Puh, tre poäng trots en enorm DIF-press i tredje perioden. Luleå kom helt ur rytmen av ett tidigt spel i numerärt underläge och hittade aldrig in i det hela igen. Men tre poäng i alla fall, och bitvis finns det ett bra spel där.
difzi: jo, matchen var rätt jämn men jag tycker att det ändå var ganska rättvist att Luleå vann då vi hade något fler heta lägen. I DIF var Daniel Tjärnqvist mycket bra liksom Nisse Ekman. Czerkawski och Espen Knutsen var nästan helt osynliga.
difzi: jag tror inte att han spelade någonting alls. Han och Staffan Kronwall satt på bänken hela matchen vad jag såg (fast jag var förstås mest koncentrerad på Luleå så jag kan ha missat något byte här och var).
Albert Hall: Det satt jäkligt skönt med 3 poäng iaf. Jag sa på jobbet att om LHF förlorar idag så kommer jag inte till jobbet vare sig imorgon eller någon annan dag innan LHF har vunnit igen. Jag blir så jävla grinig när LHF förlorar att jag känner att folk borde slippa umgås med mig då.
Albert Hall: Det var säkert någon gröning som konverterat till luling och lagt sina sista kronor på entrébiljetten. Hade han inte slangat hade han inte tagit sig hem ju. Fast man kan ju tycka att det var onödigt att slänga bort tanklocket.
Albert Hall: Grymt härligt med en trea idag. PP-spelet var väldigt glädjande, och även BP-spelet.Rönnqvist verkar vara i väldigt bra form.Tror han har gjort poäng i de flesta matcherna. Kanske alla? Någon som har koll? Hur var det med Luleås 2-2 mål? Var det Mäntylä eller Nordqvist som gjorde det.Olika bud på olika ställen... Måste även berömma Ryhed. Väldigt bra insats av honom.
Portello: En motiverad JR tillhör de absolut bästa spelarna i ES. Just nu skulle jag inte byta ut honom mot någon öht. Snarare skulle jag vilja klona honom så vi hade kunnat ha en i varje kedja.
Vi har inte en endaste spelare bland de 25 värsta syndarna i ES. Det var väl det jag visste - vi är fairplayigast i världen. Floppa är en riktig fuling däremot, på flera sätt.
Kickan: Rönnqvist har tydligen gjort poäng i alla matcherna.Imponerande! Nu är det bara hoppas vi vinner mot Hv borta och Linkping hemma. Tror tyvärr att Hv borta blir för svårt, men hemma mot Pingen ska vi nog kunna ta en trea.
Kickan: Äh, jag vägrar att tro på den statestiken, måste vara en luling som satt samman den, någon annan förklaring kan jag inte hitta. För övrigt så känner vi oss fruktansvärt missförstådda i hockeysverige, inte minst av domarna...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?