Luleå HF

SHL · 117725 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Polisen är väl bättre. Dessutom är de uniformerade vilket ger dem ett stort plus jämfört med brottsofferjouren : )

Kickan:

"3-2" ligger väl inte så bra till i tipstävlingen just nu väl?
Förövrigt så tippade jag faktiskt 3 - 2 idag. :P

Vivix: Är det sant att du mailat den dryge fan? Froza dig i så fall!

Dysso: Fegtippar-Dysso ; ) Eftersom jag aldrig tippar LHF-förlust har jag heller inte tippat 3-2.

Kickan: Ja, tror du det går att anmäla dem för rån alternativt grovt rån? Med tanke på att domarn är inblandad så borde det väl räknas som grovt, eller?

Kickan: *skrattar* [k]...fjollig och omanlig när riktiga män gästar ...[/k]

Han finner nog tröst i vinsten tror jag, hur fjollig och omanlig han än är. =P

Det har varit mycket underhållande att läsa gästboken under matchen. Tack så mycket allihopa. =)

Kickan: Ja, jag skickade faktiskt två. I det första förklarade jag för honom att det faktiskt inte alls är speciellt svårt att ta sig till Stockholm från Luleå. Han sa nämligen att det knappast var speciellt mycket Lulingar där för att det är ju lite svårt!!

I det andra förklarade jag att jag inte tyckte att han var särskilt duktig och borde lära sig lite av tjejen han hade med sig.

Carina: Det bjuder vi så gärna på. Ni verkar ju inte ha allt för mycket kul i eran.

Carina: Eftersom jag vet att din sambo är luling så undrar jag förstås - vem av er sover på soffan i natt? ; )

Kickan:
jag tror att Carina är så ödmjuk att hennes sambo får sova i sängen...;0)

Vivix: Haha, hur bra som helst.

För övrigt brukar det väl nästan vara fler Lulingar än Styvbeningar på bortamatcherna mot DIF.

Nåja, det var det. På lördag är det en trea som gäller. Absolut inget annat.

Om jag har förstått rätt så kommer man att kunna ha möjlighet att se samtliga LHF matcher nästa säsong på Canal Digital. Se länk tips

Lövva:

"Och vi kommer att sända samtliga allsvenska fotbollsmatcher och betydligt fler elitseriematcher än tidigare, säger Peter Harryson, sportchef vid Canal+"

Betydligt fler än tidigare, dock inte alla.

Med lite flyt hade vi tagit poäng i kväll. Helt obegripligt att 1-0-målet blir godkänt.

Jag tycker att Luleå ser ut att vara på uppgång. Finns ingen anledning att deppa alltför mycket efter den här förlusten.

LL: Ograttis till Ovinsten, synd att en så fin vana bröts.
Men de unga fick mycken beröm i media.

LL: Jag tycker nästan det finns större anledning att deppa efter en förlust som till stor del beror på att regelvidriga mål godkänns och andra domartabbar än om vi verkligen hade varit värda att förlora. Spelet som sådant är jag däremot inte ett dugg bekymrad över.

Kickan: Vet inte varför men jag känner mig inte allt för deppad efter förlusten.
Men om vi nu mot all förmodan förlorar mot SSK imorgon vet jag en som kommer att tjura ihop...

Portello: Vi förlorar inte mot Kringlorna. I så fall krävs ett totalt kollektivt hjärnsläpp hos LHF-spelarna. Enligt varannanmatchteorin lär LHF göra en jäkla massa mål imorgon.

Kickan: Imorron blir det en skitmatch har jag på känn. Jag är orolig.

Det kommer att bli stentufft att slå SSK som har värvat bra på slutet. Luleå förlorade ju dessutom borta mot dom med 3-1. Jag tror i alla fall på 4-3 seger för Luleå.

Albert Hall: Säg inte sådär, då blir jag nervös. Jag godtar ingen skitmatch med tanke på att vi har väldans mycket bortamatcher framöver och jag helst vill känna att LHF har fast mark under fötterna.

Kickan:

Visst, efter matchen imorron så har vi sex av dom närmaste åtta matcherna på bortaplan, tror jag. Av någon anledning så brukar lule spela bättre på bortaplan när det är många bortamatcher på raken. Det verkar som om man på någe vis då vänjer sig på att lira borta. Iofs är detta inte något jag orkar bevisa statistiskt, utan bara en känsla kombinerad med dimmiga minnen av att det brukar vara så som jag har...

