Portello: korven har gjort en rakt igenom ganska usel match. Har haft koll på den matchen på C+ och det är inget snack om vilket lag som är det bättre. Korven har iofs rätt mycket puck, men de skapar inte speciellt många riktiga chanser den här matchen.
Liam Devlin: hehe, just det, det finns ju prejudikat! Hento trodde att matchen var slut eftersom det kändes som om den hade pågått alldeles för länge! :-)
...men vad fan håller FBK på med??? Kom ihåg min varning om att det inte bådade gott att de bara ledde med ett mål inför tredje. Nu har de tappat till 1-2. Nå, det blir inte lika katastrofalt eftersom vi nu tar minst en pinne, men i alla fall - det borde finnas en och annan FBK-supporter som är rätt besviken på sitt lag nu.
Bittert att det inte blir en trea när det nu var så jävla nära, men jag kan inte säga att jag är helt missnöjd med den poäng vi nu har bärgat. Den ligger helt utanför "budget", så att säga, och faktum är att vi har plusstatistik på LHC hur det än slutar i den här matchen (just nu 7-4 i poäng, kan bli alltså 8-4 eller 7-5). Kanske kan det här också få spelarna att känna att det är inte kört bara för att det är bortaplan. Det gäller att ta med sig det positiva, helt enkelt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?