nappen: Du såg vinstmatchen mot Korven? Gratulerar!:)
Skönt att vi höll emot blixtlåsanstormningen i början av denna period iaf. Nu verkar det, t o m av kommentatorerna som Lule tar över spelet igen, vilket de verkar ha gjort samtliga perioder.
Det låter som en imponerande insats av Lule som ändå är fyra man kort. Men det är klart att när man går på mer offensivt ökar riskerna för att farliga kontrarna Blixtlåset avgör matchen. En hedersam förlust med 4-2 vore riktigt jävligt!
Nu åker ett nytt blixtlås ut. dags för Rönken att sätta kvitteringen NU
nappen: Det mesta verkar ha varit vårat hittills i den här perioden. Nu vill jag se ett LHF som BARA SKA ha in pucken, som hugger på allt och som inte viker ner sig om de så har ihjäl sig på kuppen. Kämpa nu, kämpa!
Kickan: Ok. Ja, jag har aldrig brytt mig om att lära in de vedertagna namnen. Ankmänniskor I Karotter är väl det enda som riktigt fastnat. Nu vinner Modo i alla fall, det är bättre att glädja sig i förtid än inte alls.
nappen: Aha! Du var listigare än jag. Jo, du har helt rätt. Matchen i Globen såg jag trevligt nog, och matchen i Hovet, otrevligt nog, också. Du med?
Obehagligt när blixtlåsen kommit till chans nu i början av tredje, speciellt är den här kommentatorn går upp i ordfrekvens som får gamla hylandsresultat att verka slow motion.
Men lite tur till oss att hålla emot och fortfarande ha 2-3. Kom igen nu grabbar!
nappen: Hmm, syftar du till "runnnnquist"? Nejdå. Jag uttalar Jonas namn som en norrbottning. Jag driver bara med kommentatorns uttal som får en att tro att en gammal nr 9 från Warulfven hoppat in i matchen för oss.
danoj: Enda skillanden kanske är dock att HV spelarna ser almänt griniga ut. Hade Lärking varit på sitt petiga humör, som han var i slutspelet förra säsongen tex, så hade det varit fler spelare i utvisningsbåset än i avbytarbåset
Betänk då följande scenario, det ser så oerhört snarlikt ut som när masarna var i GBG och ledde med 4-0 med 4 minuter kvar av matchen, gissa vad som hände sen ..:)
LL: Hmm, att Teglet ligger under och TIKarna också är mycket bra.
Men riktigt obra att Korven skall ha 1-3 i jönköping, fy på sig jönköping!
Och att Warulfven släpper in MooDooisterna i match är riktigt ofint.
När det gäller Pölsan-Soppan är det naturligtvis som att välja mellan pest och kolera, men jag är modig nog att hoppas att Soppan vinner den matchen. Så NATURLIGTVIS är det den mest avgjorda av matcher, till pölsans fördel.
Märkligt alltså, i Canal+ sändning har det endast kommit upp tre pling ifrån Göteborg. Samtliga tre har vairt Frölunda mål. Inte ett Luleå mål alltså, man börjar ju undra om det inte är systematiskt :)
För övrigt en grymt underhålllande match dom visar, Hv-Leksand
Kickan: Hmm. de där styvbenade skulle jag vilja ha hört, för att kunna vilja ha ohört.
Pinto och Råkkar tack-och-lov bäst, men Korvarna kommenterade också mycket bra, och Warulfven också. Pölsan, däremot var obehagligt kass. Lät som de kallat in en hästkommentator.
lizzard: Jag tycker inte att kommentatorerna är så jävla usla ändå. Jämfört med Styvbenskommentatorerna är de lysande, om än de är långt ifrån de bästa jag har hört.
Kickan: För mig låter det likadant, men det verkar bero på att blixtlåskommentatorn tar lång paus och sedan intervallrapporterar två sekunder, innan det är dags för paus igen. Dessutom verkar det ha blivit jobbigare för honom, ju längre matchen lidit och lule fått mer att säga till om. Eftersom han måste kolla numren i matchprogrammet för att berätta vem som gör vad.
Jag tycker gott han kunde nöja sig med att kommentera "8 till 23 till 8 till 24". Skulle gå snabbare och vi skulle förstå ändå.
LL: Det är ju faktiskt inte alls illa att vara mer offensiva och skjutglada än Zippers i deras näste. Vi kan faktiskt plocka dem idag om killarna fortsätter som hittills och desutom låter bli att dra på sig fler onödiga utvisningar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?