Bo_Beast: Jag tycker vi borde ha pausat matcherna efter första perioden och satt dem som slutresultat. Isåfall skulle jag bli orakel och Södertälje skulle få sin efterlängtade niondeplats. ;-)
Bo_Beast: eller så kan vi leka kommentator och bisittare? Jag berättar vad som händer i matchen och så kan du fylla i med förklaringar till varför :-D
Jaja, nu måste jag börja plocka ihop mina grejor och åka iväg till min match så nu får du prata med dig själv i stället. Får jag en målchans ska jag göra som Emil Lundberg och placera in bollen i krysset!
Bo_Beast: helt klart. En riktigt bra period av Luleå, samtidigt som SSK är förvånande svaga. Så gott som alla SSK-spelare ser ut som om de är så nervösa att de håller på att skita i byxorna. Första fem minuterna såg SSK hetare ut, men sedan var det Luleå för hela slanten och mer därtill. Justin, Ledda och Nordan har lekstuga och Stana gjorde en riktigt vass räddning på ett kanonskott från Nordan.
Nu intervjuar de Popovic på tv. Han ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna. Har resten av SSK samma inställning så får de hoppas på att Brynäs tar poäng av Mora.
Bo_Beast: tror nog att det kan bli en rätt kul match. Tyvärr hinner jag bara se första perioden och en bit av den andra, för sedan måste jag iväg till Sumpan och spela rinkbandymatch. Tur att det finns videonbandspelare så att man kan spela in och se resten i kväll :-)
Jahapp, så var det då alltså dags för något rätt ovanligt för Luleås del - en elitseriematch där det egentligen inte spelar någon roll hur det går. Hade nästan glömt bort hur det känns att spela betydelselösa matcher :-)
Lövva: "Han sviker sin klubb". Kunde nästan tro, på dina reaktioner, att han vore en egen produkt istället för en inhyrd hockeyspelare eller legosoldat om man så vill från andra sidan Atlanten.
Det är väl kanske bäst att försöka ta reda på vad det var som fick Staios att bryta kontraktet innan du börjar med dina stora ord.
Linkan: dom inser inte hur bra liv dom lever. Tacka vet jag spelare som Jörgen Jönsson!!! Ett föredömme för svenska ungdomar som drömmer om att bli landslagmän!!!
Lövva: det där håller jag helt och hållet med om men man kan inte kapa spelare vid fotknölarna innan man själv har kött på benen! men i största allmänhet har du helt rätt! McCabe med flera är ju en skam för sporten..
Portello: Vad han har gjort för fel? Han gör idrotten hockey till en parodi. Han sviker sin klubb. Ja, behöver jag fortsätta. Men visst...stackars lilla Steve. Han måste syssla med sin största hobby som elverbröd. Stackars stackars Steve. Han blir miljoner på sin hobby. Stackars Steve stacakrs Steve
Linkan: Ett flertal NHL spelare verkar tro att de är värda de dom tjänar...där har du ju en början....sen så tror de att de kan komma å göra vafan som helst här. Bästa exemplet är väl McCabe som trodde det gick att åka omkring å leka åsna. Men icke. NHL spelare (nu generaliserar jag) är i synnerhet annorlunda idrottsmän. Hockey bör ju rimligtvis vara det roligaste dom vet. Så de bör ju se det som ett privilgeium att få syssla med det roligaste dom vet, som arbete.
högsta hönsen från den olympiska rörelsen börjar ju nu tveka på att de äns skall ställa en förfrågan till om NHL kan släppa spelarna under OS. "Riktiga idrottmän och kvinnor tävlar för prestigen, medaljer och sitt land. Inte feta lönekuvert. Och ännu mindre går man ut i strejk" sa en. Instämemr
Lövva: fast nog är hockeyspelare i allmänhet diviga och obrydda om visa saker..där håller jag fotbollspelare högt..det gnälls rätt lätt av visa spelare..innom hockey...
Lövva: Håller med Linkan i att man ska ta det lungt innan man uttalar sig som du gör angående Staios. Vi vet absolut INGETINg om varför han lämnar. Kanske någon i familjen är svårt sjuk eller så kanske någon ha dött, vad vet vi? Dessutom hade Staios rätt att bryta kontraktet .Så han har inte gjort något fel.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?