Albert Hall: Jag har nog inte tänkt på det, men kanske är det så. Hur som helst så bör vi ju kunna ta hem några av bortamatcherna i alla fall, fast seger mot Kringlorna på hemmaplan ser jag nog nästan som ett krav ändå.

Trist med så få hemmamatcher den närmaste månaden. För min del hade LHF gärna fått ha hemmamatcher nästan varje dag, fast då hade jag iofs fått lite svårt att få jobbschemat att gå ihop då jag än så länge förväntas jobba på annan ort emellanåt.

Kickan: Jag kunde inte låta bli att kolla hur det såg ut under en motsvarande period förra säsongen med många bortamacher.

Under tiden 28 december 16 januari spelade vi fem av sju matcher på bortaplan och tog under den tiden 13 pinnar. Åtminstone hyggligt.

Sista matchen innan den perioden och den första efter blev det fullpoängare på hemmaplan. Naturligtvis.

Albert Hall: Fast den perioden var i och för sig efter jul, då LHF av tradition är starkast. Å andra sidan var det länge sedan LHF inledde så här pass bra, så vad fan - även bortastreaken kan ju komma tidigare så dominerar vi sedan totalt efter jul. Förresten är det ju bara Warulfven som känns lite hemsk av alla bortamotståndare den närmaste tiden så vi bör mycket väl kunna skrapa ihop en hel del poäng.

Albert Hall:

LHF:s interna poängliga är intressant så här långt.

1 Thomas Berglund 18 2 9 11
2 Kamil Brabenec 18 4 5 9
3 Hans Huczkowski 18 2 7 9
4 Jonas Rönnqvist 18 1 8 9
5 Magnus Nilsson 18 4 4 8
6 Linus Fagemo 16 6 1 7
7 Jonas Nordquist 18 4 2 6
8 Emil Lundberg 18 3 2 5
9 Johan Fransson 16 3 2 5
10 Jan Sandström 18 1 4 5

Fortsätter det så är det i det närmaste totalt tronskifte på gång. Skuggan har än så länge inte skrapat ihop mer än 4 assists men Bulan verkar ha tänkt göra en riktigt bra säsong. Brabenec verkar ha funnit sig tillrätta ordentligt och både Jonas N och Mange är lite av säsongens överraskningar. Dessutom imponerar ju de allra yngsta något så djävulskt.

Dags att dra upp guldtråden, någon minut kvar till nedsläpp nu.

0-0 efter första, verkar inte vara något vidare höjdarspel.

3-0, Tuukka, Fabbe, Nordquist. Härligt!

Ingen annan som är hemma?

nappen: Bra initiativ att se till att ta frm guldtråden!

Underbar match, just hemkommen!

Idag kändes det som GULDtråden gjorde skäl för sitt namn!

nappen: GRATTIS, Lulingar, till Oförlusten!!
Verkar som Tukka fått krutet torrt.
Tyväär tog vi "bara" 2 pinnar av Pölsan, men ändå...

Lule var rätt bra idag. Åtminstone i andra perioden som nog är den bästa luleperidod jag sett på mycket länge. SSK fick knappt låna pucken under långa perioder.

Lite omdömen om spelare:
Tuukka Mäntylä var enormt bra! Två pyts och bra spel i övrigt. Åtminstone offensivt och med puck.

Hento har enbart sig själv att skylla att han inte höll nollan. Två silar. I samma match. När hände det senast?

Tellström måste vara en av Lules mest värdefulla spelare. Idag spelade han stundtals back och stundtals högervinge. Helt felfri var fan man än placerar honom. Kanske vi skulle prova honom som keeper också?

Fransson tog en fight idag. Man blir bara mer och mer impad.

Skuggan gjorde må. Bra och välbehövligt.

I övrigt: vi har gjort tolv mål på dom två senaste hemmamatcherna. När hände det senast? Ändå saknar vi målskyttar enligt expertisen på forum.

