Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
NallePhu:

Jag tror mer på 6 - 3, men vi får se hur det går. 3 pinnar till LHF verkar iallafall väldigt troligt...

Dysso: hm TIK verkar ta ut målvakten 6-3 nu eller 5-4

Portello:

Dom verkar ha haft bra timing att visa den här LHF matchen, kanske kan bli fler när dom ser hur hett det är? =)
Surt att man inte kan se den själv :/

NallePhu:

Sån hockey passar LHF bra, så jag hoppas att dom kan hålla sin ledning och ta en trepoängare ikväll.

NallePhu: Nu. Till tv:n...

Dysso: Jag kan bara ge mig fan på att det kommer bli ett råkurr innan matchen är slut för det är så griningt ute på isen men kul äre iaf

liepins: Fy tusan vilken match. Slutspelsmatch helt klart.
Måste vara kul att titta på även för er neutrala åskådare.

Hälge: Ja jisses en sån match! Se till att ta dem nu...behåller gärna serieledningen ett tag till!

Dysso: Sitter och kollar på Canal+ och det är VÄLDIGT mycket känslor där ute på isen.

Verkar ramla in ett antal 20 minutersutvisningar till i slutet på andra. Swehockeys onlinerapportering velar fram och tillbaka, men det lär ju bli minst 50 minuter till, 130 minuter totalt i andra då. Nu försvann iofs alla utvisningar i slutet från swehockey, men det dyker säkert upp en bunt snart igen.

Dysso: Ja det är en av dom bästa perioderna jag sett av Luleå på mycket mycket länge, Den innehöll EXAKT allt en match ska innehålla!!
Det är jäkligt griningt där ute på isen nu får Luleå börja i PP i 3:e perioden hoppas 5.an kommer där då!!

FAN VA GÖTT GUBBAR!! mosa nu timrå så hjälper ni oss gubber på västkusten! fy fan va starkt gjort!!!! 4-3!!! wow! e riiktigt!! IMPAD!

NallePhu:

Verkar vara väldigt mycket heta känslor. Före utvisningar för sista slagsmålet ligger man på 81 utvisningsminuter i andra perioden. Imponerande det också. :)

LHF's vändning från 0 - 3 till 4 - 3 mot ett av ES's två bästa lag, vad ska man säga? Bara hoppas att man håller i det i sista perioden...

Dysso: Banka skiten ur dom nu Skrbek rök nu FAN

Bäst att gräva upp den här tråden nu. :)

4 - 3 av Burström, ojoj.. Vilken vändning, oerhört imponerande. Fortfarande pp för lule, kanske 5 - 3 innan det är över?

Albert Hall: Den LHF:aren ska nog tacka mig litegrann, vilket han också har gjort, för de 15 p - han ändrade nämligen tipset till 1-4 efter att jag sagt att det skulle bli 1-4. Själv hade jag 1-4 först, men funderade lite och kom på att jag inte hade tippat något mål för Linus, så jag var tvungen att plussa på lite till.

Portello:

Fortsätta spela som ni gjorde mot HV låter onekligen bra, problemet är att ni inte spelar mot HV varje match. HV är, tråkigt nog, ett av dom sämsta lagen i ES just nu. Sad but true. Gör man en tabell över de 20 sista omgångarna eller så blir jag mycket förvånad om HV inte ligger näst sist eller så.

Portello: LHF har ju revansch att kräva av dom men det är klart att det blir tufft. De har ju tagit poäng 11 matcher i rad och det är imponerande. Jag tror i alla fall på LHF- seger om de fortsätter som i kväll.

Zoogin: Japps, det får man helt klart se som en godkänd start.
Bara hoppas att det blir vinst hemma mot TIK också.

Portello: Det låter ju riktigt trevligt! Det nya året har börjat bra för LHF, 4 poäng på två svåra bortamatcher.

Albert Hall: Saxat från Hvfantastens forum:
Jo, pojkar mot män, allmänhetens åkning mot speed, lättviktare mot tungviktare, liknöjdhet mot intensitet, lojhet mot vilja....Kort sagt, det var en aaaning pinsamt. En rejäl överkörning från Luleås sida. Etta på snart sagt varenda puck var en lulespelare, tvåa var en lulespelare. Trea var, ibland, en HV-spelare.

Vad ska man säga om det?? Bara hoppas att luleå fortsätter spela som idag, då kan denna säsongen bli riktigt, riktigt rolig.

