Luleå HF

SHL · 117485 inlägg · 890 ämnen

Luleå -Leksand

Sv: Luleå -Leksand
Paddan: Precis han, ja :)

Portello:Jaha, OK, då förstår jag.

Portello: No way, jag är totalt hänsynslös och har jag tråkigt imorgon och inte är alltför trött lär jag posta även om det betyder att jag får prata med mig själv. Något måste man ju sysselsätta sig med en dag när man ojobbar.

Lulekickan: Jamen, vad med knypplandet och virkandet av grytlappar då? Blir det bara jag som kommer att syssla med det imorgon då? :-)

Paddan: LHF. Det är det enda ES-laget av de 4 uppräknade lagen säsongen 03/04 : )

Paddan: Själv måste man då iväg och jobba imorrn, annars ringer nog chefen och undrar var man håller hus.

Alltså, nu verkar Tobe ha vaknat upp ur nån slags koma eller nå.

Lulekickan: Eller så SAIK, för de andra lagen har med djur att göra.

Paddan: Jag kan varken knyppla eller virka, däremot tror jag att jag kan sticka, om jag inte glömt hur man gjorde förstås - jag har inte testat sedan syslöjden på högstadiet. Fast du kanske kan förklara för mig här på HS hur man gör ifall jag har riktigt tråkigt imorgon.

Portello: För min del är det ganska så lugnt, chefen kommer in någon gång ibland och yrar någonting och sen så försvinner hon så då kan man fortsätta med de verkligt viktiga arbetsuppgifterna som att hänga här på HS.

Portello: Har ..tobe.. gjort nåt speciellt elle? Han skriver väl inte normala inlägg eller nåt? *kors i taket, isf måste jag genast kika in på forum*

Lulekickan: Eventuellt kanske jag kan förklara någonting annat i morgon, men jag har för mig att jag någon gång försökt virka något på syslöjden. Knyppla vet jag inte vad det är, men det är ett ganska kul ord.

Lulekickan: Vad jag menar angående Tobe är att han varit rätt passiv på forum på siståne, men nu postar han ju i parti och minut.
Det ena mera obegripligare än det andra.....

Paddan: Glömde ju att skriva förklaringen. DIF har ju som sagt djur, ni har ju björnen i Lule och Boden har sin fäst(n)ing!!!!

Paddan: Jag vet faktiskt inte heller riktigt vad knyppla är, men jag har förstått att det är något som damer i en ålder nära döden brukar sysselsätta sig med på fritiden. Alla yngre verkar veta ungefär ingenting om knyppling. Någon kanske kan förklara?

Paddan: Fick chocken nu när jag kollade på min väggklocka, 03,40..... sedan insåg jag att den stannat :)

Portello: Damnit, jag såg just att forum också är livechat just nu. Bäst man ägnar lite tid åt forum en stund då innan antalet nya inlägg är ohanterligt. Det är jobbigt att vara LHF-supporter.

Portello: Inte så helt fel ute ändå, bara fyra timmar kvar. Så länge kan ju ni sitta som har bredband men jag med modem jag skulle väl få en mindre eldsvåda på halsen för att inte tala om telefonräkningen.

Paddan: Jo breband är bra att ha :)
Skulle nog inte kunna sova om nätterna om jag skulle ha modem,skulle ha för stor vånda över telefonräkningen.

Paddan: Din telefonräkning ja. Antar att du inte direkt kommer att jubla när du får den med tanke på din aktivitet på HS. Jäklar så skönt det var när jag fick bredband, telefonräkningen är bara en fjärdedel så hög nu som när jag satt uppkopplad med modem, om inte skillnaden är ännu större till och med nu när jag tänker efter.

Portello: Vad tror du jag har inför nästa räkning! Har tidigare, innan jag "fastnade" här mest kollat och skickat mail hemifrån så då har man ju vant sig vid en viss nivå på räkningen.

Lulekickan: Som tur är så kan jag inte hitta många ställen, om något, som har billigare hyra än vad jag har nu. Men lite lätt ångest har man för den dagen räkningen dimper ner i brevlådan.

Paddan: Inte lätt när man träffar så många trevliga lulingar här på HS .
Tror det blir billigare för dig att flytta till något ställe som har bredband än att fortsätta som du gör nu :)

Portello:Jo, helt klart är det ju så. Hade jag bara haft fast jobb så hade jag inte tvekat att flytta till ett mer civiliserat område.

