Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
björn power: Samma sak på försäsongen.När han blev uttagen till landslaget så tackade han nej för att träna med Luleå. Ville spela till sig en plats i laget.Vilket han också har gjort.

Portello: Betyder nog att grabben är "stor" människa innanför pannbenet oxå :)

björn power: Han kunde ju iofs inte spela förra säsongen, åtminstone större delen av den, just pga ljumskarna. Däremot är det stort att som han gjorde tacka nej till landslaget under försäsongen för att träna med LHF och försöka ta en ordinarie plats i laget, vilket han ju har gjort. Jag var skitskraj i fjol eftersom hans skada lika väl kunnat bli kronisk som att den läkt. en lysande karriär hade då fått sitt slut innan den ens börjat.

Micke och Jesse vågar chansa mycket mer än Tavve gjorde. Tavve körde i alla lägen vidare med sina veteraner och bänkade junisarna så fort tabelläget var kritiskt. I årets upplaga av LHF är det de yngsta som har räddat oss. Hade Micke och Jesse inte vågat satsa på dem hade vi legat sist.

Kickan: Du ska veta att det var många "förståsigpåare" som ville ha honom på isen under förra säsongen iaf, men killen stod emot bra !

björn power: Visst vet jag det, men han var ju halvskadad och skadad en stor del av säsongen och det gjorde sitt till. Micke ansåg det vara bättre att inte slita för hårt på honom med tanke på ljumskarna och att han dessutom spleade med a-jun när han var hel, utan låta honom växa in i sin kropp så han kan växa till den spelare han är, och framför allt kan bli, utan att riskera något i onödan. Det var alltså inte pga att de inte trodde han skulle hålla måttet han inte spelade de matcher han var hel, utan för att Micke ansåg att man måste vara försiktig så att inte skadan blir kronisk. Hade den slitits upp en gång till strax efter att den läkt hade den kunnat bli det, och en lysande karriär hade varit slut innan den ens börjat.

Kickan:

Det var tydligen inte alla som tyckte att SSK lirade defensivt och att LHF var det offensivare laget som vann fullt rättvist. Saxat från SSK:s hemsida av någon Pite-Nicke:

"Det märks att det är mycket som börjar stå på spel när ett hemmalag spelar offensiv hockey i kanske 10 minuter av 60. Detta gjorde att denna matchen aldrig vart nån höjdare! Hockeyn som spelades stod Tälje för och Luleå kontrade och visst gjorde man det bra för man vann ju matchen med 2-0.
Tälje försökte och försökte men pucken studsade inte rätt väg, de var skridskor och klubbor och motståndare i vägen hela tiden.
Sist vill jag bara säga att visst undrar man vart spelet som fanns där för bara några omgångar sen har tagit vägen. Förhoppningsvis kommer de tillbax illa kvickt!
Nedknappat av /Pite-Nicke"

*skratt*

Albert Hall: Haha, det där var humor. Han måste ha blivit ratad av LHF i något avseende. Annars finns det inte ens någon ÄssÄssKåare som delar hans åsikter.

Albert Hall: Var ju iklass med killen som skrev på Modos officiella när vi vann hemma senast. Han verkade ju inte heller ha varit på plats.

Portello: Man undrar om Jante och Klaes har varit på samma match ens, Klaes tyckte att Åkerström var mycket bra medans Jante sågade honom vid fotknölarna.

Får säga att jag sätter större tillförlitlighet till Klas matchrapporter.

Saxat ur Jantes matchrapport "Roger Åkerström var idag spelmässigt tillbaka i den icke-form som präglade hans spel under inledningen av säsongen. Ett spel präglat av seghet, stillastående och dåliga beslut."

Ur Klas matchrapport "Samtliga spelare gör en bra match, men några höjde sig över mängden som exempelvis: Karl Fabricius, Jonas Nordquist, Magnus Nilsson, Roger Åkerström och så naturligtvis Daniel Henriksson"

lizzard: Jante må vara duktig men där har han "bautafel" ang ågi idag ...

lizzard: Både jag och Kickan skrev vad vi tyckte om Åkerströms insats vid 18.40 tiden ikväll.

