LL: Det var Brynäs som gjorde videomålet. Jag såg inte situationen så bra därifrån jag satt, men nog gjordes det klart efter avblåsningen. Däremot kan jag inte uttala mig om avblåsningen kom för tidigt eller inte.
Kan man ha videokoll för att kolla om ett mål görs före eller efter en avblåsning? jag trodde de var enbart till för att kolla om pucken var inne eller inte.
Albert Hall: vad fasen, då svamlade Pinto och Råkkarn eller så var det jag som drabbades av tillfällig härdsmälta i pallet.
Vad jag vet får man kolla två saker: var pucken över linjen och var den över innan slutsignalen? Om det var mål innan en avblåsning kan man inte kolla.
LL: Jag satt som sagt dåligt till, men inte tyckte jag att det var nån tvekan om att pucken var inne. Däremot tyckte jag och mina kompisar att spelet varit avblåst ett par sekunder innan den hamnade där. Vi blev förvånade när han tog videobedömning och var övertygade om att han skulle döma mål eftersom vi tyckte att pucken var inne.
Men Brynäsarna gnällde inte mycket efter att han till sist bestämde sig för att inte döma mål. Inte mer än dom gör mest hela tiden annars...
Ooooh, vilket fylligt och informativt reportage från LHF-BIF på Hockeykväll! Om man var riktigt uppmärksam gick det till och med att lista ut vem som vann matchen!
Dysso: Jag hade velat se Korhonens idiotflaxräddning när han liggande platt på isen räddade Rönnkens skott strax under ribban med benskyddet. Det låter omöjligt och det var det också.
Portello: Om Lärking blåste av för att han trodde pucken var blockerad, då blev vi alltså blåsta(!) på ett mål.... :-) Gäller tydligen att ha lite röta med var zebran står placerad i vissa situationer.....
Portello: Svårt att se var Lärking stod placerad någonstans. Från kameravinkeln sett är det ju ingen blockering, om man ska gå efter 3sek-regeln. Å andra sidan blåser domaren ofta av alldeles för tidigt, men ingen verkar protestera. Om Lärking stått i kameravinkeln, hade han förmodligen blåst av iaf, och det är nog inget att säga om det, med tanke på att man i regel är lite snabba att flöjta för blockering.
Skönt med 3 poäng trots 5 ordinarie spelare borta. Men nog borde vi ha vunnit med större siffror med tanke på alla chanser som brändes. Men det räckte ju ändå. Hoppas bara att någon av dom skadade kan spela på lördag mot Leksand.
JOY: Skuggan fick en knäskada ikväll. :/ Hoppas vi får tillbaka någon spelare till nästa match Linus borde ju kunna spela iallafall. Skade eländet verkar aldrig vilja ta slut iår.
65Selander: Så du har bytt kristallkula från Clas Ohlson till Hobbex? Ja, Hobbexkulan kan ju inte gärna vara sämre. Du tippade fel segrare och totalt sju mål för mycket i matchen. Egentligen så borde du vara med i vår tvävling. Som strykpojke.
Så LHF spelar alltså i hemmastället idag? Det kanske kan få dom att lira lite bättre på bortaplan... Gäller bara att LHF klacken håller igång också så att dom nästan tror dom är på hemmaplan. :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Kan man ha videokoll för att kolla om ett mål görs före eller efter en avblåsning? jag trodde de var enbart till för att kolla om pucken var inne eller inte.