Albert Hall: Har aldrig hört talas om en sådan förening, men det är väl bara att starta en. Man får väl EU bidrag för sånt? Man kan säkert även söka något stipendium. Genom att det dessutom är ett hockeyrelaterat missbruk så kan du säkert få klubben att sponsra, även om det kan tyckas vara ett rätt sunt missbruk. Men föreningen borde nog kanske även ha en avdelning för hs missbruk. Tänker mig nått i stil med Anonyma hs/guldklippsmissbrukare. Förkortas rimligen AHGM.

Varför lyckas jag alltid svammla iväg nått alldeles förskräckligt. Måste gå och sova snart. Det måste vara lyckoruset.

Albert Hall: Näää då vill jag helst kolla på matchen. Torsdags matchen missar jag dock så det blir C+ . Hoppas vi kan vinna första matchen på ordinarie tid mot timrå.

Allstarmatchen verkar ha tagit hårdare på Stefan Liv än på LHF.
Eller....... kanske inte just matchen, utan uppladdningen inför den? :)

Portello: Yepp, detta ska du fortsätta med. Du kan inte tänka dig att göra det på hemmamatcherna också? :)

vivix20: Kanske är jag missbrukare. Finns det nån förening för det, typ Anonyma Guldklippsmissbrukare?

Albert Hall: Bortamatch och jag lyssnandes på hockeylive verkar vara en lyckad kombination. Fyra poäng av sex möjliga.
Måste fortsätta med detta :)

Albert Hall: Det är väl inte så att det är frågan om ett mindre eller större missbruk av det filmklippet?

Även jag borde gå och sova eftersom jag alltid ska upp i ottan, en anledning till att jag aldrig häckar här om nätterna. Nåja, inatt kan man antagligen sova gott iallafall.

Albert Hall: Man kan ju hoppas att dom visar från matchen på Sportspegeln eller 4:an sport men det e nog ine så troligt

vivix20: Den kan man titta på alltid. Både till glädje och sorg, i nöd och lust.

Jag ska också vänta på målen. Fast jag borde ta en tidig kväll, ska upp i ottan och åka till Sthlm.

Albert Hall: Det ska man ju bara titta på när man är lite deppig väl, själv sitter jag och väntar på att höjdpunkterna från matchen ska dyka upp på hockelive sidan. Ibland går det rätt snabbt. Jag kan inte gå och lägga mig utan att få se målen från ikväll.

Albert Hall: Tror dom övertar den på bättre målskillnad men jag är inte säker.

Albert Hall: svar ja.

VF vann på straffar. Räckte det för seieledning?

vivix20: Vi vann då också, om ni inte redan visste det. :-)

vivix20: Jag firade just med att än en gång titta på sjuminutersklippet från Frölundaborg den 6 april 1996.....

Portello: Hm ja okej då, vi säger segern. Det är nästan så att man blir lite religös. Böner hjälper tydligen, i allafall så länge de kommer från någon annan än mig.

vivix20: Bägge två skulle jag tro.Men om man var tvungen välja något av det så skulle jag definitivt välja segern .

Helt underbart. Vet ej riktigt vad som känns bäst, segern eller att Fagemo äntligen börjar få sätta sina lägen. Men det kan kvitta idag känns sllt bra, inte ens jag hade väntat mig att vi skulle vinna den här matchen.

Portello: Tycker det var bra att Linköping tog en 3:a mot Malmö ikväll faktiskt då gick vi om Mif i tabellen

Albert Hall: Kan det vara Zoogin elle? Jag hade tippat 4-3 till Hv. ack så fel man kan ha, men det kan man leva med :)

Portello: Ok, låter inte bra. Jag tänkte mig att om han hade utgått på slutet att man gjort det av säkerhetsskäl pga tidigare skada.

Albert Hall: Och Modo blev nollade av kringlorna. Modos bortaspel verkar inte vara något vidare denna säsongen.

Noll poäng i tvävlingen. Men det tar jag. Kan tänka mig att Kickan håvar in en del poäng. Om nu inte segern var några mål för liten förståss? :-)
Dessutom vet jag en LHF:are som är registrerad här som drog in 15. Skickligt.

Albert Hall: Han gick ut redan efter 5 minuter eller nå sånt.

Portello: När utgick Petter?

Albert Hall: Härligt med seger, men det trodde jag på redan före matchen. Nu tar vi ner Timrå på jorden på torsdag.

gud: Tack ska du ha. Verkar som ni också verkar få poäng.
Oppps Carnbäck träffar ribban.Nu hade ni tur.

gud: Tack gud. Och tack Gud också! Nu tar vi er på torsdag av bara farten....

Albert Hall: Tror han fick en smäll på sitt knä.

« · 187103 · »