Luleå HF

SHL · 117852 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Jaha enl AB så blev Skrbek ögonskadad i samma match eländet tar tydligen alldrig slut fattas bara att Hento blir skadad!! Blir det mörkare blir det natt som jag brukar säga i dessa eländes tider!!

Lulekickan: Ja du det ser inte bra ut iaf jag hoppas att Lars G Karlsson på Swehockeys TK begär in videobandet och granskar vedhuggar hockeyn MooDoo pysslar med.......
Huvudsaken att inte favvo Garvey blev skadad då hadde det rensat mina säkringar kan jag säag!

NallePhu:-)

God natt på er=)))

Frisco: Nattinatti.

Inget ZZZzzzZZZZzzzzZZZZzzZzzZzzzzZZz, eller hur alla Z:n nu ska vara placerade?

När man bara släpper in ett mål i en hockeymatch så ska man förbanne mig vinna matchen, särskilt när man vinner skotten med 27-17. Det kommer ta tid att komma över den här förlusten eftersom det var en sexpoängsmatch. Inte ens en seger i Timrå skulle kompensera helt faktiskt.

Dream on...

Ja men titta Sverige har tagit ledningen med 2-1 genom Robert Nilsson.

Lulekickan: Dom är ju enögda MooDoo publiken i Twin Peaks Arena så inte såg dom vem som peta ut ögonen på Skrbek...

NallePhu: Så Skrbek har två utpetade ögon. Då borde väl han ha sett vem det var.

Lulekickan:

Nej, hörrudu, det har jag faktiskt ingen aning om. Det enda jag såg var att Bulan åkte ambulans, att ngn fick ont i handen (fick för mig att det var Tano, men det kanske var ngn annan?) och att en tredje fick ont ngn annanstans. Något öga vet jag inget om. Tyvärr.

Nalle Puh:

Vad feg du är.

knaskamilla: Bulan skadade skallen, Magnus Nilsson skadade ett ledband i sitt ena knä, Petter Nilsson ett ledband i foten och Skrbek ett öga. Petters skada kan vara riktigt allvarlig, men jag hoppas på ett mer positivt besked imorgon eller i vart fall inom de närmaste dagarna.

Någon handskada har jag inte hört om. Det måste ha varit av mer tillfällig natur.

Lulekickan:

Tillfällig natur var nog ordet. Sån't där som går över när man sätter sig i båset och domaren inte tittar längre. Eller, som Taavola sa: "det var tur att han hade bra handskar".

Men det var i alla fall vad jag såg i skadeväg. Kan inte för mitt liv förstå när någon kan ha blivit ögonskadad.

knaskamilla: Blir man slashad utan att något går helt sönder så kan man i regel spela vidare efter en lite stund. Det gör bara helvetes ont alldeles efter slaget. Förmodligen var det det som hände.

Det kan ha varit Ledin som fick ont. Det var väl Damgaard som åkte ut för en slashing på honom samtidigt som Ledin åkte ut för en roughing. Jag gissar att Ledin blev sne av tilltaget och inte kunde låta bli att veva lite, fast det vet du säkert bättre än jag eftersom jag inte var där.

Lulekickan:

Det kan det ha varit. Jag fick bara för mig att han som rapporterade från presskonferensen sa Tano. Nåja. Lumber Jack vet nog bättre än mig, eftersom han ser över alla andras huvuden.

Ikväll har vi Timrå borta opch man kan väl inte annat än konstatera att det blir svårt. Vårt lag är hårt skadedrabbad och Tikarna verkade ju vara oerhört bra senast. Trots allt tror jag på en ganska jämn match där Timrå till slut drar längsta strået.
Mitt tips: 3-2 till Timrå.

Albert Hall: Det kan ju även bli så att ni lyfter er lite, dvs lite mer jävlar anamma med så många skador, men jag tror dock på mitt TIK. Jag tror att vi vinner med 5-2.

Hälge: Skriv gärna en lite rapport efter matchen Hälge. Om du nu är på den förståss?

Börjar ju inget vidare detta. 0-1 efter en minut. *suck*
Synd att inte Fagemo satte sin chans istället. Sköt tydligen i stolpen.

Det går undan ikväll.0-2 redan.....

Albert Hall: Nu vänder det! Tack och lov för Huzkovski!

vivix20: Hmm ser mörkt ut tycker jag fast ett mål upp för TIK

NallePhu: Det är alltid som mörkast innan det ljusnar.

vivix20: Jo men nu är det nattsvart 3-1 till TIK, Vart fan har det effektiva box play tagit vägen detta känns fan inte bra

NallePhu: Nej det känns inte bra, till och med jag som brukar vara väldigt positiv känner mig lite nere. Men man ska aldrig ge upp, det är trots allt 2 perioder kvar och större mirakel har ju skett.

vivix20: JO nog ska det till ett större mirakel att Luleå ska vända men det miraklet tror jag inte på när 7 ordinare spelare borta

4-1 redan, det här blir katastrof.

Zoogin: Nej 5-1 och det kommer mera mål för TIK sorry...

NallePhu: Nog för att LHF har många skador men lite bättre motstånd ska de väl kunna bjuda på än 5-1 i mål och 30-12 i skott efter 2 perioder?

Zoogin: Mja jag tror liksom inte det tyvärr spelarmaterialet verkar ju vara ämnat för Hockeyallsvenskan förnärvarade

Albert Hall: Hälge är där.

Själv har jag huserat på forum under matchen. Jag har försummat forum alldles för mycket på senare tid.

Förlust mot tikarna, vilket ju inte var helt oväntat då vi saknade 7 ordinarie spelare i truppen, varav flera av de bästa offensivt. Snygg-Brabenec snyggade iaf till siffrorna lite med en minut kvar. Froza honom!

