Luleå HF

SHL · 117751 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Det var Brynäs som gjorde videomålet. Jag såg inte situationen så bra därifrån jag satt, men nog gjordes det klart efter avblåsningen. Däremot kan jag inte uttala mig om avblåsningen kom för tidigt eller inte.

Kan man ha videokoll för att kolla om ett mål görs före eller efter en avblåsning? jag trodde de var enbart till för att kolla om pucken var inne eller inte.

Albert Hall: vad fasen, då svamlade Pinto och Råkkarn eller så var det jag som drabbades av tillfällig härdsmälta i pallet.

Vad jag vet får man kolla två saker: var pucken över linjen och var den över innan slutsignalen? Om det var mål innan en avblåsning kan man inte kolla.

LL: Jag satt som sagt dåligt till, men inte tyckte jag att det var nån tvekan om att pucken var inne. Däremot tyckte jag och mina kompisar att spelet varit avblåst ett par sekunder innan den hamnade där. Vi blev förvånade när han tog videobedömning och var övertygade om att han skulle döma mål eftersom vi tyckte att pucken var inne.

Men Brynäsarna gnällde inte mycket efter att han till sist bestämde sig för att inte döma mål. Inte mer än dom gör mest hela tiden annars...

Ooooh, vilket fylligt och informativt reportage från LHF-BIF på Hockeykväll! Om man var riktigt uppmärksam gick det till och med att lista ut vem som vann matchen!

LL: Jag fick i alla fall klarhet varför lärking tog videobedömning.

LL:

Ja, dom missade att visa en hel rad av läckra mål. Eller... ;)

Dysso: Jag hade velat se Korhonens idiotflaxräddning när han liggande platt på isen räddade Rönnkens skott strax under ribban med benskyddet. Det låter omöjligt och det var det också.

Albert Hall:

Jag menade mest att hockeykväll inte visar mycket mer än målen, och knappt det. Så vad skulle dom kunna tänkas visa från en 1 - 0 match?

Dysso: SVT däremot hade lysande bevakning, mycket rödvitt...:)

Albert Hall: Pucken låg på mållinjen en längre tid innan en Brynässpelare slog in den.Dock hade Lärking blåst av spelet.

Sex spelare borta idag: Petter,Fagemo,Husse,Åkerström,Emil samt Skuggan som utgick rätt fort i första.Slka skadeeländet aldrig sluta?

Portello: Varför spelade inte Fagemo och Husse? Och varför utgick Skuggan?

JOY: Jag har inte den blekaste. Hoppas det "bara" är förkylningar som spökar.

JOY: Förresten hörde jag rykten om att Huczkowski har problem med ljumskarna.

Portello: Om Lärking blåste av för att han trodde pucken var blockerad, då blev vi alltså blåsta(!) på ett mål.... :-)
Gäller tydligen att ha lite röta med var zebran står placerad i vissa situationer.....

Albert Hall: Har också hört ryktet om Husses ljumskar. Fagemo har jag inte en aning om.

Huge: Äh, avblåsningen kom ju så tidigt så alla våra lade av. Inte speciellt svårt att peta in den då.

Portello: Skadad enligt forum. Halva laget är skadat och vi som har ett gäng viktiga matcher mot lag runt om oss i tabellen framför oss.

Huge: Kolla in highlights på hockeyligan.se
Där får du se sitationen.

Portello: Fagemo Öroninflamation och Husse Höften.´Allt enligt Micke Andersson på highligtsen

Portello: Svårt att se var Lärking stod placerad någonstans. Från kameravinkeln sett är det ju ingen blockering, om man ska gå efter 3sek-regeln. Å andra sidan blåser domaren ofta av alldeles för tidigt, men ingen verkar protestera.
Om Lärking stått i kameravinkeln, hade han förmodligen blåst av iaf, och det är nog inget att säga om det, med tanke på att man i regel är lite snabba att flöjta för blockering.

Skönt med 3 poäng trots 5 ordinarie spelare borta. Men nog borde vi ha vunnit med större siffror med tanke på alla chanser som brändes. Men det räckte ju ändå. Hoppas bara att någon av dom skadade kan spela på lördag mot Leksand.

JOY: Skuggan fick en knäskada ikväll. :/ Hoppas vi får tillbaka någon spelare till nästa match Linus borde ju kunna spela iallafall. Skade eländet verkar aldrig vilja ta slut iår.

Albert Hall:
Du är välkommen den 24/1 -04 för att besikta våra lysen.

Kickan om du lämnar ditt agressiva humör hemma så lovar jag att du får en framtändande roll i LHF.

Gammelstaden - Milkcorner!!!!

65Selander: Hrmpf! Det är bara MooDooister som gör mig folkilsken, och möjligen en och annan Linkpingare. Annars är jag värsta solstrålen ju.

65Selander: Hur fan visste du att jag är en halvljusbesiktningsman? ;-)

Albert Hall: Min Hobbex kristallkula sa det till mig!

Nu måste ni börja bäva nästa match hemma mot oss så vinner ni i SD eller på straffar, efter den matchen så vinner vi

65Selander: Så du har bytt kristallkula från Clas Ohlson till Hobbex? Ja, Hobbexkulan kan ju inte gärna vara sämre. Du tippade fel segrare och totalt sju mål för mycket i matchen. Egentligen så borde du vara med i vår tvävling. Som strykpojke.

Bara minuter kvar till nedsläpp nu. Kan man hoppas poäng i dagens drabbning? Och snälla,snälla Leksand, orsaka oss inte fler skador...

Portello: Hoppas kan man ju alltid men det är klart det blir tufft.

JOY:

Illa, inleda med BP direkt.

Dysso: Usch då.Blev 2+2 för Mange.

Värre än så, 2 + 2 t.om, det här var verkligen inte bra.

Portello:

Gäller att hålla tätt här, ett tidigt mål i baken skulle ge Leksand alldeles för mycket självförtroende.

Dysso: Får väl hoppas att vi klarar detta samt att det är vi som får självförtroende av att klara BP-spelet.

Portello:

Första tvåan avklarad iallafall, ett steg på vägen.

Leksandsutvisning nu.

JOY: Skönt :)
Bra kommentatorer.

Portello:

Mycket bra faktiskt, väldigt lite "skitsnack" och mycket kommentering.

Dysso: Måste säga att killen som kommenterar är nog den bästa jag hört. Väldigt rapp i mun och han har även koll.

Portello:

Håller med. Skönt att höra att "Luleå har kopplat ett litet grepp om matchen". Gäller att dom lyckas trycka in nån puck också...

Så LHF spelar alltså i hemmastället idag? Det kanske kan få dom att lira lite bättre på bortaplan... Gäller bara att LHF klacken håller igång också så att dom nästan tror dom är på hemmaplan. :)

Dysso: Dom måste träffa målet.Kom igen nu!

Dysso: Jasså, då kom 1-0 till Leksand.Skit också.

Ojojoj.Straff nu för Leksand.Kom igen nu Hento. Rädda!

Portello:

Pheeew, stolpskott .. Ett mål där hade nog varit lite ridå ner, faktiskt.

Vad är det som händer? Hockeylive har dött för mig. Funkade inte att starta om heller, fler som har tysta högtalare?

Chief: Ja, jag får inte heller igång det, men förhoppningsvis kommer det väl.

Chief:

Samma här, puts väck. En stor tystnad bara..

Vivix: Bah! Blir inte riktigt samma sak med swehockey. Får väl försöka igen sen...

Det är bara Luleås match som inte funkar.

« · 339689 · »