Luleå HF

115681 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

2345915 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Som sagt ett lag vinner för att dom är bättre, det hänger som ihop, FBK vann för att dom var bättre än oss, dom spelade precis rätt mot oss i sjunde och avgörande, höll oss på utsidan och väntade på sina chanser.

Så vad vi tycker och tänker är bara egna åsikter, FBK vann däremot för att dom var bättre, dom gjorde tre mål framåt och släppte inte in ett enda mål bakåt.

För mig är det fakta att ett lag gör det bättre än det andra laget.

Vi kan verkligen inte ens skylla på domarna som vissa gör, vi hade chanser att avgöra i PP i alla matcher men specialteams havererade.

Vi var bra iår men vi var inte bäst, hoppas Luleås ledning verkligen sitter ned och analyserar varför vi inte klarade av att ta det extra steget, lite småändringar och byte av spelare kommer nog att hjälpa oss nästa år.

Om Omark stannar och kanske även Lepistö så har vi en bra grund att stå på.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: "Färjestad var bättre och vann guldet, det är ingen åsikt det är fakta."

Att Warulfven vann guldet är fakta.
Att Warulfven var bättre är en åsikt.

Det är min uppfattning.

Att Ulfven var bättre i special teams är fakta, men sammantaget Var båda lagen mycket bra och finalen var mycket jämn. Min åsikt är att Luleås försvarsspel var något bättre, förutom då att Warulfvens punktmarkering av Limpans lina var mycket effektiv för Ulfven. Tycker också att vårt anfallsspel var lite giftigare men Warulfvens var effektivare,. Den avgjordes i game seven senare delen av tredje perioden. Där vi slog en puck i ribban och en puck i stolpen, medan Ulfven målade på ett hopslag, följd av två andra mål som var en följd av detta. Först en skicklig vändning när Luleå tryckte på framåt för att kvittera men då släppte på försvaret, därefter en puck i tom kasse.

Som jag läst på hockeyforum för båda klubbarna samt i media har de allra flesta uppfattningen att båda lagen var lika bra. En mindre andel har lagt fram åsikten att Warulfven var bättre, andra att Luleå var bättre.

Men det är åsikter, inte fakta.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bobben : Noterar att du inte funnits på snacket två veckor ännu. Du hann kommentera lite på Warulfvens sida - bl a att ni blev bestulna SM-glud av domarna för några år sedan, att "tråk-Luleå" troligen skulle vinna finalen, att Luleå egentligen skulle ha vunnit game seven.

Men därefter lämnar du Warulfvens sida och kommer hit som gäst.

Med ett enda budskap: Att Luleå gnäller på alla domslut.

Du har inte läst på ordentligt men du tycker att det räcker för att börja kugga mot Luleå.

Skulle du tagit del av vad som här skrivits hade du upptäckt att vi i första hand klagat på att situationsrummet struntat i att till disciplinnämnden anmäla runt tio fula övergrepp mot Luleå i såväl semifinalen inklusive att inte Luleås spelare Tyrväinen inte blev anmäld för sin armbåge i huvudet på Lennström i game seven.

Det är vad vi i första hand klagat på. Att regelverket inte fungerat och att det varit farligt för spelarna. I referensgruppen avseende spelarnas hälsa sitter två tidigare spelare samt tidigare domarbasen Peter Andersson, tidigare domarbas och dokumenterad Warulfvssupporter. Han misstänker vi.

Det har som regel varit få utvisningar i finalen. Och därför inte så mycket att klaga på, på det sättet. Det har varit hög tröskel och det har vanligen fungerat när Björk och Öhlund dömt, förutom deras senaste match.

De övriga matcherna har dömts av herrar Björk och Nordlöf. Dessa två håller en mycket sämre standard och det har varit lite av ett lotteri när de dömt. Vi har klagat på att sådana usla domare släpps fram i en SM-final.

Deras sämre insatser har drabbat båda lagen. T ex har de totalmissat sådant som skulle generera utvisning och det gäller såväl Warulfven som Luleå. Vidare har de plötsligt fått för sig att ta utvisning för en förseelse av ett slag som de tidigare under matchen släppt 70-80 ggr. Sådant dömer är inte OK i en SM-final.

Så. Här har inte gnällts på varje Luleåutvisning, men ett antal som vi uppfattat icke korrekta. Vi har också påpekat när detsamma drabbat Warulfven.

