LL: Ja det där ointresset är lite märkligt. Kan det bero på att vi aldrig mötts i slutspel och fått upp känslorna där? Kvalen i början på åttitalet är ju så lääänge sen.
Fagersta: Men tänk så bra, nu behöver du ju inte vila utan kan sitta och få filer från filmkameror runt om i alla arenor skickade till dig hela kvällen. *flina*
Om man ska sammanfatta serieinledningen så är det väl ungefär som väntat. Vi har trots allt gjort bort två matcher i skräckarenor, Håve och VF. Dagens match var ju helt ok spelmässigt som det verkar. Jag lyssnade lite på sprotradion och när Håve gjorde 2-0 så sa man att det inte var det minsta rättvist i det läget. 28-28 i skott säger väl också lite.
Nog kan det här bli en rätt kul säsong ändå. På torsdag tar vi Dif!
Albert Hall: Man kan till och med säga att vi hade knappast kunnat få en värre öppning. Två bortamatcher mot mer eller mindre svårast tänkbara motstånd och en hemmamatch mot ett lag som vi vann en match av tio (!) mot i fjol. Jag var inställd på att det skulle kunna vara noll poäng i det här läget. Men därmed givetvis inte sagt att man är nöjd med bara tre pinnar, men det finns ingen anledning till panik än. Inte på långa vägar.
Lövva: Får vi bara se lite fler mål så kanske det är dags för en forward att bli Omgångens Älskling i nästa match. Hittills har vi ju bara valt backar, men mot DIF vore det ju fan om vi inte får se fler lulingmål.
Albert Hall: Är väl inte riktigt lika tillfredsställd av serieinledningen som dig. Visst, en vinst å två förluster är väl ungefär som kalkylerat. Eller gasnka exakt vad man kan vänta sig. Defensiven har sett relativt stabil ut, även om det kanske rann in nån puck för mycket nere i Göteborg. Men offensiven kan man inte riktigt ge godkänt. Fyra mål på tre matcher är naturligtvis inte godkänt. Nu kanske jag inte skall säga allt för mycket. Har bara sett en match. Men den matchen (Timrå) så skulle nog alla chanser som Luleå radade upp renderat i några till mål. Och även idag tycks ju Luleå ha missat lite för mycket.
Däremot så de unga spelarna, Jonas Johansson, Berggren, Nordqvist och kanske framförallt Emil inlett säsongen väldigt lovordat. Däremot så kan man väl vänta sig lite mer av "de gamla rävarna".
Hento har också sett stabil ut alla tre matcher.
Tuukka har motsvarat alla mina extremt höga förväntingar. Måste nog vara en av de bästa värvningar vi har gjort på väldigt, väldigt länge.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det ser ju inte dåligt ut, men att vi har mer att ge å måste bli effektivare.
Det finns en fin inställning i Luleå den här säsongen, verkar det som. Man spelar inte sådär enormt bra, men man jobbar hela tiden och i dag faller ingen ur ramen på inställningsfronten. Mycket bra match av Kamil och Hasse. Mäntylä lite mer försiktig i sitt spel än tidigare. Tycker också att Skuggan och Tellström gör sina bästa matcher hittills. Tella jobbade mycket bra i egen zon. Häger och Rönnken var lite piggare också och Häger var ju inte alls långt ifrån att göra mål.
Och så Hento då förstås... Killen är helt jävla makalös. Känns nästan onödigt att påpeka efter varje match :-)
LL: Tycker det var extra roligt att just Fagemo fick sätta dit två puckar. Jag tror om det var någon annan än Fagemo som skulle fått läget när han gjorde 2-0 skulle ha passat. Hmmm, den där meningen ser inte klok ut men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
En jädrans bra match av Lule förutom dom tre första minuterna. Håller med LL om att vi är ruskigt tunga att möta. Alla jobbar kopiöst.
Många av gamlingarna hade ryckt upp sig rejält idag. Roger, Bulan och Skuggan tex. Kanske för att det var just Djurgården som var motståndare? Av någon anledniing så är det alltid bra matcher mot just dom. Tufft och fysiskt men ändå ärligt på nått vis. Finns ingen spelare man så där spontant ogillar där heller.
Linus gör också en mycket bra match. Inte bar för dom två målen, utan också för ett utmärkt arbete. Det märks att han är sugen.
Portello: Nåja 1-0 är inget. Det vänder vi snart. Har dock nästan missat hela början. Så jag har ingen aning om någon matchbild. Vi får väl se, nu måste jag dessutom fara ut en sväng.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?