Paddan: Förstår inte varifrån du skulle ha fått idéen att det finns fler än av mig (det är bara Kickan som expanderar hejdlöst), eller vad jag har med Johnstown att göra, men för all del. Lägg ett bud så ska jag ta ställning till det...
Chief: Hehe, ok, jag återkommer när jag tagit en ordentlig funderare. Måste undersöka saken med min finaneiella rådgivare. Hmm, hur mycket tomteklubbor har jag råd att undvara? Vill ju inte undanhålla någon en möjlighet att köpa sig en kulklapp eller tre...
Det är jävligt märkligt att ni är ett helt annat lag borta. Med spelet idag ska det ju inte vara några problem att knipa lite poäng borta kan man tycka.
Saxat från MoDos husorgan Örnsköldsviks Allehanda:
"Till sist några rader bara om domaren Stefan Danielsson från Ingarö. Per Svartvadets tuffa kritik mot domarna i veckan verkar ha skrämt dem. Danielsson tog nu fem Modoutvisningar, han kunde ha tgait 15 till. Han tog bara en Luleåspelare, det borde inte ha varit någon. Modoiterna stod stilla, åkte inte skridskor och gjorde dumma grejor i ren frustration, men Danielsson verkade mer titta på statistiken än rena regelbrott."
Jag som alltid hört att det är Lule som spelar ryggsäcks och hakningshockey av dom här två lagen.
Albert Hall: Danielsson blundade rätt bra i vissa utv lägen för MoDo, kommer ihåg när Brabanec snurrar runt i MoDo zonen och blir flut hakad och faller men ingen utv där inte!!!
Annars så var det en bra match av Luleå äras den som äras bör men i verklighetens namn måste man säga MoDo var inte bra för kvällen!!
Frisco: Alla vet ju att ni är ett grisgäng, liksom all vet att LHF alltid har spelat en sagolik drömhockey ; )
Om LHF alltid hade spelat som igår skulle vi vinna SM-guld, lätt. Det var det LHF jag vill se vi fick se, med fart, tyngd och fysik. Man fick till och med se en hel del tacklingar, något som lyst med sin frånvaro större delen av säsongen och som nuförtiden sällan är tillåtet i svensk hockey pga de genomusla domarna. MooDoo grejar inte fysisk hockey utan måste ta till spelförstörande grejer som hakningar och fasthållningar. Något som var extremt vanligt förekommande från det nästan totalt stillastående MooDoos sida igår.
Har du tänkt så kul det blir nästa säsong när Schtaan tar er plats i ES? Vi får derbyn mot Schtaan, och ni mot Löven ; )
Frisco: Halvpoäng? Hrmpf! Förrexten är eran seger inte giltig eftersom Skrbek orättfärdigt fiick matchstraff och han skulle ha gjort 7 mål om den blinde randige mannen skickat ut rätt person.
Kickan: Löven kanske ramlar ner i ettan. På tal om finliret du talar om. Varför spelar Modo och Luleå så otroligt olika hemma och borta? Nåt finlir som det igår spelar ju inte Luleå när de kommer bort från inavelslandet i norr.
Frisco: Med inavelslandet förmodar jag du menar Dövik. Det är det enda ställe jag känner till där oproportionerligt många är födda med ett öga och delar hjärna allihop : P (Du bad om det).
Det är sant, att bortom Dövik blir LHF mer avvaktande och spelar mer defensivt, fast ändå är det inte så i alla matcher utan många gånger har vi varit väl värda poäng men inte lyckats. Jag vet inte vad det beror på att LHF inte lyckats uppbåda det där lilla sista som skulle ha krävts ens i de rktgit jämna matcherna.
Fast ärligt talat. Kan de långa resorna spela in? MooDoo liksom LHF lär ju åka såväl flyg som buss till de flesta ställen och alla omlastningar och trams kanske förstör koncentrationen. Eller så sitter det enbart i skallen. Om spelarna tänker att de inte kan vinna på bortais så gör de inte heller det. Gårdagens match kan dock för eran del knappast förklaras med något så enkelt. Jag har aldrig sett ett ES-lag så totalt utspelat som MooDoo var igår. Det var som att hela MooDootruppen hade svalt varsin burk Rohypnol. Totalt håglöst, i avsaknad av initiativ, stillastående och värdelöst. Det var enbart Riksmans förtjänst (eller fel) att det inte slutade med tvåsiffrig LHF-seger.
Kickan: Det är nog i huvudet felet sitter på de båda lagen. Inte kan resorna kosta på så mycket varje gång? Modo - Luleå 5-1, Luleå - Modo 3-1 inom en veckas tid. Underligt, underligt.
Jag såg Modo spela i KA, och jag undrar om det verkligen var samma spelare som dom som besökte COOP vid den här matchen. Jag tror fortfarande att det var något allsvenskt lag som hade stulit Modo's tröjor, för såhär dåliga kan dom väl ändå inte vara? Dom ligger trots allt inte sist i tabellen...
Frisco: Visste jag exakt vad det usla bortafacitet berodde på skulle bortafacitet inte vara så uselt. Då skulle det åtgärdas i den mån det kan åtgärdas.
Fast nog skulle det kunna vara resorna, åtminstone delvis. Vi har alltid haft bra bortafacit mot DIF, dit det är en smidig flygresa på ca en timme. Mot lag dit LHF kombinerar en flygtur med ett par timmars bussresa, eller för all del en lång bussresa, är bortafacitet betydligt sämre.
Skallefelet kanske trots allt är det svåraste spöket. Bäst jag sätter hela truppen i optimist- och motivationsskola hos mig så ordnar det sig nog : ) Kanske.
Kickan: Saxat från hockeyligan.se: Vi ska försöka att komma över vårt "bortakomplex", säger "Micke". - Vi vet var felet ligger. Hittills har vi bränt för mycket energi i spelet utan puck på bortaplan. Vi har snackat om det och jobbar på det. Snart så tror jag att vändningen kommer, säger Mikael.
Portello: Spelet utan puck är ju i regel defensiven.
Imorgon är det gasen i botten framåt. Går det åt helvete så hoppas jag att gasen i botten inneburit en hel del mål även från LHF:s sida så att LHF-supportrarna på plats åtminstone får jubla några gånger.
nappen: Usch, måste vi prata om matchen? Vi kan väl låtsas att den bara var den mardröm som alla lulingar jantagligen tycker att den var. Den har aldrig spelats. Den finns inte.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?