Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Hm, komentatorerna är väl inte de bästa jag hört!

Vivix: Ovanligt med en tjej som bisittare.
Men nog är det som du säger. Inte dom bästa.

Portello:

De gånger jag har lyssnat har det verkat som att tjejen är den som är klart minst partisk iallafall.

Portello: Nej han har hunnit med två riktigt briljanta uttalanden. Bla annat har han ifågasatt "om inte åldern börjar ta ut sin rätt på gubben"(skuggan) för att han ger en dålig passning.

Det blir tungt det här. Synd på första målet som till och med webradiokommentatorerna var en solklar spark. 12-11 i skott. Inte verkar Dif sååå överlägsna ändå.

Albert Hall: Ännu kvar två perioder att göra mål på.Bara hoppas dom gör lika bra andraperiod som i tisdags. Då ordnar det sig nog.

Portello: Nedrans. En kollega surrade så jag missade hela första perioden. Inte undra på att det går åt helvete och regelvidriga mål godkänns.

Nu jelar, på dem bara!

Kickan: Underbart! Fagemo.

En förlust mot DIF är ju ingen katastrof i alla fall. Det är viktigare att vinna på lördag mot SSK. Fast visst skulle det vara kul med någon bonuspoäng ikväll.

Kickan: Jaa Fagemo... Ni vinner vi!

Vivix: Och PP nu. Nu sätter vi 2-2.

Vad var det jag sa? :)
Maaaaaange!

Portello: Skönt att Fagemo verkar ha kommit igång igen. Kanske borde vi i Vi-hjärta-Fagemo-klubben, som bildades som motvikt till gläfsarnas judasanklagelser, ha gett honom mer stöd? : )

Portello: Jaa just så. Nu gör vi ett till..

Portello: Fy fan så underbart! Tjoho vilka älsklingar!

Vivix: Usch, straff för DIF nu.
Kom igen nu Hento!

Fucking shit? Har båda lagen plockat ut målisarna eller vad? 3-2. Varför straff?

Kickan: Usch, det var surt. Jaja,bara att komma igen.

Portello: Fan, jag hoppas verkligen att den straffen var berättigad. Annars blir jag riktigt sur, det räcker med ett felaktigt mål.

Vivix: Är det någon som vet varför det blev straff?

PP nu i alla fall. Mål nu, snälla?

...inte, för Strömberg var inte ensam om att vara grinig.

Kickan: Neddragning av någon som kom i friläge tydligen. De sa dock inte speciellt mycket om det borde varit straff eller ej.

Vivix: Nedrans, nu fick Jonas N 10 min för unsp också.

Vivix: Vad hände då Nordqvist fick 10:an?

Kickan: Va det missade jag, varför??

Vivix: Missade alla det? Var i telefon så jag hade sänkt ljudet .
Albert, har du koll på vad som hände?

Portello: Vet inte, jag sitter ju på jobbet fortfarande utan RealPlayer så jag kan inte höra på webradion. Han sa väl några väl valda ord till någon.

Nu får vi se om Luleå kan vända det här. Jag har ju tippat 3-5 till Luleå och just därför så kommer det antagligen inte att gå.

JOY: I tisdags spelade jag på LHF-, Kärpät-, och HPK-seger och det gick ju in, så jag kanske borde ha spelat idag också. Fast inledningsvis såg det ju ut som att förbannelsen från Sundsvall höll i sig då LHF förlorade alla matcher jag spelade på, och det var just därför jag slutade. I tisdags var alltså första gången sedan jag flyttade från Sundsvall som jag satsade pengar på en LHF-match, eller på spel i någon form överhuvudtaget för den delen.

Portello: Vem försökte Kronwall slå sönder skallen på? Såg kommentatorerna det?

...och Strömberg ut för charging. Styvbeningarna verkar våldsamma idag.

Fast PP tackar jag för. Sätt den nu!

...nähä, inte PP den här gången heller. det är bara onlinen som rapporterar segt. fabbe ut också.

Kickan: ja jag blev lite förvirrad där, började tro att jag lyssnade på fel match:)

Vivix: Jag blir helt nervös av att varken se matchen eller höra webradion. Vad händer? Hur länge är det kvar?

Kickan: Just varit lite gruff.Almän förvirring pågår.
Men allt kvittas.

Vivix: Strömberg verkar ju hur som helst grinig eftersom han har åkt ut igen. Ingen luling har dykt upp på onlinen ännu så kanske, kanske har vi PP.

I så fall: Sätt den nu! Kämpa!

Oj, fler gårdare åker ut, då kommer det väl en radda lulingar också om de nu inte slåss med varandra, Styvbeningarna. Det verkar vara en äkta DIF-LHF-match iaf. Då hör det till med lite smågnabb.

...Ledda och Häger ut också. Har de rett ut allt nu?

Kickan: En massa småbråk och utvisningar som kvittas.

Kickan: 14,27 spelat.
Drygt 6000 på plats.

Vivix: Ledda var väl tvungen att bättra på statistiken lite så inte segern i busligan äventyras : )

Kickan: Var glad att du slipper höra på webbradion, komentatorn är så enormt dryg så jag mår illa.

Kickan: Precis, det viktigaste är att vinna! Det spelar ingen roll vad det är man vinner:)

Vivix: Äh, skit i den stackars fjollträskaren med mindervärdeskomplex. Jantagligen känner han sig fjollig och omanlig när riktiga män gästar fjollbollen, stackaren.

Vivix: Det känns som att det börjar vara ont om tid nu. Gör mål för fan!

Kickan: Ja nått måste det bero på. 30 sek kvar...

Vivix: Förresten går det väl att skicka kärleksbrev till den dryga nollan via hockeylive om man vill. Det är väl bara att tala om exakt hur sämst han är.

Kickan: Skit, 2-3 förlust.
Nu krossar vi SSK på lördag.

Vivix: ...och utan det regelvidriga sparkmålet hade det varit oavgjort nu.

Kickan: Hehe har gjort det också! Skit matchen är slut:( Känns som vi blivit rånade. Jag ska ringa brottsofferjouren.

Portello: Trist bara att alla som alltid fegtippar 3-2 till hemmalaget får 15 poäng i tipstävlingen nu.

« · 328415 · »