Luleå HF

115744 inlägg · 887 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 421812 · » Till forumet


Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Vet ej kommentatorerna sa bara att det nog tog på en Luleå spelare.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Floppa noterades för det iaf. Vem gjorde självmål?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
PP nu.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Å 2-0 :/. Tydligen självmål med
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Fucking shit! Tella ut nu.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Ska ge radion en chans kanske dom får till det. Nu har det inte buffrat för mig på nån minut. Ta i trä
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:

1-0 till Modo i PP. Meningslöst att lyssna på webradio. Inte ens hälften av tiden kan man lyssna, resten buffrar det bara...
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: 1-0 Modo Andreas Salomonsson
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:

Obsut är utvisad.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Tydligen Obsut
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Obsut ut för hakning
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Japp buffrar en massa bara, å det blev värre när matchen började. Tydligen Luleå utvisning nu, vet ej vem började buffra.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:

Hockeylive fungerar uselt.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Huvva Janne Schaffer i MooDoo tröjja...
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Äh, har dom inte fått ner den där tröjjäveln snart så att dom kan släppa pucken.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
65selander: Det är ju iofs möjligt att de totalt skiter i att uppdatera annat än det absolut nödvändigaste innan det nya målhanteringssystemet införs i hela landet om drygt en månad. Det lär bli totalkaos då iaf eftersom det verkar ha mer än bara barnsjukdomar, iaf testversionen där inget funkar.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Då är det konstigt att dom inte har uppdaterat maskinerna, hos oss så är allting tipp topp och vi har ungefär 1000maskiner på 3 orter
som hanteras via SMS, SUS, ePo!

Nog om detta och god Fågeljakt!
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Det var gulligt av dig. Swehockeyonlinen känns ju lite torftig.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
65selander: ...dessutom sköts uppdateringarna centralt så våra sysadm brukar inte behöva göra ett dugg när det gäller sånt. Jantagligen vet de knappt vad vi har för program öht. Undantaget när jag ber dem logga in som sysadm så jag får installera något på min dator. Det brukar vara ok. Fast det förutsätter ju att de är här dårå.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan:

Problemet ligger mer hos hockeyligan. Version 9 av mediaspelaren ser bara ut som fan och har plockat bort hälften av dom smidiga tangentbordskombinationerna. Brevväxlar just nu med nån snubbe på hockeyligan som inte kan motivera varför man måste ha den...
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Har dom gjort som vi gör för våra användare, så har dom spärrat så att vanliga dödliga kan installera program på datorn!

I bland är makt härligt!
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Okej. Ja då får vi väl referera lite från matchen åt dig då.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: ...fast jag får väl gå hem i första periodpausen så slipper jag det problemet.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Nog kan jag ladda hem den precis hur mycket jag vill. Problemet är bara att ingen med sysadmbehörighet finns kvar på jobbet så jag kan inte installera den.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Tror du inte att du får ladda ner den nya då? Eller blir dom griniga?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Jag satt just och funderade på att plocka fram den.

Sitter på jobbet och upptäckte att jag har en för gammal version av mediaplayer här för att kunna lyssna på webbradion. Plasmaskärmar och DVD-brännare har vi minsann, men senaste versionen av mediaplayer - nix. Jävla överordnade myndighet i Jönköping.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Nu är det 15 minuter kvar dax att dra fram denna underbara tråd.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Jag tänkte på Mora Träsk när jag såg den nya tröjan.
-VEM HAR TAGIT MIN KEXCHOKLAD, VEM HAR..............................
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Sammanfattning av premiären efter att ha läst ikapp här:

Vi krossade Timrå. (Fast Jonte Hedström hade nog beskrivit det annorlunda om han spelat i rätt lag.)

Vi är serieledare.

Tre mål av Tellström, inte så illa.

Gusten höll nollan.

Matchtröjorna var grymma.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Var ticnet jag tänkte på såg att dom flesta andra ES lag har mesta av säsongens matcher redan upplagda synd att Luleå inteverkar använda sig av den principen.
Tror det skulle kunna bli ett par 100 extra i publik på dom mer publikdragande matcherna om det fanns möjlighet boka tidigare.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Salcin: Är inte säker men jag skulle tippa på dagen efter hemmamatchen mot Färjestad om du menar på ticknet.Kanske går att köpa innan på kansliet?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Matchen igår var underbar, länge sen man fick uppleva något liknande.
Var rätt orolig innnan matchen med tanke på hur försäsongen sett ut.

Inte blev jag lungare efter 1 perioden som präglades av mycket felpass och lågt tempo.
Fast snacka om ketchupeffekt i andra perioden, sen var det inget snack.

