Luleå HF

SHL · 117713 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Tycker det låter som att det knappast funnits chans till 3poäng utan Hento.

nappen: ok!

KÄMPA LULEÅ!!!

...men förbannat också vad utvisningar vi har... :-(

LL: Men vad e detta hockeyligans sida dog för mig.

LL: F**n, nu svär jag: bänka skuggan ! skitttt 2-3 !!

LL: Skit.2-3 nu.

Satans skit, 2-3 :-(((((

SATAN! 2-3. Kom igen nu Luleå.

Jävlar.. 2-3.. Kan väll kalla det rättvist, vi har haft så jävla många utvisningar så någon gång måste TIKarna näta.

björn power: Skuggan är skyldig minst ett mål framåt nu ....K-ä-m-p-a nu boys !

Kämpa på, Luleå!

JOY: 3 minuter kvar komigen håll tätt bakåt nu !!!

58 sek kvar,håll i nu .......

Segern är vår, segern är vår, vi har vunnit, segern är vår!

Härligt med vår första 3 poängare på bortaplan för detta året. Känns mycket skönt.

björn power: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jaaaa! Slut. Luleå vinner med 3-2.

SÅDÄRJA! Så jävla skönt! Bra jobbat, grabbar!

LL: Dom har hyllat Hento hela matchen kommentatorerna, dom har sagt ett x antal gånger att han är en av es bästa målvakter.

slänger in ett Grattis till er...

Luleå upp till 6:e plats om jag räknat rätt.

Dom tyckte att det var en rättvis Luleå seger med. Bra kommentatorer för övrigt, kanske lite virriga ibland. :)

Då är det väl bara att slänga in ett grattis till lulingarna till en inte helt orättvis seger. När matchen väl är slut kan jag väl också berömma Hento, grym målvakt. Under matchen måste jag medge att just den detaljen orsakade ett fult språkbruk från min sida...;)

Grattis!

Ser på onlinen att hento har 94.4% i kväll :D

Chief: tackar så mycket :-) Men hörrö, inte säga fula ord om Hento!

LL: Nu är det bara att invänta hockeykväll på 4:an, första gången jag ser det denna säsong. Men som vanligt får man väl inte se alla målen från den matchen.

LL: Äsch då, bara under match mot TIK när han är ivägen för oss. ;)

Annars gillar jag Hento, en strålande målvakt. :)

Chief: ja, han är grym, våran Hento!

LL: Förvisso. Tänk om han kunde ha en rejäl formsvacka när ni möter oss? Ingen långvarig, bara över de matcherna. ;)

Oj, vad härligt! Äntligen en trea på bortaplan. Hur var matchen? Rättvist?Jag har suttit på flyget mest hela tiden. Hento verkar ha varit hyfsad i alla fall.

Vi avancerade en väldigt massa i tabellen också. Sexa nu tror jag.

Albert Hall: Grattis.

Albert Hall: Grattis.

Hälge: Tack. Men det hade räckt med ett grattis. Såg du matchen?

Hälge: Men man får väl säga grattis till Giffarnas seger över Häcken borta? Nu ska det mycket till för att inte Giffarna lirar allsvenskt även nästa år.

Albert Hall: Det blir så när man är så ödmjuk.

Ja, jag såg matchen och tycker väl att vi hade fler chanser, men ineffektivitet och hento stoppade oss från att göra fler mål.

Ni gjorde fler mål, så det får väl anses rättvist då.

Tack för grattiset ang. Giffarna.

Hälge: Dom visade TIK - LHF matchen redan under sporten på 4:an, då lär dom ju inte visa det igen på hockeykväll.

lizzard: Jo det gör de. Visar en match både på Sporten och Hockeykväll.

lizzard: Det var inte så mycket att se ändå. :-)

Albert Hall: GRATTIS! Till tre värdefulla poäng i kampen om en slutspelsplats. Dessvärre studsar inte pucken våran väg just nu. Otroligt tungt att vi ska behöva förlora med uddamålet ännu en gång mot LHF. Känns tokbittert för att snacka Timråiska. Skön hemresa får dom i vartfall lulingarna. Men jag svor mest inombords när slutsignalen ljöd. Det kändes så onödigt. 0-2 efter 3.50 i första var (vilket man inte visste då) matchavgörande. Synd att Ahls come back skulle sluta med ett nederlag. Tycker han får 3 plockhandskar i betyg för sin insats. Första målet skulle han helt klart ha tagit med tanke på att han inte var skymd. I övrigt är han klanderfri anser jag. Visst hade lite tur också, men det ska ju en bra målvakt ha!

Vi får tillbaka Crippe på lördag, dessutom hoppas jag Timrå hunnit få en XXL-matchtröja tryckt med siffrorna 33 på.

Det var ju med detta nummer Bosse var magisk. Tyckte det var en skymf att få se honom i nr.40!

Dålig tajming av lagledningen att inte ha bättre framförhållning när man nu veta om det här med utlåningen av Bosse i några dagar.

Fram med hjärtat och fram med Crippe och framförallt tröja 33, den är Bosses - därmed basta!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Eftersom det bara är drygt en timme kvar till nedsläpp mot HåVe/Tjurgården börjar det vara dags att plocka fram guldtråden igen. 3 friska poäng borta mot Gläfsers i förrgår fick en att vilja ha mer, mycket mer.

Jag har enbart positiva känslor inför matchen, och inget av den där lilla oron jag trots allt kände inför Pölsamatchen finns inom mig idag. Älsklingarna grejar det här! 4-2 till oss och vi tar ytterligare ett kliv mot avancemang i tabellen.

0-3.. Någon som kan berätta vad som gick snett?

nappen: Luleå hade svårt att skapa något till och med när man var en man mer. HV däremot gjorde både 0-1 och 0-2 med en man mer. Skuggan missade en straff vid ställningen 0-0 och det var en väldigt dålig straff som Liv inte hade några problem med. Hade inte Hento spelat så bra så hade HV vunnit med större siffror.

Man får väl slänga in ett grattis till Dysso iaf, vi övriga får väl deppa eller vad vi nu vill ägna oss åt.

nappen: Enklet, vi hade inte en janne idag, totalt ofarliga offensivt men med en m-y-c-k-e-t bra hento höll oss kvar i matchen länge. Det börjar se oroväckande ut eftersom vi ALLTID hamnar i hörnorna när vi anfaller samt att vi sällan och aldrig klarar att komma till anfall med forwards som har fart när dom får pucken.Träna passningar får vi oxå göra nu under upphållet, nää nya tag och och skärpning på många händer och fötter.

björn power: Jag tycker att LHF spelade ganska bra överlag. Däremot kan jag hålla med om att fler borde våga in framför mål - det är nästan bara Mange som vågar närma sig nu. Hur som helst hade jag hopp ända tills HåVe gjorde 3-0 sedan Hento lämnat buren. Siffrorna är inte rättvisande eftersom matchen var jämn.

JOY: Straffen tycker jag att Frallan eller Tuukka borde ha fått ta. Skuggan borde ha lagt den högre på en i regel simmande Liv.

Kickan: Instämmer med straffskytt, vet inte vad skuggan gör nu för tiden men det framgångsrika sättet att finta för att sedan sprätta upp den till höger har han helt överget vilket är synd.

Kickan>>>

Är du blind???Har du inte märkt att S Liv står upp
mycket mer i år än förgående år.Han och Tomas Magnusson
har jobbat stenhårt på detta och det har gett resultat.Jämför
Liv med bla Sinue Wallenhiemo i FBK och även Henrik Lundqvist
i VF så ser du en stor skillnad på vad jag menar.

« · 319798 · »