Däremot inledde en av lagens huvudtränare INNAN finalen med att gå ut i media och påstå att det andra laget filmar. Och det följdes upp av att den assisterande tränaren klagade och gnällde på många utvisningar på Ulvar och menade att Luleåspelarna var veka, hade inte slipat skridskorna och filmade.

Den ende jag vet filmat under finalen är Michael Lindquist, som fick en pyttecrosschecking i ryggen framför Luleås mål, slängde sig framåt, blev liggande länge och satt sedan och grimaserade och ynkade sig i båset.

Detta om detta. Ditt påstående att vi här gnäller på varje Luleutvisning är i bästa fall en okunnig missuppfattning från din sida, i sämsta fall ett elakt påhopp och en förolämpning mot de som skriver här.

När du nu efter finalen kommer som gäst kunde du ha tagit upp t ex
- din uppfattning om att Luleå egentligen borde ha vunnit;
- din tacksamhet över att här på sidan gratulerar vi Warulfven till SM-gludet.

Visst anser vi att det varit jämnt och att vilket som helst av lagen kunde ha vunnit game seven men lagen kämpade väl för att försvara sig och det blev inte många chanser att göra mål. Men Warulfven lyckades; det gjorde inte Luleå; och därför är Warulfven värdiga vinnare.

Men du väljer att hoppa in här och råskälla på det lag som precis förlorat kampan om SM.

Ett sådant uppförande är inte välkommet här. Du får tänka över ditt beteende och välkommen tillbaka när du sköter dig bättre.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: nja, så stor makt har ingen av oss. Tycker gnällandet även var ute på planen (under match). Angående inläggen. Visst kan man klaga på enstaka domslut men tydligen är alla fel mot Luleå...hela tiden. Hela ligan verkar ha en agenda mot Luleå som pågått länge. Är bara att scrolla nedåt i inläggen så är detta en röd tråd.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: du bara gnäller på domarna hela tiden, du fattar inte själv att du i varje match bara koncentrerar dig på domarna, redan innan match så börjar du klaga.

Och vad härjar jag om? Färjestad var bättre och vann guldet, det är ingen åsikt det är fakta.

Sluta var så sur och bitter och ta ut det på andra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
puffe: Tack, puffe. Du är bra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
mumindalen: Du har rätt i mycket, tänker jag. Men en grej spm påverkade lagen även i sista matchen var att det andra laget var så förskräckligt svårt att göra mål på vilket innebar att lagen var extremt noggranna att inte släppa in något mål, eftersom det då var risk för att det var kört. Det innebar att det räckte med ett misstag eller en slumppuck för att det skulle bli näsa kört. Warulfven fick in 0-1 efter studs på en luleåskridsko i andra delen av tredje perioden och det kunde vi inte vända på även om vi var nära. sedan ökade vi på och riskerade och det fick vi betal för med 0-2. Visst var det nära att det kunde ha blivit Luleå i stället men nu blev det Ulfven och då bara att gratta ulfvarne.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bobben : Tack. Du informerar om att skulle man inte ha klagat på domartabbar på en internetsida hade spelarna fokuserat mer på sig själva. Hade ingen aning om att det är direktkopplat så men nu vet man efter ditt kunniga påpekande. Du ska ha stort tack för att du berättar det.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Du kanske inte ska vara så snabb att klaga på domare när du själv bidrar till falsk ryktesspridning och säger att jag skrivit olika saker i "urkens" forum, vilket bara var hittepå från din sida, men bidrog till att man blev portad från att skriva här under självaste finalen. Svårt att ta ditt gnäll på allvar när du beter dig lika illa som de du gnäller på!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Helt rätt. FBK var bättre som lag. Det var det de vann på sett över hela slutspelet. Man slog ut 3:an , 1:an och 2:an i tabellen i nämnd ordning. Domarinsatserna var knappast avgörande i något avseende. Älska FBK behöver man inte göra för att inse att de var bäst när det gällde, de hade en ganska bra trupp som inte presterade till att börja med men som nådde sitt max i slutspelet.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bobben : Ska vi nu vara ärliga så var det Mitell som startade den där tivoli effekten sedan var et likt snöbollen så drog den i väg lite väl mycket på båda håll och kanter tyvärr med det är final spel då händer dyl, Domarna har inte varit bra på ngr säsonger nu överlag det är mycket dem tar en sak sedan kompensation på det hela för att efter en stund vet inte spelarna vad dem vågar och inte vågar göra tyvärr!

