Albert Hall: Skrbek kanske har fått någon slags elefantdos i sprutorna för att uthärda smärtan. Vi får vara glada så länge han kan spela, fast ännu gladare hade man ju förstås varit om vi hade haft tillräckligt med backar hela så han hade kunnat vila när han behöver det.
Portello: Det är klart det inte spelar någon roll, men det känns ju mer sannolikt att man blir bönhörd om man ber någon som har gjort mål i de två senaste matcherna än någon som sumpar samtliga sina chanser, elle?
Nollade igen. Suck vad tragiskt. Något mål skall vi iaf kunna prestera kan man ju tycka. Nää, nu är det bara å glömma den här matchen å ta nya tag mot Knäckebröds IF!
Dags för match igen och därmed dags för guldtråden.
Alla skador har gjort att de spelare som funnits att tillgå har fått slita hårt den senaste tiden, och det funkar inte i längden. Ändå har många spelare växt och klivit fram när de har fått mycket istid och jag är imponerad av hur de yngsta har tagit för sig.
Har vi tur är skadelistan någon man kortare idag men oavsett hur det blir med det så vinner vi. Kul också att få se Fredde i Coop Arena igen, om än i fel lag. Läge för slaggis kanske? Ledin kanske bjuder upp Fredde?
LL får hålla ställningarna i guldtråden tillsammans med andra som inte kan se matchen. Nu ska iaf jag pallra mig iväg till arenan.
Kickan: Långsiktigt så kanske det här skadeeländet faktiskt är bra. Det har nog varit oerhört nyttigt för många av dom yngre att ta ansvar och dessutom bevisa för både sig själv och andra att dom klarar det.
Men som du säger, det håller inte i längden att slita på dessa trots allt orutinerade killar.
LL: Vi får hoppas att Luleå gör en sån fin upphämtning som Frölunda gjorde sist. Men tyvärr så verkar vi inte kunna göra mål. Usch man blir bara deppad.
lizzard: det är bara att sätta ett stort PINSAMT som betyg på den här matchen. Man ska inte förlora så här stort mot ett lag som Leksand. Så är det bara.
Jäklar det här såg ju inte bra ut, antar jag. Total dominans i skottstatistiken och en storförlust på hemmaplan. Funderar på ifall LHF-spelarna var med på förvärmningen med LIF-fansen. Måste ju tyvärr skicka ett ograttis till er lulingar.
LL: Det var ingen höjdarmatch direkt. Hade bara några av LHF:s ruggigt bra chanser i början suttit hade matchen förmodligen sett helt annorlunda ut. Om inte om hade funnits hade det varit så lätt.
Man ska inte kunna förlora en match så här stort när man är så överlägsen i skottstatistiken, det är skrämmande ineffektivt.
Åsså kan man ju konstatera att Portello förärade Coop Arena med ett av sina relativt sällsynta besök. Nu är det bevisat - det ÄR han som orsakar LHF:s förluster. Nu blir han helt klart portad.
Kickan: Leksand spelade mycket smartare och kontrade bort oss totalt. Skottstatidtiken ljuger tycker jag. Leksand var klart bättre idag och vann rättvist. Våra målchanser var liksom bara frukten av hårt arbete. Inget lir alls. Det underliga är att jag inte tycker att någon var direkt sämre än vanligt i lule trots detta fiasko. Hento hade förståss ingen av sina bättre dagar.
Ineffektivt är dock ett av dom ord som speglar eftermiddagens lule bäst. Nog fan borde vi satt en eller annan balja på 44 skott.
Albert Hall: Usch så tungt det känns. Jag skulle vilja glömma matchen så fort som möjligt. I ett svagt ögonblick lovade jag dessutom att titta förbi på LHF- och LIF-supporterfesten en sväng, även om jag inte tänker göra just så mycket mer än titta förbi och säga hej, men egentligen känner jag inte alls för att se en massa glada leksingar nu.
Kickan: Jag träffade ett par glada och trevliga leksingar på OK efter matchen. Dom var glada och jag påpekade att dom hade all rätt att vara glada.
Den där Schlefftemålisen som stod i Leksand var jag inte alls impad av i början. Släppte ju retur på allt och behandlade pucken som om den var en badrumstvål. Men han blev bättre och bättre i och med att självförtroendet ökade och var i sista närmast otroligt bra.
Huczkowski kan nog inte göra mål alls längre. Spelar ingen roll vilka lägen han får så nog missar han. Tråkigt, han är värd att få göra något nu.
Albert Hall: Å andra sidan var det ju få som utmärkte sig särskilt mycket heller, i alla fall inte sett över hela matchen. LHF hade några ruggigt bra byten, där chans efter chans radades upp, men när samma formation spelade sitt nästa byte kunde deras fina spel vara som bortblåst. Sedan hade jag velat se LHF ta in pucken i zon på vettigt sätt lite oftare. Det var lite väl mycket dumpa ner.
Om inte Bulan och JJ varsin gång hade agerat målvakter hade Leksand gjort 2 mål till.
Fan Albert, nu låter jag nästan neggig ju : (
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Bara att glömma den här matchen så fort som möjligt.
Kickan: På tisdag vinner vi naturligtvis. Senast försökte vi ju använda oss av en målvaktsdebutant för att jämna ut matchen lite, men nog fan vann vi ändå. På tisdag föreslår jag att vi tejpar fast en tubsocka i ribban istället för målvakt.
Kickan: Brabenec och Rönnken tyckte jag gjorde sina bästa (hemma)matcher för säsongen underligt nog. Sen gillar jag Tellström som nästan aldrig gör bort sig.
Albert Hall: Jag trodde aldrig jag skulle föreslå det här, men... Undrans om inte Husse skulle må bra av att vila någon match till förmån för Pierre. Veteranerna står inte att känna igen längre.
Jag tycker att Emil var bra, kanske framför allt under första halvan av matchen, och Mange verkade vara den som gav upp sist. Mange är dessutom den enda som vågar stå och ta stryk framför mål. Få gick ju in framför mål överhuvudtaget och många skott kommer urdåliga vinklar efter ett par passningar för mycket. Nog har vi fler spelare som borde kunna stå där Mange brukar parkera.
Och om jag för en gångs skull ska gnälla så tycker jag att försvarsspelet var för vekt. De måste gå mer på kropp och våga smälla på för att plocka bort folk.
Sådär, nu har jag gnällt färdigt. Nu dröjer det ett år tills nästa gång : )
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?