Nån som har koll på när biljetterna för matchen 7/10 släpps?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Grattis LULEÅ !!!!! tror förövrigt att det är en bit kvar till "erat" SM Guld... men endå grattis.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
scim: Den är helt ny vad jag vet om iaf
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:

Ja, jag gillade den starkt, men det är väl kanske för att jag tycker att er valrosströja är så sanslöst ful samtidigt ;)
Har den någon historisk anknytning eller är det en helt ny kreation?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
scim: Tackar, jo jag tyckte den var otroligt snygg, vill att dom ska byta till den tröjan istället för den som dom har nu.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:

Grattis till krossen och den snyggaste tröjan ni haft på länge!
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: GRATTIS TILL PREMIÄRSEGERN OCH 3p!!!

Det gör så jävla ont att se resultatet framför sig, 5-0! Men det var inget snack om saken. Är man inte tillräckligt hungrig då blir uppkäkad till sist.

Hoppas tändningen är avsevärt bättre hos de rödvita i returen 2 Oktober.

Då ska ni få smaka på er egna hostmedicin.

Natti natti och på återseende :)
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Har satt ut en bild på tröjan på min presetation om ni vill beundra den :)
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Alltså, vad ska man säga? DHar inte fattat detta ännu. 5-0 i premiären mot TIK.Helt sjukt.
Försvarsspelet var grymt idag. Wallin gör en kanondebut.Hur stabil som helst. Tellström tre mål, var hur kylig som helst vid 3-0 målet.Bulan gör ett "Holmströmmål", Gusten håller nollan och dessutom så har införskaffat ett grymt snyggt matchställ. Replicatröjorna verkade vara av riktigt fin kvalla.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jo, det där med provision vet jag om. Min moster var tidigare Svenska Spel-ombud i Bjästa.

Hmm, det där låter ungefär som Frölundas tredjetröjor som skulle användas "vid speciella tillfällen".
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Paddan: butiken äger vad jag vet aldrig någonsin lotten. Däremot får de provision på bland annat antalet sålda lotter.

De svarta tröjorna ska användas "lite då och då", vad det nu kan innebära.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Fast en handlare i radion i dag menade att den, liksom hela bunten, var såld, av svenska spel till handlaren. Nå, det ger sig snart.

när det gäller Luleås inledning är det förstås den bästa öppningsmatch vi presterat av 21 raka elitseriestarter.

Inledningsvis, fram till hösten 1987 gick det inte så bra. Tre förluster och en oavgjord, varav stryk i öppningen mot Schtaan med 3-8 var lite surt.

Men därefter blev vi riktigt bra att öppna serien. 1988 - 2000 vann vi 9 matcher, lirade 3 oavgjorda, och förlorade bara 1 match.

men senaste tre säsongerna hat vi förlorat öppningarna, en knepig känsla för en lulesupporter, så nu var det riktigt gött att det blev ordning igen. 5-0. Hur ljvuvelig kan inte en septemberkväll vara!
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Ok, så även fast bunten är aktiverad av butiken så äger butiken ändå inte lotten?

Äh, nog pratat om det, lite halvsnygga tröjor hade ni i varje fall ikväll.
Vet du hur ofta det är tänkt att ni ska använda de där svarta tröjorna?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Paddan: eftersom lotten inte är såld är det rätt så självklart att den tillhör Svenska Spel.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Ett intryck efter att ha sett vad de visat hittills på hockeykväll: snygga tröjor! (Ser f.ö. ut som att ni har samma typsnitt som M Real, typ.)
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jan Simons: Tja, det blir väl en 25-öring eller så. Antar att chansen att pengarna inte tillfaller Svenska Spel är nästan obefintliga, man lär nog se till att hitta någon lagom luddig formulering för att bevisa att pengarna tillhör Svenska Spel.

Fast, fattiga studerande paddor skulle gärna ta emot 25.000 kronor per månad i 25 år.
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Paddan: helt rätt, herr padda! Jag försöker para ihop x-ry med hentos brorsa får vi se hur det går. Du, jag hörde talas om stora miljonvinstsnatteriet. Betyder det att det blir nya fräscha pengar till ortens rädda-alla-paddor-förening?
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Magnus: tur att HV i alla fall gjorde det där målet så att vi behåller serieledningen en stund till :-)

Jag har trott att MIF ska hålla till i botten med bland annat LHF, men om man kan slå HV så klart på bortaplan så finns nog ändå en viss potential.

Fast det är klart, det var omgång 1 av 50 så det är ju en bit kvar...
Kommentera

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kul att det händer så mycket oväntat. Att Tjurgården får stryk är förstås mer oväntat än att vi spöar Gläfsers. Kul, också, att Luggen tog sin första elitseriepinne. I kväll festar man i Mooora. Själv har jag burit namnet på Luggarnas Lugg, kvällen till ära. Kändes inte för hemvant, men jag lämnar nog tillbaka namnet efter i kväll.

Och nu har malmö 1-5. Hoppas de lugnar sig nu. Jag vill gärna se tabellen med Luleå Hockey verst!
Kommentera

« · 421812 · »