Skulle SHL ta tag i skiten och få en NHL domare komma in och lära ut saker och ting åt domarna samt ha supervisor på varje match i SHL, Som kan gå ned och ge feedback i pauserna för är det så dåligt att det finns bara 2st bra Micke Nord & Linus Öhlund känns det ynkligt!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Så tebax till Urkens forum eller visst fan du är spärrad forts härja på åker du på samma här.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: nja, man måste inte gnälla på domaren så till den grad som spelare och publik i Luleå gör. Börjar nästan likna fotboll där tio spelare ställer sig runt domaren efter varje domslut. Kan iofs hålla med om att domarnivån stundtals är låg men oftast (och i finalspelet) jämnbra/jämndålig åt båda håll.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bobben : Färjestad vann helt rättvist oavsett vad vissa supportrar säger, ni spöade Luleå dessutom i fyra matcher, resultatet har inget med domarnas insats att göra, grattis till guldet, vi får försöka komma igen till nästa säsong, vi var lite för klena i det fysiska spelet och vi orkade helt enkelt inte stånga sig igenom ert försvar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bobben : Vänta nu det där är släppt redan old stuffs M8 :)

Under match och olika serierna då är det så man gör, Men visst kanske andra fans accepterar den otroligt dåliga kvalitén som SHL:s domare har då kanske man måste öppna ögonen oavsett om det gynnar sitt egna laget eller vad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: tragikomiskt att läsa denna tråd. Attans va man gnäller på domaren. Hade man fokuserat mer på sig själva och mindre på allt runtomkring hade man nog vunnit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
puffe: Eller så slipper vi Eurovision på livstid om vi ska gå med i NATO.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tjena mina svenska vänner. Och även dessa i Luleå. Hälsningar från andra sidan viken. För det första ska jag säga, att jag kan förstå att er längtan efter guld är större än någonsin. Jag, tillsammans med vänner, väntade på guld för min favoritklubb från -98 till 2011 och nu har vi igen väntat sedan dess. Så 26 år är en lång tid.

Sedan till tankar om gårdagens match. Jag måste börja med att kommentera domarna, för det var något alldeles förskräckligt att se. Jag vet inte om domarna hade tappat visselpipan eller hade dom diarré i byxorna? Cirka 3-5 ggr borde det ha varit en solklar utvisning till FBK, då deras spelare bokstavligen hängde i Luleås spelare. Två gånger av dessa, som ledde till att FBK fick pucken, ledde till de två avgörande målen för FBK max en minut senare. Tyvärr använde sig Luleå inte heller av domarlinjen och hängde inte i FBK:s spelare. Och då Shinnimin hade en hög klubba, följt av otrolig teaterkonst av FBK:s spelare, så blåstes det av direkt. Gällande domarlinjen måste jag säga i linje med den finske tränaren Juhani Tamminen: ”mä häpeän”, jag skäms för domarnas del.

Sedan till själva ishockeyn. Det verkade som att båda lagen var rädda? Mycket försiktig ishockey, och inte alls så laddat i luften som man skulle ha kunnat tänka sig i en Game 7? Vet faktiskt inte om jag sett en så ”väntande” avgörande match förut, där man, istället för att se på en ishockeymatch, kunde tro att spelarna väntade på julgubben. Varför använde sig LHF inte av hemmapublikens stöd? Varför vågade ingen spela?

Till slut någon tanke om att vinna vänsterskap. Jag tycker jag tycker det behövs vissa ”clutch”-typer för att vinna ett mästerskap. Sådana som ”har mod att avgöra i viktiga matcher”. Vem var dessa i FBK, vem var dessa i Luleå?
Eller var det sen också bara storyn som vann i år? Ni vet..motgångar med sparkad tränare ledde till en story där laget övervann motgångarna och måste kämpa ända till slut för att vinna. Var allting litet för lätt för Luleå?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Osj02: Ja du tyckte vi tröt lite på orken ärligt talat det såg lite som vissa hade problem med speeden tyvärr, Färjestad gjorde det jävligt bra och detta är nog en av finalerna som kommer vara topp 3 genomtiderna för den innehöll allt och allting!

Spelarsidan är det positioner som vi måste förstärka på iofs Omarks vara el inte vara är den stora frågan men det säges att gumman hans trivs i Luleå och vill stanna återstår att se då, Annars är jakten i gång såg man bommade Kossila pga Växjö gav en högre lön finns nog mer spelare där ute nu när KHL inte kommer vara samma penningstinna liga som den engång var!

