Luleå HF

115717 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey

« · 1356980 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey

65selander: Dom behöver inte åka ur mest tänkt som en tankeställare.

Huvudfokuset är hursomhelst det stundade slutspelet och en kraftig önskan att överleva en kvartsfinal för första gången sen 00-01.  Blir det exit iår också i kvarten känns säsongen meningslös.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Salcin: Jag tror inte de ramlar ur så det värsta för TIK vore om de att hamnar i ingemansland eftersom de inte har så gott om kosing.
I KS kan de ju skrapa ihop några miljoner, de gjorde vi för något år sedan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Huvudsaken TIK hamnar där payback dels för fjolåret och dels diverse glåpord från deras fans genom åren på denna site. Särskilt det året vi var ytterst nära att hamna i KS.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Salcin: personligen hoppas jag att de lag som är under nu hamnar i ks

frölundamatchen kan vi lika gärna skänka borta för att slippa modo och timrå
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Salcin: Ahdrian sitter nog och knåpar på ett brev till Hockeyligan redan. ;-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Personligen hoppas jag att vi spelar ner Frölunda i KS, den föreningen  är värd att känna på hetluften efter att ha varit ständiga motståndare till en utökad elitserie och ansett sig för stora för svensk hockey.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Jag kan konstatera att årets elitserie är den sämsta genom tiderna om man ser till underhållningsvärdet. Målsnåla och defensiva tillställningar dominerar verkligen den här säsongen.

Placering 4a för är ju fantastiskt sett till vad man trodde om laget innan säsongen, ser man till hur säsongen utspelat sig så är det egentligen värdelöst då vi borde slutat etta med tanke på hur vek toppen är samtidigt som vi hade en 3 månader lång svacka.
Hade Osten bara agerat när vi hade våra skador hade det kunnat se mycket roligare ut.

Ännu mera värdelöst känns det att dom ändrat tillbaka spelschemat till old school i slutspelet, så nu när vi äntligen lyckats bli topp 4 får vi inte ta del av det sjukt orättvisa schemat där all press är på "bottenlagen" i slutspelet.

Vi lär väl få Linköping i en ev. kvartsfinal vilket känns som sämsta tänkbara motstånd trots att dom verkligen vikt ned sig på slutet genom att bränna alla dessa hemmamatcher. Deras storlek och tyngd är något som vi har stora problem med.

För övrigt är vi bara en match ifrån att bli av med Modo och Timrå, det skulle man ju jubla högre åt än våran 4:e plats :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey

Fälth borta mellan 4-6 veckor. Det betyder att vi måste gå långt för att hans säsong inte ska vara övert. Surt.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey

Lindberg Råkkar:

  33 Fälth, Elias LHF RD 52 6 28 34 14

Killen som är 29 år och gör sin första säsong i elitserien ligger på tredje plats i backarnas poängliga. Riktigt imponerande. Inte trodde man att han skulle producera så här mycket.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey
horcoff: Är faktiskt övertygad om att det är tvärtom, Osten är förmodligen tveksam till Cam och hans problem med hjärnskakningar. Har varit mycket rykten om att han vill få in klausuler i kontraktet där men att det är något som Cam inte är intresserad av.
Antar att det är en av de stora anledningarna till att vi bara ser 1 år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Tror väl snarare att det är Abbotarna som vill ha det så, bättre ett år än inget.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: tvärtom hade varit bättre

Janne 1 år abbotts 3
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Portello: Fast ett år med lagets två bästa forwards känns ju bara jobbigt, måste man lida nästa år igen för kontrakten går ut. Istället för att hålla på ge Janne 3 år kan vi väl ge dom som är bra lite längre kontrakt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey

Abbotts klara för ett år till. Bra.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Portello: gäller han spelar oxå

men alltid ngt
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Salcin: Två nya år på Olausson. Viktigt. Äntligen börjar Luleå göra klart med spelare innan säsongen är över. Helt rätt!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Portello: Synd att kontraktslängderna inte var tvärtom mellan Enterfeldt och Sandström.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey

Och nu har tydligen Enterfeldt förlängt. Dock bara med ett år.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey

Jesper Jonsson: En spelare jag gärna ser att dom förlänger med i sådär 3 år är Sebastian Enterfeldt. Sällan han gör en dålig match.

