Luleå HF

SHL · 117828 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Åsså 4-2 :( Bläh e det enda man kan säga.. Tyvärr blir det förlust nu, men killarna verkar ha gjort en mycket bra match iafton.

7min kvar, än kan allt hända.

Som sagt, hur vore det om vi höll oss på banan :-((( A-L-L-A mål bakåt i den här matchen har berott på regelöverträdelser från Luleå. DET DUGER INTE!

2-3 nu i Kinnarps.

nappen: Och nedrans Warulfv som inte gör sin plikt mot MooDoo : (

Yes! PP nu. Sätt den då, sätt den för helvete.

LL: Ja! PP!

Kickan: NU kommer sista chansen. 6.10 kvar och 2 minuter PP. In med Rönken!

...och Remstam missar pucken när han har helt öppen kasse till kvittering i Kinnarps...

Liam Devlin: Inget vidare bra PP hittills vad det verkar. De passar hellre än skjuter, och på så sätt blir det ju inga mål.

LL: Satan vad snabbt våra PP går.

Men det var väl fan, ska vi dra på oss en utvisning nu igen?

Kickan: Vad gör din älskling?!

...och Mange dessutom. Han behövs så kedjan får vara intakt resten av matchen.

Är det sant? En utvisning till. *griiiiiiina*

3-3 i Kinnarps.

Kickan: Nej, det gick inte, och nu åker i stället mange ut med 3,5 minut kvar.

Då är det nog kört, tyvärr. F-n, så trist. Återigen en heroisk insats men oturen grinar oss i ansiktet. Och i efterhand kommer ingen att bry sig i att vi kunde tagit den här matchen. 0 pinnar, bara.

Otrevlig tabell just nu:

6. Tiken 48
7. Pölsan 48
8. MooDoo 45
. . . . . .
9. Korven 43
10. Luleå 43
. . . . .
11. Teglet 39
12. Soppan 36

Lövva:

Vad var det jag sa? :-)

Satans djävla helvete.

HELVETES jävlar! Då var det kört då. Siffrorna är tamefan inte rättvisande, men så kan det gå om man får spela BP halva matchen.

Fan också, F-E-M mål som en direkt följd av regelbrott i samma match! Utan att ha nu ha sett matchen så kan jag säga så mycket att det verkar som om vi måste spela lite smartare.

LL: Ojdå, så bra. Då ser det ut så här just nu:

6. Tiken 48
7. Pölsan 48
8. MooDoo 45
. . . . . .
9. Luleå 43
11. Korven 41
. . . . .
11. Teglet 39
12. Soppan 36

Kan man hoppas att även warulfven orkar kvittera?

LL: Nu har vi 2 måste matcher hemma, vid vinst kan tabell läget se betydligt bättre ut, men vid förlust huuu vill inte ens tänka på det.

3-4 i Kinnarps nu.

SKÄMS, HV, SKÄMS!!!

LL:

Det var faktiskt 6 mål, eftersom ett av LHF's mål kom i PP också.

Kickan: helvtes faaaaaaaaan 5-2 jaha vi måste krossa neeeeeeeeej mål för leksand

Videogranskning av 3-4-målet i Kinnarps, men det kommer att bli mål. Jag kan inte se något som skulle vara fel.

Dysso: jag menar mål i röven för LHF.

Målet godkänt i Kinnarps.

Jag har inga varmare känslor för vare sig HV eller FBK just nu.

LL: Fast hoppas kan man ju. Korvkiosksmål måste som huvudregel alltid vara felaktiga.

Hej med er för en stund. Nu ska jag sura över förlusten ett tag.

LL:

Måste väl ändå vara rätt extremt att 6 av 7 mål i en match är resultat av regelbrott?

Själv känner jag mig rätt deprimerad över att HV släpper det som såg ut att gå mot en seger, men matchen är inte slut än...

Frisco: Ett stort ograttis till er oförlust och återtagna slutspelsplats;)

Liam Devlin: Tack för det.
Ni får svara snabbt på mina inlägg eftersom nån gestapopolis tar bort dem så fort jag tryckt på SKICKA.