Nåja då är det dags för sommar blir nog en utebastu för mig i afton för att få analysera för mig själv detta resultat, Nåja kommer nog kika in lite nu och då för hockeytugg och annat :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Tung kväll, tung natt, tung morgon. Vi hoppades ju och ville så mycket. Men det räckte inte hela vägen. Orkar inte analysera, det är vad det är. Vad det lider kommer vi säkert att vara nöjda med en kanonsäsong men just nu så känns det inte så. Får återkomma men längtan efter glud är större än någonsin. Kan vi vara konkurrenskraftiga även nästa säsong är det jag tänker på nu.
Suck! 😮‍💨

Sist men inte minst - Grattis Färjestad till en välförtjänt seger!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nej du, dagen skiner imorgon med, bara blicka framåt till nästa säsong! och göra saker bättre det vi gjorde sämre denna vinter.

hatten av för Färjestad, jag började känna oron komma när vi var i Karlstad sist redan matchen innan, så kändes det som det började tippa över till Färjestads fördel.

Bara gratulera till FBK och deras supportar för denna säsong och stort grattis till SM guldet.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vackert berättat, orättvisan finns altlid där, men du gör en klockren analys, även om Ni borde vunnit såklart.. Är det något lag jag unnar ett guld snart, så är det Luleå eller MoDo
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Lite tid har fått passera. Och dags att gratulera Warulfven till SM-gludet.

Redan när säsongen inleddes var det ju många som trodde på laget, men det knackade ganska länge. Under året skaffade de in kompletterande ersättare - viktigast av dessa målvakten Furch. De gjorde tidigare ofta många mål men läckte gärna fler bakåt. Så de knöt nävarna, gick ihop och satte ett hyggligt försvarsspel.

Därefter började det ordna sig. Och så bör de ut sportchefen och sedan Pennan. Kunde det lyckas ändå? Svårt att veta utifrån. Men laget klättrade under seriespelet.

Väl i slutspel blev det helt andra bullar och Warulfven växte sig gigantisk. Mot Apan och Röglet var receptet att överraska med tung fysik och stjäla första bortamatchen samt ta sina hemma och det räckte för att slå ut SHL-ettan och trean.

Mot Luleå räckte det inte men då lyckades man helt oväntat dessutom fixa det sista de behövde - ett bra boxplay och ett bra powerplay. Och besegrade Luleå - som dessförinnan varit bäst i landet i special teams - klart i dessa båda spelformer.

Ändå var det kniven på strupen finalmatch efter finalmatch och även under game seven och väldigt svårt att gissa vilket lag som till slut skulle stå som segrare. När det är så jämnt blir det ofta tillfälligheter och när vi satte puckar i stolpe och ribba satte Warulfven i stället puck via motståndarben in i mål.

Förstå mig rätt. Jag vill inte ha det till att Warulfven turvann. Det var en jämn finalserie i sju matcher och svårt att för båda lagen att få in några mål överhuvudtaget mot starka försvar men i game seven lyckades Warulfven med detta medan vi misslyckades.

Då är man värdiga mästare och så kommer det att skrivas in i historieböckerna. Grattis!

Och än en gång har vi lärt oss att...

Warulfven är Warulfven
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
puffe: Ska vi gå med i NATO ska vi banne mej få en friplats till finalen i Eurovision, annars röstar jag nej
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
hockey vm på g
garpenlöv o co.
flopp igen garanterat
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Iceman99: Räcker med säga Nordlöf en av era fans som huvuddomare i en final rimmar lite illa skulle jag säga!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Iceman99: Min sambo sitter på nedervånngen o kikar på nån mello-grej.

Antar att domarna avgör där också. Hatar domare
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Shinnimin är ens pelare som Bulan vill ha kvar och Luleå vill behålla han iom han tillför saker som inte vi har sedan så visst har han sin baksida men uppsidan väger över till stanna, Fröberg återstår se om han väljer lämna men men där är samma han trivs i Luleå men visst man kan få bättre för de pengarna!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Iceman99: Japp exakt, bra att du håller med, för det är ju exakt vad jag har pratat om!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: en som bryr sej om VM, grattis
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: jag tänkte Rask,Sondell,Styrman,Jonthan Andersson,Shinimin,Fröberg, Ponta till NHL

där är min lilla lista som jag kommer på nu

In med Petter och Jaros!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Rask Sondell Styrman Ponta(NHL) sedan är det svårt plocka veck mer återstår se om Omark forts till det där jävla guldet kommer till Luleå¨, Sedan vet jag att Shinnimin är en som man vill förlänga med oavsett vad folk tycker om han samt Pyrret är väl också förlängning på..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: jag kan nämna några namn om du vill?:)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Man kan städa bort Bulan och börja där med någon som kan coacha laget vid dessa situationer, Sedan är väl x antal man kan offra med Rask i spetsen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: kanske en liten Filander?

ska bli en intressant Silly i år iaf, jag vet iaf vilka jag vill ha bort
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Vi måste fan få in någon som klarar av coacha laget där är skillnaden också mellan oss och FBK man set Mitell han gör det inte Bulan klarar av, Skulle vi ha någon som slutar vandra runt och tror han vet hur man coachar där finns mycket att önska hos Bulan!