Portello: Skrbek, liksom alla backar, gjorde en bra instas idag. Varifrån får folk allt ifrån?

björn power: Nu hamnar ni på Jantes svarta lista. han bokför noga vilka som säger emot honom.

Kickan: "Who cares", en annan skulle kunna vara hans farsa ;o)

björn power: Förmodligen ingen över 10 år. De under kan säkert bli ledsna över en och annan idiotförklaring. Vi andra ser honom för vad han är.

Kickan: Svart lista, usch vad negativt det låter.
Nej, tacka vet jag röda listor. Det känns i varje fall som att de skulle kunna vara bättre.

Paddan: Svart lista är iofs sanningen, men inget att bry sig om eftersom diverse listor är beroende av vem som skriver dem. I det fall jag pratar om kan man bara garva åt dem. då ingen tar människan på alllvar.

På röda listan är vi nummer ett, för alltid.

Kickan: Ska vi övergå till någon annan tråd med sådana "triviala ting" !?

lizzard: jantes jante-håkki-lag: Har man en gång sågats vid fotknölarna, är man alltid dålig, kan aldrig bli bra!

Grattis,frexten, till vinsten, alla bulingar!

zigge: Grattis själv, zigge. Första nollan iår?

Dags att plocka fram guldtråden igen! Bara ca 20min kvar till nedsläpp för ännu en måstematch!

Gläfsers-Kickans älsklingar 1-5

nappen: Det är rätta tag! Nu har vi chansen: kan vi efter våra senaste härliga segrar också kasta av oss borta-oket? Kommer vi att ligga 8 eller 2 pinnar efter Tiken om ett par timmar? Nu blir det spännande!

Liam Devlin: fast det är ju lite trist att nu när vi äntligen har fått tillbaka några spelare så försvinner några på grund av förkylningar... Allt som har med skador att göra är inte otur, men nog fan har vi haft oflyt så det räcker vad gäller skador.

LL: Och vad värre är: en olycka kommer sällan ensam. Sämpa Timrå!

Dagens andra matcher av intresse för oss Lulingar:

HV-Brynäs
VF-Modo
MIF-DIF
FBK-SSK
LHC-Leksand

Ser ni? Av fem matcher har a-l-l-a betydelse för vår del! I fyra av de fem är det dessutom de lag som ligger bakom oss som har bortaplan. Det enda lag som spelar hemma är MIF som möter ett ruggigt formstarkt DIF.

Får vi full utdelning, då? Nja, det vore nästan osannolikt bra. Jag vill höja varningsflagg för Modo, för VF har en förmåga att ibland göra plattmatcher. Brynäs är beroende av att Korhononen spikar igen, men det gör han lite då och då så där är inte HV-segern alls så given på förhand som man kanske kan tro och hoppas. Den enda match som borde vara bombsäker (fast då blir det väl fel bara för att jag säger så) är FBK-SSK. SSK trampade igång rejält mot Leksand i förra omgången, och SSK har enorma problem med målskyttet.

Jaja, whatever. Snart dags för nedsläpp. Jag kommer att hålla koll på VF-Modo på Canal+, och följa TIK-LHF via onlinen. Jag tycker att det är för jobbigt att lyssna på webradio från bortamatcher så den biten hoppar jag över i dag :-)

Ojdå, "Av övriga fem matcher i omgången har a-l-l-a..." skulle det stå. Annars blev det en liten floskelvarning på mig där. "Här är alla matcher av intresse för oss - och ser ni: alla matcher är intressanta för vår del!" :-)

Det börjar i alla fall bra för oss i de övriga matcherna. Både HV och FBK har redan tagit ledningen. Se till att inte tappa de ledningarna, HV och FBK!

LL: Viktigast är ju ändå att vi gör våran plikt. :)

nappen: visst är det så. Men vi tar ju gärna emot lite hjälp från andra lag :-)

LL: Usch, låter som det är mycket Timrå nu..

Vivix: jaja, bara vi gör målen så... (man måste ju få hoppas i alla fall!)

LL: Hento verkar glänsa i allafall så hoppet finns ju!

Vivix: PP, nu jävlar!

Fan vad härligt! 0-1!

nappen: Jaaa Mange UNDERBART

Vivix: Yes! Ett Magnusifikt, Fabbeulöst mål! Sätt tvåan nu också.

