Kickan: Nej, det gick inte, och nu åker i stället mange ut med 3,5 minut kvar.
Då är det nog kört, tyvärr. F-n, så trist. Återigen en heroisk insats men oturen grinar oss i ansiktet. Och i efterhand kommer ingen att bry sig i att vi kunde tagit den här matchen. 0 pinnar, bara.
Fan också, F-E-M mål som en direkt följd av regelbrott i samma match! Utan att ha nu ha sett matchen så kan jag säga så mycket att det verkar som om vi måste spela lite smartare.
Frisco: Mycket obehagligt. Samma hände oss i Scandinavium. Vi skickade fler inlägg på Blixtlåsmålet, än de gjorde mot oss, men gestapolundquist var ofin nog att ta bort dessa chanser. Medan kahnberg helt orättvist satte balja efter balja.
LL: Det är med stor sorg jag tvingas konstatera att Luleå förlorade. Lider med er. Men Modo vann ju i alla fall så det kom ju något positivt ur den här dagen i alla fall. Forza norrland! Kampen om slutspels/försvinna-platsen fortsätter.
scim: kliver man in på ett lag gästbok just efter att laget har förlorat och jublar över sin egen vinst i en helt annan match har man inget här att göra. Punkt.
scim: Antagligen har du rätt. Så fort matchen är över, byter Lulehockey namn till, hoppa in bara, alla MooDooister för att reta andra när ni vunnit. Trivs ni inte i egen bok när ni vunnit? Måste ni strömma över till alla andra för att ni skall synas?
Det är i den här boken som det den här omgången skrivits mest om andra lags olycka, ibland straffar det sig, det får man räkna med. Är man spydig får man räkna med att man får spydigheter tillbaka, svårare än så är det inte.
Jag har inte retat någon, vi tog er slutspelsplats den här gången (eller återtog vår, hur man nu ser på det), det är jag givetvis glad över, det förstår ni nog. Jag har dessutom delgivit er mina kondoleanser, även om de är halvhjärtade (fullt förståeligt även det).
Underdog: Du vet. vi vet. Hur det går till att vinna SM-guld. Vi har gjort det förut, och vi kommer att göra det igen.
Även om det tar tid, kan vi vänta, för till slut lyckas vi.
Det är ju inte som vi bara hade ett köpelag. Ett sådant som köper hej vilt och vanligen bara förlorar miljoner och elitserieplats. Någon gång kan även sådana lag som Linkping lyckas hålla sig kvar i elitserien, men det är antagligen bara en chimär, och strax därefter hägrar södra allsvenskan så hemtrevligt för dem igen. Typ.
scim: du har väl varken varit spydig eller blivit raderad, så jag har svårt att förstå vad du är så upprörd över?
Ni får skriva hur mycket spydigheter ni vill på ERAN EGEN gästbok. Det skiter jag fullständigt i. Det här är LULEÅ HOCKEYS gästbok och här gäller våra regler.
scim: Nej, det var inte så jag menade, naturligtvis inte.
Men jag är en ruttet dålig förlorare, det medges. Jag kanske överreagerade i det här fallet, men jag tycker fortfarande att det är ohyfsat att hoppa in och håna en förlorare.
Liam Devlin: Så vitt jag förstår har ni köpt precis lika många spelare. Vad det nu har med saken att göra. Trodde ditt förstånd överglänste ett sådant bittert resonemang. Tror snarare att ni bör se upp för norra allsvenskan istället.
Och ja, jag råkade vara på plats när ni vann 96. Jag tvekar på om jag är vid liv nästa gång det händer.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?