SSK: Inget av deras nyförvärv impade ett endaste dugg på mig. 77an, vad han nu heter, den där omtalade NHL backen, såg närmast rädd ut ibland och måste nog höja sig ett gäng snäpp om han inte ska bli ett fiasko. #19 var väl ok. Men en som ska rädda dom undan kvalserien? Nåja...

Till sist: Jag tror Juha Lind i SSK är elitseriens mest överbetalde spelare.

Albert Hall: Hento 2 silar? Förförra matchen, 4 silar!
Har Du teflon-minne?
Närå, jag vet, MODO's mål var ju absolut inget att göra nåt åt

zigge: Mot Modo släppte Hento in fyra. Men inget av dom var vad jag kallar silar även om han bara hade 75% i satsestetik. Idag var båda vad jag kallar silar.

Dags för match igen. Eller match och match, en av säsongens säkraste förluster. Dryga två timmars lidande har vi framför oss. Fast våra chanser har väl ökat från cirka 5% till cirka 7% i och med att FBK, segervissa som dom är, tydligen väljer att matcha okände Fredrik Eriksson i målet.

Fast jag hugger till med ett optimistiskt tips trots allt: FBK-LHF 5-2.

Äntligen dags för guldtråden igen! Jag var ju lite ovillig att släppa den förra veckan så ni må tro att jag har haft ännu svårare att låta bli att plocka fram den igen alldeles för tidigt : )

Märkligt nog känner jag mig alldeles lugn. Borde man inte vara åtminstone lite skraj inför ett möte med Warulfven? Har jag jobbat så mycket att jag av ren utmattning inte orkar känna efter och jag egentligen är lite skraj ändå? Jag tror inte det. Däremot tror jag att våra älsklingar faktiskt kommer att ge Warulfven en riktig match idag. Warulfven skall inte räkna med att de våra ludermässigt lägger sig på rygg av respekt bara för att Warulfven är Warulfven. Nä ni, nog blir det match av det hela och nu borde det väl ändå vara våran tur att vinna i WarulfvsLLyan? Det tror jag i alla fall, eller vill åtminstone tro. Fast det blir tufft. Nåja, 3-2 till oss i alla fall och jag är lycklig åtminstone resten av veckan.

Kickan: självfallet får FBK bära favoritskapet i kväll, men jag skulle faktiskt inte bli särskilt förvånad om vi skulle gå och vinna i kväll. Jag menar, SÅ förbannat stor sensation vore det inte. Bitvis har Luleå spelat riktigt bra de senaste matcherna, och gör Luleå en bra match och FBK har tankarna på morgondagens match mot Frölunda så kan Luleå mycket väl vinna. Men som sagt, utgångstipset får naturligtvis bli FBK-seger.

LL: Målskyttet verkar ju ha kommit igång ordentligt i alla fall. Kul (och viktigt) också att Skuggan fick näta nu senast. Förhoppningsvis kan det hjälpa honom att komma igång ordentligt.

Ja, det tog ju jättelänge för FBK att ta ledningen... Det där var väl kanske inte den start man ska ha om man har tänkt vinna i Karlstad.

ojdå. Det dröjde bara 22 sekunder...

Kickan: Jaja. 1-0 till FBK efter 22 sek... Det här blir en mörk afton.

Det börjar ju helt underbart!

Albert Hall: nåja, vi släppte ju in en snabb mot Modo också. Hoppet lever ännu :-)

LL: Ledda passar på att bättra på sin busligestatistik också.

LL: När vi tog tvåpoängaren ifjol i LL-arena så låg vi under med 1-3 inför sista. Det kanske är enbart bra att lura i dom att vi tänker ge oss enkelt... :)

Albert Hall: ja, så är det ju naturligtvis :-)

LL: Hyvönen och Husse ut. Vi borde väl gå lite plus iaf om vi slipper Hyvönen i ett par minuter?

Kickan: ja, Hyvönen vill man helst inte ha på isen... Jag har aldrig sett en spelare som skjuter så överjävulskt hårt och dessutom med bra precision.

Sidospår: jag sitter och kollar på SSK-VF på Canal+. Marcus Vinnerborg framstår allt mer som seriens bästa domare. Fjolltoleransen verkar han inte ens ha hört talas om. Spelarna får till och med tackla varandra utan att bli utvisade...

« · 328702 · »