Puh, tre poäng trots en enorm DIF-press i tredje perioden. Luleå kom helt ur rytmen av ett tidigt spel i numerärt underläge och hittade aldrig in i det hela igen. Men tre poäng i alla fall, och bitvis finns det ett bra spel där.
3-2 till Luleå efter två perioder. Luleå dominerar perioden totalt, men det blir fortfarande lite för få målchanser. Tycker att Hynning och till viss del även Koch visar tendenser att börja hitta in i spelet lite mer, och det vore oerhört välkommet om de kunde börja producera lite. Kedjan med Holmström, Rönnken och Nordqvist är riktigt bra framåt - men de har lite problem i egen zon ibland.
2-2 efter den första perioden. Luleå pendlar mellan rätt bra spel och fruktansvärt virrigt dito. Från ca sex-sju minuter av perioden och ett par minuter framåt såg Luleå ut som ett division I-lag. Bra spel med en man mer - två mål på tre försök är mycket bra. Det blir dock för få målchanser framåt i spel fem mot fem för att det ska vara helt godkänt.
Portello: För säkerhets skull måste jag nog så långt som möjligt ha samma folk i närheten också. Alla platser strax framför "vårat" räcke är nog magiska. Det betyder att du, Robban, Klas, Maria, Ante, Micke och förmodligen även din bror måste vara där.
Portello: Jag har just konstaterat att vi möter Pölsan på min födelsedag. Det betyder säker LHF-seger. Jantagligen borde jag se till att besöka ståplats då också. Sist vi mötte Pölsan när jag fyllde år var ju under min ståplatstid och magin kanske inte funkar om jag har sittplats.
Albert Hall: Tydligen slog MR upp sin skada igen enligt Klaes som var på presskonferensen, så det e mycket möjligt att Renberg har spelat sin först och sista match för denna säsong.
Albert Hall: Jomenvisst, han skulle passa alldeles utmärkt. Sen finns ju också Mattias Karlin att tillgå. Han har tydligen haft vissa problem med sin agent som gjort att han tyvärr tvingas nöja sig med tränarjobb i KB65 nuförtiden.
Albert Hall: Kan det inte vara så att den där uppgörelsen som man hade nått tyvärr visade sig ha en ekonomisk bärighet motsvarande en period i elitserien...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?