Luleå HF

115807 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

« · 2345079 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: Vette fan märkligt är det sedan än märkligare man petar in 2st sopor till domare, Björk från Boden och Nordlöf en Skellefteå supporter sedan barnsben och man tänker de är opartiska jo tjena!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
MittGnäll gick väl in till domar rummet och pratade lite med dom
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse:

Den andra utvisningen är ju ännu billigare, hoppas inte domarna avgör denna roliga matchserie
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
mattias - 74: ...jaha det är nu Hammarömaffians mutpengar börjar märkas
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
mattias - 74: Förvånad var man inte att de skulle börja ta skit saker istället för att låta lagen spela om det hela, Man tar två skit saker när FBK pysslat konstant med samma saker logiken är borta!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Vill domarna att guldet ska till Karlstad!?!?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sånt där händer för Omark varje match men han får ingen utvisning med sig när dom är uppe och slår på händer eller hänger över honom?
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo: nä , där var den
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Hahaha han nuddar knappt handsken
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Dembo:

HAHA pinsam utv Omark skall dock ha cred för att han inte gnäller som många andra gör när de blir utvisade, de vet att de inte tjänar något till att göra så
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: ...och där kom den billiga utvisningen
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: inte riktigt i nivå med ... nivån hittills
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
PP FBK .... usch, inte vad vi behöver just nu, Limpan ut.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Fan att Pontus är så helvetes ur form i finalspelet, han var glödhet innan men nu får han inte in pucken.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Man ser Ponta har inte självförtroendet i avslutet sedan sjukdomen han hade, Killen har det jobbigt som sjutton med sina lägen nu är det lite Lex Einar på han!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Jodu , man börja känna lite oroande känsla nu
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JoseGonzales: Vill börja se Luleå få utdelning så man kan få ned pulsen, Har konstant nerverna utan på huden jobbigt som faaan!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Hela norrland är med er ikväll!
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Srån det ena till det andra...var är Sven?
Är han och spikar panel nu igen? :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Warulfven: Det är just samma känsla som gör mig livrädd och då är det Björk jag oroar mig för den herren är oberäknelig totalt!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Första perioden över och helt klart har Luleå öppnat bäst med kraft och fart och kampvilja. Warulfen har tryckts ned och mer hamnat i sitt "bortaspel" sjunka ned till försvarande styrspel och hoppas på vändningar.

Efter ungefär halva perioden blev det mer och mer Luleå som kunde avancera till att börja sno puckarna av Ulfven i ulfvazon. Och ägde spelet allt mer andra halvan av perioden.

Sista minuterna kom Ulfven igen med sitt vanliga anfallsspel, dvs snabb inryckning efter vänster sarg, och då fick de ha puck under kontroll i vår period, men Luleå släppte inte till speciella chanser.

Så, Luleå har dominerat första perioden men ingendera laget hade några större målchanser.

Nu kommer den extremt viktiga andra perioden där lagen har möjligheten att etablera långt anfallsspel, trötta ut motståndarna, byta in nya spelare och få bättre och bättre chanser.

Kan Luleå fortsätta det spel man hade första perioden kan man få chansen till dessa andraperiodsfördelar. Men vi har haft matcher där Ulfven klivit upp och tagit andraperiodsövertag.

I vilket fall. BRA förstaperiod av Luleå. Men lite obehagligt att vi inte kunnat nå fram att måla.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Warulfven: Det har dom redan gjort sen match 1. Det ska väl krävas det för att Shinimin ska få något med sig av svenska domarna eller hur?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Är livrädd för att domarna kommer göra bort sig ordentligt och helt plötsligt sänka nivån betänkligt och börja ta för skitgrejer efter att ta tillåtit på gränsen till mord. Mardrömsscenario.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JoseGonzales: Så länge ingen är ihjälslagen eller blir av med en arm eller huvudet kommer det bli utvisning.
Det är game 7 i SM-finalen och Luleå är med och då är det hårt.
Det är sedan gammalt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JoseGonzales: Ja du kanske vi får en Game Seven modell -96 men men dem kommer släppa mycket domarna i afton det kan jag lova dig, Enda jag är rädd är just att Björk Boden & Nordlöf Skellefte supporter ska flippa totalt och göra så FBK vinner!
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Fanns säkert 4-5 utvisningar i första som dom inte tog. Blir intressant att se om dom kan fortsätta släppa så mycket utan att det ballar ur helt!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JoseGonzales: Domarna KOMMER inte ta något så länge det är inte blod eller liknande, För är det lagen som ska göra upp om det hela då kommer inte domarna peta i mycket alls!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Orkar vi hålla detta tempo hela tiden så kommer FBK att vika ner sig, nu är det bara fullt ös som gäller, Forza Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Snälla vinn detta! Tur att inte armbågstacklingen från Tyrväinen blev något.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Jämn skägg ändå, vi kommer inte riktigt till avslut utan spelar mest runt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Ja du det förstärks rätt bra av Ulfarna ser man....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: haha, omark petar på hjälmen och färjestadspelaren överdriver å det grövsta
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Snyggt försök till att förstärka för en utvisning där
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Chat och negativsim är end han håller på med jag drog från andra forumet pga han men si nog förföljer han mig hit!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson:
Kan vi försöka koncentrera oss på hockeyn nu, snälla...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Jag är väl inte negativ, sluta gnäll på mig och fokusera på matchen istället, kom igen nu Luleå, nu gäller det att visa hockeysverige vilka som är bäst.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Du sitter med chatt hela tiden fan loggar här i från snart också du är en ren pest med ditt eviga negativa skit!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Men ge dig, du bestämmer väl inte vad man får säga.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Så chatta borta hos Urken här diskuterar vi med konkreta inlägg och inte one liners!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleå måste få utdelning annars kommer FBK att vända på detta.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Varulven: Så här kommer det se ut nu i matchen!'
Dem kommer INTE ta många utvisningar ska du se dem låter lagen göra upp om det hela!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Armbågstackling i bakhuvudet, jättehårt och tufft.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Nu tar dem INGET mössen!!!
Nu är hårda tacklingar!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Särskilt som Bulan knappast (och det får vi verkligen hoppas) matchar Limpans femma mot Rydals dito.
--------------------------------------------------------------------------------
Korr: Jag skrev helt fel i astigheten. Jag menade INTE!!!! matchar Limpans femma mot just Rydals..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Andersson: Scenariot är att Luleå kommer starta fullgas och gå tryck ned mot deras kasse, Tror vi kommer få utdelning rätt snabbt sedan kan det komma att rulla på vilket man hoppas!

Oavsett så har båda lags FANS visat övriga Hockeyfans det är så här vi gör på läktaren, I Luleå 6000 pers som Hoppar i match 5 det säger en hel del vad som sker just nu bland båda fans!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Tror första målet ikväll kan avgöra mycket , laget som lyckas med det kan slappna av lite
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Warulfven: Jag kommer inte uppleva detta det kan jag säga dig direkt känslan är once in lifetime denna stämning som råder, Exat må bästa lag segra men det är en seger fan för hockey i stort och fansen för utan oss skulle inte något av lagen vara där dem är nu!
Kommentera

« · 2345079 · »