Kickan: Ett enormt viktigt mål, å så underbart tyst det blev. Tyckte att de va obehagligt livliga.

Jahapp, ledning efter den första perioden. Undrar när det senaste hände att vi var i ledning efter den första perioden på bortais den här säsongen? Har det hänt sedan den matchen som vi vann mot TIK i höstas? Då hade vi väl 1-2 efter första?

Kan meddela från Canal+ att Frölunda spelar uselt mot Modo. 0-0 än så länge. VF har haft tre numerära överlägen varav ett innehöll 1.15 i fem mot tre utan att skapa någonting alls av värde.

LL: Oftast vinner vi matchen om vi gör matchens första mål, liksom det omvända gäller. Fast killarna får sätta fart nu om de ska hinna göra de där niomiljonernågonting målen jag tippade att de skulle göra : )

Hittills går inget resultat oss helt emot. MooDoo ska ju helst förlora förstås, medan det har mindre betydelse om Korven eller Pingen vinner. Kanake ska man hoppas på Korven ändå eftersom vi då närmar oss Pingen förutsatt att vi vinner ikväll.

Kickan: nja, pingen är väl ändå så pass långt före att vi rimligen inte kan nå dem även om de skulle torska i kväll. Jag ser det som viktigare att skapa eller i sämsta fall hålla avstånd ner till kvalstrecket. Visst hoppas jag på slutspel och fina placeringar, men vi får inte tappa huvudet och tro att allt är grejat bara för att vi ligger sjua just nu.

Hehe, kommentar av Arne Hegerfors på Canal+:

"Om ni just har slagit på tv:n så är ni bara att gratulera för den första perioden var inte mycket att se" :-)

Jahapp, 1-0 till Linköping. Och där gjorde Kahnberg 1-0 till Frölunda. Fast SSK kvitterade, det var mindre bra. Skärpning, FBK!

LL: Men nog känns det väl som att vi kommer nu? Matchen borta mot warulfven var ju riktigt härlig att se, och sedan den mot blixtlåset. Massor av spelare borta, men vilket go i övriga! Och sedan klipper man till i sexpoängsmatcherna mot korven och teglet, när det som bäst behövs.

Innan jul var t o m jag, som nästan är ordförande i storfrozarklubben, nervös för den här säsongen, men med de senaste matcherna känns det absolut som vi skall klara detta. Förkylningar går över snabbare än de där efterhängsna skadorna, och nu får vi t o m förstärkning som man hoppas kan betyda lika mycket som topper på sin tid.

nej, jag tror det här ordnar sig nu.

Tänk att sådana saker som lules vårspel, och lules hemmaspel, kan hålla i sig och ha sådan makt över utvecklingen! Jag föll nästan av stolen när jag insåg att vi är näst bäst i hela serien på hemmais trots alla skador i år. Och nu kommer det säkert att släppa med vå¨rspelet, vilket bara kan betyda en enda sak: vi kommer att ta betydligt fler pinnar på bortais! Och det får gärna starta redan ikväll...

Liam Devlin: Ajaj, BP nu.. Kämpa Luleå!

Kickan: Och så roligt att just mange petar in ettan på tiken! med tanke på deras trakkande av honom var det riktigt svar på tal. Undrar hur de känner sig nu, tikarna? bara att hoppas att fagemo sätter tvåan nu; då går väl publiken hem;)

Liam Devlin: Luleås statistik hemma och borta måste vara en våt dröm för en psykologiforskare att få forska i. Hur kan man vara näst bäst i serien på hemmaplan, medan man är överlägset sämst på bortaplan? Det måste ju bero på till överlägset största del mentala orsaker.

Liam Devlin: Tror du underskattar Timråpubliken grovt. ;)

Och vi känner oss förmodligen inte så desperata som du tror, vi är Timrå och vi ger aldrig upp! Och där kom svar på tal, 1-1! Koskinen!

LL: Aj, helvete..

Skit också, så där går det när man dra på sig utvisningar. Håll er på banan, Luleå!

nappen: Satan, det blev som du antydde, nappen. Tikargläfsarna kvittrade, Usch! Kom igen nu lule!

« · 368394 · »