Men den där maffia positionerna inom Luleå är cementerade fortfarande det är så jäkla mycket skyddande av folk hit och dit fortfarande, Glader kommer inte komma så länge Enbom & Skuggan är inom väggarna iom Enbom är sur på att han drog och Skuggan tror han är en alfahanne och är rädd för Glader!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Ska bli kul att kolla på VM med våra kära svenska domare i spetsen, dom lär nog sabba en eller två matcher där iaf

bara tänka tillbaka när Skitenborg var där
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Skulle nog inte dra så höga växlar om Liigas domare, men jag kan säga iaf dom håller bättre klass än vad domarna i sverige gör..

t.om Mestis ( andra ligan i finland ) har bättre domare överlag.

Visst det är slutspel man höjer nivåerna , men jag pratar inte enbart om själva slutspelet, vissa saker i grundserien var det utvisning på, men nästa situation med samma " utgång " blev inget?

så varför har dom en regelbok som kanske 1 av alla domarna följer.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Nooky: Dommarstandaren i SHL är under all kritik tamejfan våra 2st bästa drar på VM och lämnar sjunkande skeppet med bottenskrapet, Bara dra tombolan med nummer och se vilka domare blir det istället för kanske plocka in från SM-Liiga för där är std bättre och jämnare än skiten vi dras med!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Keriksson: Ger mig fan på att den dokumenterat korrupte warulfvssupportern, tidigare domarbasen Peter hejsanhejsan Andersson, som varit boss för alla inblandade legat bakom valen av zebror i olika matcher liksom vi vet att han hade avgörande inflytande för att warulfvarna under match efter match inte blev anmälda till DIFiplinnämnden trots hur brutala överfall som helst.

Undrar om en sådan som gröningen bodenbjörk kommer att fortsätta döma efter det här+

Ja, jag menar inte att han stoppas eftersom han är korrupt och inkompetent. Det sker inte i denna organisation.

Men han kanske inte ids "döma" längre eftersom han måste ha blivit rik efter den här matchen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Nje 1a var väl lite anspänning men tycket sedan så släppte det för Luleå men första kassen är ett flyt mål av gudsnåde, men men pucken for inte Luleås väg tyvärr bara bita i hop!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Fast ska man ta det stora hela i hela säsongen så har domarnivån varit helt och helvetet för dåligt för att driva en seriös hockeyliga, det är väldigt stort hån emot sporten.

så börja där redan nu att börja utbilda dom rätt så kanske dom inte får såna påhopp säsong efter säsong.

" EN AV EUROPA'S BÄSTA LIGOR " haha
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: menade mer att sista match är mer nerv att inte göra misstag och helt plötsligt slinker det in ett mål åt nåt håll, kunde lika gärna varit ni som tagit det på samma sätt
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
puffe: Tackar men som sagt domarna låter inte oss göra upp om det hade man inte tagit utvisningen i pressen vi hade skulle vi satt 1-0, men då vänder man och drar en icke utvisning och det är samtliga som är tveksamma sett till nivån som varit tidigare i finalserien!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Varulven: Förutom ett antal på Luleå då. Fröbergs som exempel där han knappt nuddar handsken.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Lider med dig bror. Påminde mig om modo mot björklöven där vi borde avgjort men Björklöven hade en jävla skopa tur, vår bästa spelare missade två sista matcherna och vi sköt i stolparna och ribban stup i kvarten...

Ja flrutom sista matcheb då inget stämde
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
BusarnasBuse: Lessen för Er, men när är idrott ärlig? Dock en oerhört bra säsong som var värt mer
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Jag hoppas att Luleå vinner nästa år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
0-1 målet
flaxx...
luleå har nån i stolpe..ribban
små marginaler
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Karpo: Sola var en glädjeflicka i Karlstad som expierade sina klienter i ett bareri, det vet ju alla.
Kommentera

2345915 · »