Frisco: om du ger fan i att vara uppkäftig och skriva inlägg bara för att vara kaxig så får dina inlägg stå kvar.

Frisco: Mycket obehagligt. Samma hände oss i Scandinavium. Vi skickade fler inlägg på Blixtlåsmålet, än de gjorde mot oss, men gestapolundquist var ofin nog att ta bort dessa chanser. Medan kahnberg helt orättvist satte balja efter balja.

LL: Nu tror jag att du skämtar.

LL:

Nåja, du måste väl acceptera den stämning som råder. Detta är väl inget forum för inbördes beundran?

LL: Det är med stor sorg jag tvingas konstatera att Luleå förlorade. Lider med er. Men Modo vann ju i alla fall så det kom ju något positivt ur den här dagen i alla fall. Forza norrland! Kampen om slutspels/försvinna-platsen fortsätter.

scim: kliver man in på ett lag gästbok just efter att laget har förlorat och jublar över sin egen vinst i en helt annan match har man inget här att göra. Punkt.

Ni kanske ska fundera på att ändra rubriken på tråden.

Underdog: Varför då?

LL:

Det beror väl på hur mkt humor man har. Ograttis till ovinsten, föresten.

scim: tycker man att det är humor att vara spydig så är det inte jag som har problemet.

scim: Antagligen har du rätt. Så fort matchen är över, byter Lulehockey namn till, hoppa in bara, alla MooDooister för att reta andra när ni vunnit. Trivs ni inte i egen bok när ni vunnit? Måste ni strömma över till alla andra för att ni skall synas?

LL:

Det är i den här boken som det den här omgången skrivits mest om andra lags olycka, ibland straffar det sig, det får man räkna med. Är man spydig får man räkna med att man får spydigheter tillbaka, svårare än så är det inte.

LL: Du verkar helt missat den humoristiska hatkärlek som råder mellan vissa lags supportrar här inne.

Liam Devlin:

Jag har inte retat någon, vi tog er slutspelsplats den här gången (eller återtog vår, hur man nu ser på det), det är jag givetvis glad över, det förstår ni nog. Jag har dessutom delgivit er mina kondoleanser, även om de är halvhjärtade (fullt förståeligt även det).

Underdog: Du vet. vi vet. Hur det går till att vinna SM-guld. Vi har gjort det förut, och vi kommer att göra det igen.

Även om det tar tid, kan vi vänta, för till slut lyckas vi.

Det är ju inte som vi bara hade ett köpelag. Ett sådant som köper hej vilt och vanligen bara förlorar miljoner och elitserieplats. Någon gång kan även sådana lag som Linkping lyckas hålla sig kvar i elitserien, men det är antagligen bara en chimär, och strax därefter hägrar södra allsvenskan så hemtrevligt för dem igen. Typ.

scim: du har väl varken varit spydig eller blivit raderad, så jag har svårt att förstå vad du är så upprörd över?

Ni får skriva hur mycket spydigheter ni vill på ERAN EGEN gästbok. Det skiter jag fullständigt i. Det här är LULEÅ HOCKEYS gästbok och här gäller våra regler.

LL:

Vad är det för resonemang? Håll tyst om det inte drabbar dig?
Ditt svar besvarar dock hursomhelst alla mina frågor (och farhågor).

Frisco: ok, det är möjligt att ditt inlägg inte var menat så som jag tolkade det.

scim: Nej, det var inte så jag menade, naturligtvis inte.

Men jag är en ruttet dålig förlorare, det medges. Jag kanske överreagerade i det här fallet, men jag tycker fortfarande att det är ohyfsat att hoppa in och håna en förlorare.

Liam Devlin: Så vitt jag förstår har ni köpt precis lika många spelare.
Vad det nu har med saken att göra. Trodde ditt förstånd överglänste ett sådant bittert resonemang. Tror snarare att ni bör se upp för norra allsvenskan istället.

Och ja, jag råkade vara på plats när ni vann 96.
Jag tvekar på om jag är vid liv nästa gång det händer.

« · 364583 · »