Positivt med Luleå den här säsongen är att dom börjar förlänga kontrakt innan under brinnande säsong. Det är ju dom inte direkt kända för. Nu återstår det att se om Abbotts blir klara snart. Mycket tyder ju på det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey
spud: Känns som lite för länge men hänger ju på vad han kostar oxå
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Janne Sandström i 3 år till.. Märklig signering, tycker hans kurva dalat en del på slutet.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Sista perioden var riktigt bra, man skapade en handfull lägen som man skulle gjort mål på. Tyvärr blev Obsut den stora syndabocken som först missade ett superläge och sedan en stund senare fegade mot Kallio och gav han all tid i världen att sätta upp Sundin inför 3-1.
Annars får man väl säga att domaren hjälpte till lite oxå, 10 min på Almtorp kändes jävligt tveksamt när det hade räckt med ett litet snack + sista 6 man utvisningen. Den kändes super fel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Nu gäller det för Luleå stå upp i tredje och inte ta fler utvisningar. Vi behöver vi ett mirakel för att ta poäng ikväll, gäller bara göra en bra sista period och definitivt inte falla ihop som Frölunda gjorde uppe i Coop.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Ja

men det är inte vår match idag
bara reducera skadan och ta komma igen och ta nya tag o köra över timrå på lördag
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Det kommer inte att ske om Luleå fortsäter ta onödiga utvisningar.
Nu 6 man !!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Och nu får ju Almtorp chansen i 2:a femman. Vore kul om han kunde få sätta nåt mål.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Det är tur att det bara är 2 matcher kvar till uppehåll. Det blir en måste vinna match mot Timrå på Lördag
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Och Miettinen ut på bår. Ingen bra dag det här.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Urch! nu kommer skadorna nu Miettinen ojoj!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Om vi ska någon chans idag så tror jag vi behöver 1-2 under 2:a perioden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Ja nu äre jättekört, laget står i knä på Modig och vi har inte lyckats få ett skott på Honken efter 11 min spel. Så nu är vi fast i botten med Timrå och SSK för gott.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Nu har Luleå inget försvar längre. Hoppas att vi inte förlorar med förnedrande siffror.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Helt rätt. Och nu blev det 2-0 också :-((
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Ytterligare en onödig utvisning denna gång Obsut ...
För att komma in i matchen igen kan vi inte spela bara boxplay
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Förstår faktiskt inte varför Robin fick matchstraff. Han behövde ju inte kasta några handskar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bra av Lindqvist att få bort Pettersson.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Starkt av Robin att inte kasta hanskarna ...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Att låta Frölunda få 5 mot 3 ....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Att låta Frölunda var ju lite onödigt och 1-0 i baken.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Jonsson fick järnsläpp !!! krosscheckade i spel 4-5.
Nu mål i spel 3-5 :-( 1-0 till frölunda
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: En viktig del i Modigs spel är ju också att backarna är bättre i år på att ta hand om returerna. Han släpper fortfarande farliga returer emellanåt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: R & R har åter igen mörkat en skada igen. Bartecko skadad på träning puck på foten. Tydlien en blödning där foten svälde upp under flygresan ner till Göteborg.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse: Tog bara 8 min för kommentatorerna att upptäcka att Bartecko inte var med trots att de tjatat konstant om honom, annars har vi väl spelat riktigt bra och Frölunda har väl inte varit i närheten att ha skapat nått tryck på oss.
Modig har hållit nollan i 120 min, så nu äre sagt. Lär väl ha jinxat honom resten av säsongen nu :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Bolivar: Bartecko har jag inte sett på isen än, inte bra om han är borta
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
alfnisse:Vet ej. Lundberg inne med 24 och 14
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Var är Bartecko ikväll??
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Portello: Samt att vi måste lira Ejdepalm som är upphov till ett eller två baklängesmål per match.
Ingen bartecko heller vad det verkar :(
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Som många säkert har läst så fick Almtorp kontraakt säsongen ut. Dock tycker jag det vore på sim plats att han fick chansen i en bättre omgivning så han får chansen att producera lite poäng.

En tråkig nyhet är att K.Berglund missar både kvällens match och den på lördag pga hjärnskakning. Kom väldigt olägligt med tanke på att han börjat komma in i es-kostymen nu.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: STRO TORKS IVKÄLL RFÖ LUELÅ?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey
distanserad: Förmodligen härstammar det från ett par skribenter som gillade att forza Luleå i alla lägen även om man förlorade med 8-1 så trodde dessa stenhårt på sm-guld, när dom sedan inte var så bra på stava så slutade med ett par utryck som blivit klassiska på LHF-forum "runt om i världen" :)
Den enda som kan redogöra exakt för hur det ligger till lär den legendariska Sven Savage vara, fast vart han håller hus och om han skriver något nuförtiden vet jag inte.

De 2 vanligaste orden man kan hitta felstavade med mening är:
SM-GLUD
FROZA

Sen finns det väl ett gäng till man kan se dyka upp men som förmodligen har andra upphovsmän.

IGENKLIGEN
STATSETIK

Nån annan som vet eller kommer ihåg får gärna fylla på :)
Kommentera

« · 1356980 · »