Paddan: LHF:s forum var snbbt avklarat. Konstaterade att den diskussion som var hetast var i ..tobes.. tråd som avhandlar Törnman och Mona Muslim och några politiska diskussioner orkar jag inte med just nu.

Paddan: Som Luleå då? Det är väl lämpligt nu när du har blivit luling : )

Lulekickan:Måste ändå säga att det är jädrigt strongt av Tobe att hålla på med sin säregna stil. Men jag har för mig att jag råkat lläsa något inlägg där man faktiskt kunde läsa på en gång vad han skrev.

Lulekickan: Tja, varför inte. Har faktiskt en kompis där uppe, tro det eller ej.

Paddan: Ja, tjurskallig är han ju åtminstone, men visst händer det då och då att han glömmer bort sig och postar något inlägg som innehåller flera icke förkortade ord.

Paddan: Vad pysslar den kompisen med då?

Lulekickan:Ungefär som att det vid sällsynta tillfällen händer att de som postar inlägg i den här gästboken klarar av att hålla sig till ämnet för tråden :-)

Lulekickan: Jaa du, han söker nog jobb nu har jag för mig, fd anställd vid FOA i LinKÖPing. Läste entreprenörskap med honom vid Mitthögskolan i Övik. Hej Kurt, vinkevink :-)

Paddan: Arbetssökanden finns det ett par stycken av här i stan numera när IT-branschen är iskall. Tur man jobbar i en traditionell bransch där jobbet aldrig tar slut, tvärtom brukar ju andras elände och olycka medföra ännu mer jobb för oss.

En liten vink om vad korvkioskhistorien handlar om hittar ni om ni kollar länktipset.

Lulekickan: Jasså, bara ett par, jag som trodde att gatorna vimlade av villrådiga IT-snubbar som får se sina flådiga löner gå upp i rök över en natt.
Nej, nu är det nog dags att gå och lägga sig så att de andra får utrymme att breda ut sina inlägg. God natt.

Paddan: ...och kanske lämna utrymme för mer surfande på telefonräkningen? Jag ska också sova snart. Känner mig trött trots att jag knappt har gjort annat än sovit idag.

Lulekickan: Nu blir det till att se ryggen på ett anfallande lule för fansen på H-läktaren i två perioder. Se länktips.
Kommer fan knappt att kännas som om Lule spelar hemma längre. ALLT blir ju annorlunda. Men kanske man vänjer sig. Kanske.

Du Kickan som brukar ha koll, vet du nått mer om boken det snackas om?

Albert Hall:Vissa lag brukar ju spela bättre ifall de får genomgå samma "ritualer" som inför bortamatcher när de spelar på hemmaplan. Så det kanske blir till att bussa runt laget också! :-)
Så om de ska känna sig som att de spelar på bortaplan så behöver ni ju inte heja så mycket!

Albert Hall: Nix, jag vet inget om boken, men det där med spelriktningen var väl ingen överraskning? Jag skrev väl om det på forum redan i början av juli har jag för mig. Kansliet har säkerligen inte haft det lätt med folk som velat byta plats, och i det läget var det nog inte alla som visste att spelriktningen skulle ändras. Kommande vecka lär säkert bli skojsig för dem.

Paddan: Jag har studerat LHF på bortaplan och konstaterat att de - i vart fall när jag har kollat - har haft lättare att göra mål på den sida som i Delfinen var "hemmamål", alltså den sida de spelade mot i 2 perioder tidigare. Sedan vet jag inte vad det beror på. Är det helt enkelt så att de har lättare att göra mål ju närmare det massiva publikstödet de befinner sig? I så fall blir det för oss som nu kommer att sitta närmast "vårat" mål i 2 perioder att skrika utav helvete.

Lulekickan: Jasså, har du vaknat nu, då är det bara att förbereda sig på ett antal timmar framför datorn igen ikväll då! Hmm, börjar bli en ful ovana det här.

