Luleå HF

SHL · 117666 inlägg · 890 ämnen

Luleå -Leksand

Sv: Luleå -Leksand
Paddan: Till dig? Jag visste inte att du ägde Modo?
Stackare. Själv hade jag hellre ägt World Trade Center den 12 september ifjol. :)

Albert Hall: jopp så sant, undra hur Tavve gör om nu Hento skulle gå å bli långskadad blir det att låna in en målvakt då? Eller låter han orutinerade Gusten stå? Vad tror ni?

lizzard: Nog lär Hento få stå mycket. Men det vore roligt om man vågade matcha Gusten lite också. Det beror väl mycket på tabelläget kan jag tänka mig.

Albert Hall:Jomenvisst, så ni kan skicka pengarna för cupvinsten till mig på en gång :-)

Albert Hall: Ja, tyckte Gusten var riktigt bra igår. Undra just om det blir som förra året att Hento står typ 49 matcher iår me vilken jag misstänker om han nu inte får någon skada

Roligt att Gusten visar sig hålla så pass bra. Jag tror faktiskt att det till stora delar är Myllys förtjänst att vi har det så pass bra på målvaktsfronten. Den stjärnglans som Jarmo spred omkring sig har gjort att massor av ungar numera vill stå i mål. Pratade med en kille som tränar småkillar både i fotboll och hockey, ungarna slåss om att vara målis. Att vara målvakt är stort numera, annat var det när jag var knatte, då puttade vi ofta in den sämste i kassen....

Paddan: Dessutom har ni ju Junkka i lule.
Slutsats: Modo vinner cupen. Hur det än går......
Eller?

Paddan: Tur är inte något man får, det förtjänar man.

Albert Hall: Hahaha, det där var ju nästan kul. Men tyvärr alltför sant. Vi har ju inte direkt haft "turen" på vår sida.

Paddan: Ja, det vore väl kul för er om någon Modospelare också får vinna något. Om än inte i Mododressen, men i alla fall. ;-)

Albert Hall: Intressant match, två före detta MODO-spelare har möjlighet att gå segrande ur cupen.

sorry läste tråden för fort

Albert Hall: Matchen går på Lördag... Spelar inte BIK - LIF ikväll?

Luleå -Leksand
Nästan tur att vi förlorade strafftävlingen mot Schleffte igår. Nu är vi ju säkra på att det blir en riktig final imorron, oavsett hur det går i kvällens tillställning mellan BIK och Leksand.

« · 108801