Ni kan iallafall glädja er åt att Brynäs nu ligger under med 5 - 1, sista målet gjorde HV i numerärt underläge. Dom åker som jag tidigare sa inte hem med några poäng idag...
Liam Devlin: Jag lyssnar inte, men jag kan gissa hur de låter då de eldat upp sig så på SpS i flera dagar. Nog har de ju uppenbarligen en och annan känsla som väntar på att få ta sig ännu mer högljutt uttryck än de gjort här.
Jag vet inte riktigt vad jag vill nu. Ja, jag vill ju förstås att vi ska göra mål, men kommer det inte snart vill jag att perioden ska vara slut så jag slipper vara nervös för att vi skall behöva åka hem tomhänta från Kärnkraft Arena.
Jaja, man ska inte gnälla alltför mycket ändå. Brynäs torskar, Leksand torskar och Moodoo tar i alla fall inte full pott. 40 procents utdelning på omgången, kanske man kan kalla det... Vi är i alla fall kvar på slutspelsplats efter den här omgången. Det är inte så vanligt efter en bortamatch :-)
Skall man se något positivt med blixtlåsets förlust är det att de försämrade sin egen hemmasatsetik och nu är vi inte långt bakom. Även trögwarulfven försämrade hemmasiffrorna. Så här ser det ut nu:
Nästa match har vi pölsan hemma, medan Blixtlåset har Tjurgårn hemma. Vinner vi då, medan blixtlåset tar max två pinnar, (två inte helt oväntade scenarion) innebär det att vi därmed har allra bäst hemmasatsetik i hela serien!
Samtidigt som vi har den i särklass sämsta bortasatsetiken!
Det här börjar likna ett rekord: något sådant kan knappast ha förekommit i en högsta serie, i något land, något år?
De får hyra in hela pyskkliniken från sunderbyn nu. Som får förklara för grabbarna att är ni så ini helvitte bra hemma, kan ni f-n inte vara så ini helvitte obra borta!
Jaha ungdomar, så kan det gå! Hoppas att ni icke deppar allt för mycket. Det är ju trots allt ett par hemmamatcher kvar att plocka poäng i. Glöm inte det visa ordstävet: 'efter regn kommer solsken'. Tamdidamdam.
Kan inte beklaga er förlust ikväll, men ni kämpade mycket väl. Var riktigt orolig där ett tag att det inte skulle gå vägen när vi inte lyckades peta in några av våra chanser, men Hento är ju definitivt inte den lättaste att överlista. Jag är övertygad om att ni kommer att plocka mer poäng framöver. Lycka till!
Och kom ihåg, nästa gång vi möts har ni hemmaplan...
Kickan: Jag vill döda. Just det döda. Jag har blodsmak i munnen. Och föremålet för min vrede är dåren Nilsson med tröja nr.24 på ryggen å som helt oförtjänt bär det vackra namnet Magnus. Jag skäms över att karln ska ha ett sååå vackert namn med tanke på hur ful han är både i sitt spel och utseendemässigt. Jag mår bara illa när jag ser fanskapet.
Herregud Per Ledin framställs ju som rena rama svärmorsdrömmen i jämförelse. Det är plågsamt att se eländet. Förbannat skööönt att hans billiga 0-1 mål INTE var matchavgörande för då hade jag legat sömnlös i veckor. Vem som helst annan hade väl kunnat trycka dit den där förbaskade puckuslingen när ni nu ändå hade fått för er att spräcka målnollan i afton.
Men liksom bara för att vara riktigt grinig å medelst överjävlig så ska den däringa stöddgöken göra mål oxå.
Tur då att KUNG KALLE KOSKINEN fick för sig att göra två mål i en å samma match.
Åh ja jag fick knotter på förhuden när han stänkte in den där fladderpucken rätt upp i nättaket. Gud vad jag njöt!
ernie eagle: Ooooooppppppsss...skulle svara Kickan och råkade tyvärr svara i fel tråd! Ber tusen ggr om ursäkt för min fadäs! Absolut inte min mening att förstöra eran beryktade guldtråd, hoppas ni har överseende med mitt klavertramp.
Jag kommer av olika anledningar att missa första perioden ikväll. Nåja, inget ont som inte har nått gott med sig. Nu får jag för första gången någonsin tillfälle att avnjuta lules uppskattade webradiokommentatorer. Åtminstone en period. Sen får jag åka iväg och titta på när LHF defilerar hem den redan avgjorda matchen i period två och tre.
Albert Hall: Hurra! Nu kom också jag in. Skönt att bli av med dagens hockey-svendom, även om sexton minuter känns som ett onödigt långt förspel, när det spelas hockey, men nu är jag med:
Pintos är riktigt bra på att beskriva så att man känner som man är där. Skall du ned till COOPacabana för 2a och 3e perioden sedan, Albert?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?