Äsch, det där med att skrika tycker jag är överskattat. Bättre då att sitta lugnt och eftertänksamt och studera hockeymatchen. Skrikandet överlåter jag åt min kompis till vänster om mig och gubbarna som sitter på raden bakom. Men det är klart, någon gång har det väl hänt att man höjt rösten!
Förresten, varför inte köra med megafon :-)

Lulekickan: Nä, jag fattade inte förrän i morse att man ska byta spelriktning. Att man skulle byta sida på spelar- och speakerbås har jag fattat, men det betyder väl inte att man måste byta spelriktning? Det är nog vip-logerna som gör att man byter spelriktning, inget annat. Men det är helt ok för mig.
Måste ha missat att det skrivits om det på forum.

Egentligen skulle det vara kul att se statistik från samtliga matcher som lule spelat i elitserien och jämföra om det gjorts proportionellt fler mål i period 1 och 3 jämfört med period 2.
Jag vet att man gjort en sån undersökning på Liverpools hemmaplan och kommit fram till att Liverpool gjort klart fler mål när man spelar mot hemmaklacken, The Cop.

Paddan: Jag kan nog gasta en hel del under matcherna, så jag får väl se till att dra med de lite mer sansade som jag kommer att sitta bland i gastandet. Jag kan liksom inte låta bli. Däremot skriker jag aldrig en massa skit om domaren eller motståndarlaget. Särskilt inte om domaren dårå eftersom det litegrann känns som att jag skulle skrika åt mig själv : )

Lulekickan: OK, kanske blir första hallen i elitserien där både sitt- och ståplats lever om.
Hahaha, där fick du till det!

Albert Hall: Beslutet om att byta spelriktning kom ganska sent och det har velats fram och tillbaka eftersom det var beroende av om sargen skulle bytas ut eller inte. Sedan vet jag inte varför det inte sades offentligt direkt när det stod klart. Möjligen ville kansliet undvika ännu mer strul med platsfördelningen som redan var tillräckligt knepig. Innan säsongskorten för privatpersoner släpptes hade de haft ett jäkla jobb med att pussla ihop det så att företagen skulle få sina platser i klump, istället för som det har varit att de kunnat sitta utspridda över hela läktarna. Att sedan kunna tillgodose allas önskemål skulle vara ogörligt eftersom det inte ens är lika många sittplatser på respektive långsida och det därmed inte går att skifta rakt av. Sedan finns det ju också de som vill ha kvar sin gamla plats trots att spelriktningen ändras.

Om du har en sittplats på "fel" sida så kan du ju alltid försöka få byta. Om det nu finns några vettiga platser kvar vill säga. Om inte annat så kan det tänkas att det snart släpps lite platser på nya läktaren också, även om det tidigare sagts att det inte skall säljas några säsongskort dit, och i så fall kan du ju försöka byta till en plats på den. Man ser faktiskt ruggigt bra därifrån, även om jag är en sån som tycker att hockey skall ses från långsidan. Kortsideläktaren är ju lite brantare än läktarna på långsidan. Suget efter sittplatser är för övrigt enormt.

Paddan: Sittplatspubliken i Delfinen brukar fatiskt inte vara så svårflirtad bara ståplats gör sitt för att dra igång sittplatsarna också. Något som är mäktigt är när så gott som alla i hallen ställer sig upp när det återstår ett par minuter av matchen för att applådera och tacka för uppvisningen under resten av en redan vunnen match.

"faktiskt" ska det stå, fast det hajade ni nog

Lulekickan: Sådär brukar de göra i Kempis också, alltså ställer sig upp när det återstår ett par minuter av matchen. Men i vårt fall så verkar folket mer intresserade av att komma hem! Förstår inte det, har man betalat dyrt för att se en hockeymatch så borde man väl sitta kvar till slutsignalen går. Man vill ju gärna höra vilken hjärndöd bedömning kvällens sponsor gjort i uttagandet av matchens lirare :-)

Paddan:Oops, nu har jag suttit här och skrivit och inte märkt hur mycket klockan är. Har precis missat bussen hem, nåväl jag får väl vänta 45 minuter till då.

Paddan: Det värsta jag vet är folk som börjar gå till bilen innan matchen är slut eftersom de är rädda att behöva stå i den ruggiga bilkön och komma hem ett par minuter senare. En enda gång har jag tyckt att det var lite kul, och det var när min fd gårdarkollega började gå när det var 4 minuter kvar av matchen när DIF fick storpisk av LHF med ursäkten att "det tar sån tid att komma härifrån om man väntar tills matchen är slut". Genomskinligt!

Paddan: 45 ytterligare minuters gratissurfning dårå : )

« · 111419 · »