall.

65Selander: Va? är jag en Lövensupporter? Det visste jag inte ens om isåfall.

Usch vad tråkigt trodde att Luleå var på gång efter 6-1 vinsten mot MoDo men tydligen har dom mycket svårt att göra mål på bortaplan.

Nu är det bara att se fram emot Matchen på Lördag mot Frölunda och hoppas att dom fortsätter att göra mål på hemma plan.

lizzard: Matchen är på måndag. Annars har du rätt.

Portello: Omgång 14
2003-10-25 15.00 COOP Arena Luleå HF - Västra Frölunda HC

lizzard: ...VF är på måndag 27/10,tror Carola ska ockupera Cooopacabana i helgen.

Portello: Ograttis till er (och Paddan), men grattis till oss.

björn power: Ahh jo det stämmer nog.. Så typiskt var ju ledig i helgen å bara för att dom flyttat den matchen missar jag den :/

65Selander:

: )

Så där full som du av stavningen att döma är lät du inte i telefon.

Jag är övertygad om att vi inte har spelat någon match i kväll. Alla som påstår något annat ljuger. Sådeså.

Kickan: Varför kallar ni Brynäs för Pölsa?

Lunkan: För att Gävle och pölsa sägs ha samma tecken på teckenspråk, alltså fick Brynäs bli Pölsan. Vi har alternativa namn till alla ES-lag liksom till vissa allsvenska.

Kickan: Måste väl tydligen säga ett ograttis till er lulingar, själv vill jag bara ha hela den här dagen ogjord. Så jäkla mycket strul och fel kan det väl bara inte bli på en och samma dag.

Paddan:
'Inte för att jag vet vilket träsk du kväker i men...

Brynäs spöade LKAB med 4-1

Kickan: Ok tack orkar du skulle det var kul med en lista på es lagen!

Vad är detta? Nog för att det är hemmamatch, men nån luling borde det väl finnas som är beredd att ta sitt ansvar och plocka fram guldtråden tycker man. För tillfället 2-1 till LHF i alla fall efter två perioder, trevligt värre. Återstår att se om LHF kan hålla undan också i tredje.

Verkar ha varit lite grinigt i slutet av perioden...

Chief: Jag skulle ha gjort det om jag inte nyss hade kommit hem från jobbet. Kul att Husse fick sätta ett mål ikväll kanske han kommer igång med målskyttet. Hoppas att Luleå kan göra ett tidigt mål och punktera matchen i den tredje perioden.

lizzard: Undanflyker, undanflykter... Klart det skall till en tikare för att styra upp saker och ting. ;)

Det lät som Frölunda hade rätt bra press där ett tag, känns som att det kan behövas mer än ett tidigt Lulemål för att vara på den säkra sidan. Hörde att ni har fått tillbaka Mäntylä också, hans återkomst har säkert varit efterlängtad.

Chief: Japp Mäntylä spelar ikväll, det känns väldigt bra att han är tillbaka i laget igen. Hörde att Petter har gått av banan, bara hoppas att han inte blev skadad igen.

Äsch då 2-2 självmål av Hento :/

lizzard: Och där gör VF 2-2. Precis som du önskade ett tidigt mål, dock inte på det sätt du tänkte... Lät som att Hentos insats inte var den bästa där.

Vore verkligen lite illa om ni tappar en spelare lagom när ni får tillbaka en annan. Ni har haft rätt mycket skador.

Och där kommer en Luleutvisning också, det låter inte bra för Lules del.

Chief: Just nu är det bara Fabbe borta, så just nu ser det väldigt bra ut på skadefronten. Jo vi har haft otroligt många skador såhär långt vi får hoppas att det e slut på skadorna nu. Härligt klarade av BP.

lizzard: Jo, ni är ju så gott som ordinarie igen. Har väl inte varit så ordinarie på hela säsongen nästan. ;)

Låter som att Frölunda har lite mer spel än LHF för tillfället. Hade nästan trott VF skulle lyckas utnyttja sitt PP där.

Chief: 2-2 nu får man hoppas att Luleå kan knipa xtra poängen iallafall.

lizzard: Hm, hörde att det var första övertiden i COOP-arena den här säsongen, enligt Hockeylive.

Chief: Japp det stämmer nog det.

Huga vad nervöst det känns inför straffarna, åsså spelar ju inte en av våra bästa straffskyttar Petter.

lizzard: Åsså blir det straffläggning. Intressant att VF inte lyckats vinna någon bortamatch under ordinarie tid ännu.

Och Hento tar första från Kallio... Nu Tellström.

Uj uj uj, måste vara nervöst nu för alla lulingar...

Och så tar VF två pinnar. Kanske inte helt orättvist. Beklagar lulingar, förmodar att en pinne inte är mycket till tröst.

Chief: Bara 1 poäng ikväll tyvärr

Chief: Jag skickar ändå ett grattis till Lulingarna. En poäng är bättre än ingen poäng.

Hälge: Bra iallafall att Malmoe förlorade ikväll över Färjestad.

Hälge: Så sant, en poäng är bättre än ingen poäng. Här tänker vi positivt! Grattis till en poäng.

lizzard: Ja, så länge man inte går sådär riktigt bra själv, så är det ju bra om några andra går sämre.

Hälge: Men man måste säga tabellen är väldigt tät från 10 plats till 3 plats är det bara 6 poäng som skiljer.

Chief: Positivt tänkande är bra. Det har varit så mycket negativt på våran sida ett tag, så det räcker och blir över.

« · 313978 · »