Lulekickan: Vilka är de sju ordinarie egentligen? Jag räknar och räknar men kan inte komma upp till sju.

El Maco: Rönnqvist, Petter, Bulan, Miche J, Bäärnhjelm, Frallan och Finnen. Fast Finnen har ju fått lägga av helt så han kanske inte räknas?

Lulekickan: Aaaah! Fransson och Bäärnhjelm räknas som ordinarie. Borde du inte ta med andremålvakten då lika gärna, han har ju suttit på bänken i hela 26 matcher, Fransson bara tre.

Inte för att de spelar någon roll, de fem "riktiga" är ett tillräckligt tapp för vilket lag som helst.

El Maco: Att Fransson inte spelat beror på att han varit, och är, ljumskskadad. När skadan såg ut att vara läkt spelade han ett par matcher med a-jun för att få upp tempot innan han anslöt till A-laget, men skadade sig igen ganska snabbt. Av samma skäl har han varit tvungen att tacka nej till samtliga landslagsuppdrag den här säsongen. Bäärnhjelm är att anse som orinarie numera trots att han fortfarande är junior. Även om han inte ens var påtänkt för A-laget när säsongen började är han långt ifrån sämst av backarna och får mycket istid.

Andremålisen är väl inte skadad? Dessutom skulle jag inte ha räknat med honom även om han hade varit det.

"ordinarie"

Albert Hall: Började med att säga hej till Portello med sällskap.

Tycker att det märktes direkt från start att ni skulle få det svårt, men Linus hade iaf lite fart under skridskorna.

Iom att vi fick 1-0 så tidigt så tycktes luften gå ur er och jag tycker att vi hade ganska så bra kontroll hela matchen. Match kvalite´n var väl inte den bästa.

Det finns inte så mycket att skriva, egentligen.

Linus fick pris som bästa luling.

Lulekickan: Åkejdårå. Vi kan säga 6,5 spelare då, tror ändå inte riktigt att en sjuttonåring kan sägas vara ordinarie så du får bara en halv poäng för honom. So be it.

Lulekickan: Tack för stödet. Du fick nästan rätt. Det blev ju 4-3 istället för 4-2. Ni är välkomna till Gavlerinken på torsdag.
Timrå är ruggigt bra just nu. Det blir nog jämn match på torsdag.

esaselänne: Vassego. Jag messade faktiskt MooDooisten Paddeländet nyss och sa att MoDo borde ha gett fan i att göra sitt sista mål eftersom jag hade tippat 4-2 till Brynäs. Dessutom sa jag grattis till förlusten och att de förtjänade det. Snällt va? : ) Fast Paddan kan nog ta att jag retas lite med honom. Även om han är Modoit så har han faktiskt någon form av humor.

Jag hoppas vi har några spelare tillbaka från skadelistan på torsdag när vi möter er, men jag har egentligen inget större hopp om det.

Hälge: Tack för referatet! Vad jag förstått så dominerade ni matchen igenom.

Stackars Portello med sällskap. 55 mil och en tung förlust i bagaget......

Lulekickan:

Tycker snarare Brabenec's sista mål var väldigt onödigt, jag som hade tippat 4 - 1 .. Nu fick jag bara samma poäng som alla dessa tråkiga 3 - 2 tippare :(

Dysso: TIK:s sista mål var i så fall ännu mer onödigt ju. Brabenecs mål är aldrig onödiga, sedan må de sabba hur många tips som helst. För min del såg hans mål till att jag fick någon poäng i tvävlingen i alla fall, tror jag, eftersom jag vägrar att tippa förlust för LHF även om vi så skulle vara tvungna att lämna WO i en match pga att alla spelare är skadade.

Lulekickan: Tycker igenkligen att alla mål som inte är Modo-mål är onödiga, men jag fick i varje fall 12 poäng i tvävlingen så lite halvrätt måste jag ju ha tippat i varje fall. :)

Nu är det dax att ta upp denna tråd igen bara 10 minuter till matchstart hoppas på vinst ikväll mot Pölsa

Mindre än en timme kvar till matchen. Kollade onlinen och Lule verkar för första gången på länge vara ordinarie förutom långtidsskadade och Bäärnhjelm som ännu inte repat sig från JVM.
HV verkar skan Hassinen och Remstam vad jag kan förstå.

Än så länge håller vi 0-0.

Albert Hall: Vore väl illa om vi inte hade 0-0 då matchen inte ens har startat.
Har inga större förhoppningar om tre poäng ikväll. Allt över noll poäng är en bonus.

Dysso: Jag tycker allt snack om Bulans utvisningar är lite överdrivna. Många av hans minuter är dels matchstraff när han tagit med sig en likasinnad från motståndarna, eller personligt straff för snack. Inte så mycket numerära underlägen som man kan tro.

Motsatsen till motståndare är det medståndare? :)

Albert Hall: Jag tror att LHF kommer att vinna ikväll eftersom det blev poäng mot Brynäs trots att Skuggan, Bulan och Petter saknades och det är ju tre av LHF:s viktigaste spelare.
Nu när de är med igen så ökar slagstyrkan på LHF med några klasser och då borde det finnas bra chans till seger. Hoppas att Linus får göra mål i kväll.

Zoogin: Tycker att kedjan med Skuggan,Rönnqvist och Husse ser väldigt spännande ut.Får hoppas att skuggan lägger sina patenterade pass och att Husse och Rönnqvist har torrt krut i bössan.
Brabenec får gärna göra om målet som han gjorde igår.

« · 180648 · »