Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Känner igen det där, förra årets buse Rastislav Pavlikovsky i HV hade samma fenomen. Skapar mycket 4 mot 4 spel, kanske kan vara bra att öva mycket på sådant med tanke på Sudden death spelet. :)

Vad gäller bulan så tar han trots allt en del "vanliga" tvåminutare, i HV som ligger rätt bra till i fairplayligan skulle han nog öka procenten numerära underlägen rätt drastiskt.

Zoogin: Jag tror på stryk. Men jag hoppas jag har fel och du har rätt.

Dysso: Visst tar Bulan tvåminutare. Många boxplay blir det. Inte snack om det.
Men egentligen så är många av dom också såna som han får med sig en kille från andra laget.

Det skulle vara intressant att se en tabell över hur många VERKLIGA numerära underlägen spelarna fixar. Den skulle berätta mer om hur mycket elände som spelarna orsakar laget.

Portello: Jag håller med dig fullständigt!

Zoogin: Utvisning direkt för oss. Hento flippar pucken över sargen.

Portello: Tycker detdär är en dålig regel em målvakt får inte råkas skjuta en puck över sargem men däremot utespelarna

Portello: Aj aj, onödigt.

Zoogin: Det gick då bra som tur var.

Albert Hall:

Det vore väldigt intressant att se, bara antalet minuter ger en rätt skev bild. Räkna bort 10 och 20 min utvisningar, och dra bort all tid som kvittas/ger 4mot4 spel. Men som sagt, i fallet Bulan så är det nog en hel del tid ändå. :)

Sen är det så att han inte gör så mycket nytta när han sitter 20 minuter i utvisningsbåset heller...

Zoogin: Ribban av Åkerström. attans att inte den pucken gick i mål.

Portello:

Vad tycker du som motståndarsupporter om kommentatorn i KA? Jag har tyckt att han varit hyfsat objektiv tidigare, iallafall jämfört med de flesta andra kommentatorer i hockeylive.

Dysso: Tycker dom är helt ok, inget fel på dom alls.
Har också betydligt lättare för uttalen på Skrbek och Brabenec än BIF kommentatorerna :)

Portello: Synd med ribbskottet. Vi hade behövt en bra start.
Jag lyssnar inte nu, men har gjort det förut. HV:s referent är en av dom allra bästa.

Albert Hall: Nu har vi PP hoppas på att det släpper i PP nu

Albert Hall: 1-0 till Luleå. Fagemo :)
Målet kom i PP.

Portello: Härligt, där kom svaret på mina böner!

Portello: Bra! Bra dessutom att Linus fick sätta den. Han har haft en del motflyt sista tiden.
Tellströms första pinne i LHF dessutom.

Portello: 6 av de 9 målen som Fagemo gjort har kommit i PP Kul att Tellström fick ett ass

Albert Hall:

Fagemo kunde uppenbarligen inte bara åka snabbt och skjuta prick i skills tävlingen igår...

lizzard: Liv verkar vara lite darrig.
Noterbart att båda lagen har svårt i defensiven
Tano 2-0 pass av Brabenec ,. Vilken start !!

Portello: Är inte matchen slut snart? :)

Portello: Och Fagemo fick ett ass åxå

Portello: Det blir i alla fall inga 15 pinnar i tvävlingen. Men det gör inget....... :)

Albert Hall: Tyckert att vi stoppar matchen nu. 11 minuter får räcka :)

Portello:

Får se om det är HV som gör som vanligt.. Spelar hockey i en eller två perioder istället för tre. Jag hoppas givetvis att det är första perioden som är den djupa svackan i den här matchen.

lizzard: Linus är kung!

Zoogin: 3-0 FAGEMO!!!!!!!!!!!
Brabenec ass igen.

Zoogin: Linus 2:a mål HÄRLIGT

Vad är det som händer? 0-3 Andra målet för Fagemo!

Jaa 3-0 Linus igen! Underbart att det verkar ha lossnat för Linus, han har ju missat så enormt många chanser tidigare.

vivix20: Ser ju nästan för bra ut. Kan vi inte stoppa matchen efter första perioden?? Snälla............ ;)

vivix20: Tre poäng på en kvart av Linus! Ujujuj.......

Kanske allstar matchen gav Luleå bra självförtroende när dom lyckades spela oavgjort mot allstar laget och vinna skills competition?

Zoogin: Men innan vi tar ut vinsten så måste vi tänka på att leda med 3-0 i hockey är det svåraste som finns ;)

Portello: Nåja mycket är kvar av första perran än. Mycket kan hända än.

Portello: Varför det? Fortsätter det så här blir det ju tvåsiffrigt : )

Hemsk inledning, men HV's form har varit under all kritik nu sedan deras kanoninledning på serien. Det som händer nu är dock inget nytt vad gäller HV, att inte spela hockey alls i en eller två perioder har dom gjort väldigt många matcher nu.

Portello och Vivix: Vad säger man i webradion om matchbild osv?

Albert Hall: När ledde vi senast med 3 mål borta efter första perioden?

Albert Hall: Varför lyssnar du inte på hockeylive? Det låter annars väldigt bra för vår del i allafall. Har stundvis sett ut som Luleå spelat pp.

vivix20: Ingen aning. Inte mot Dif tidigare denna säsong väl?

vivix20: Äh, när jag provat hockeylive, både gratis och betal, så har det mest varit strul. Sen blir man ju inte på bättre humör över att vi losat dom gångerna heller........

vivix20: 30% utdelning på skotten i första perioden det kan man inte klaga på alls

Albert Hall: Du måste ha haft otur eller något. Det har då flytit på helt utan problem för mig.

Albert Hall: Nä är det så att vi förlorar när du använder hockeylive så låt bli. Fast för mig har det faktiskt alltid funkat jättebra. Någon enstaka gång har det försvunnit men då har det bara varit att starta om så har det funkat igen.

Hmm vad kan det bli för slutresultat på det här? Var det inte nån här som tippat 0-10? Verkar ju inte helt omöjligt, fast nu tar min optimism nog överhanden kanske.

vivix20: 0-10 var det jag som tippade.
Ångrar nästan att jag inte tippade det i tvävlingen ;)
Hoppas det äntligen har lossnat för Brabenec nu.

Portello: Jag skrev innan matchen "hoppas Linus får göra mål". Snacka om att bli bönhörd!

Portello: Ett tips helt i min smak. Det verkar ha lossnat även för Fagemo som det har varit väldigt synd om. Nu i andra perioden tycker jag att Burström kan sätta nån också:)

Zoogin: 2 gånger om dessutom .
Kan du inte be om ett hat trick? =)

Zoogin: Du verkar ju ha bra kontakt med han där uppe (vill inte skriva gud, det namnet är ju upptaget här) kan inte du be lite mer?:)

« · 185217 · »