Tänkte vara ute i god tid den här gången och önska Luleå lycka till. Djurgår'n verkar visserligen vara starka nu, men Luleå är förhoppningsvis starkare.
Av någon outgrundlig anledning så sitter jag redan nu och fingrar på matchfoton från morgondagens match. En riktigt intressant uppgörelse ser det ut att vara, tempot är svindlande högt och adrenalinet pumpar hos de tappra kämparna.
Paddan: Nog bord både Lule och Djurgårn haft flera spelare uttagna i tre kronor! Särskilt som Djurgården ÄR det formstarkaste laget just nu före FBK å Lule. Sen var D så att DIF har revansch att fordra.
Ojojoj, här har det verkligen varit en riktigt febril aktivitet ikväll. Man kunde nästan förledas att tro att det är match imorgon av alla dessa mängder med inlägg...
Det tål att firas med dagens Prince Philip citat:
"During a state visit to Brazil in 1968, the Queen and Prince Philip were invited to a state banquet in the capital, Brasilia. While there, Prince Philip was introduced to a Brazilian general, whose chest was well decorated with medals. "Where did you get all the medals?" inquired Prince Philip. "From the war" replied the general. "I didn´t know Brazil was in the war that long" observed the Prince. "At least, sir" replied the general, "I didn´t get them for marrying my wife."
Hmm...få se, LHF-DIF, två formstarka lag men LHF har å andra sidan fördelen när nu Kickan är i Umäää och säger sig jobba eller om det var shoppa som hon gör hela dagarna. Bör i varje fall betyda att det blir en överljuvlig hockeymatch och en sisådär 7-1 till LHF.
Efter den snöpliga förlusten mot Modo så tror jag att Luleå tar revansch mot Djurgården, ska vi säga 5-1 till Luleå? Förresten så undrar jag över skadeläget i Luleå just nu, kommer Magnus Nilsson tillbaka och hur är det med Janne Sandström? Bulan blir ju borta ett tag till det är ju klart.
Lulekickan: Självklart! Jag var lite skeptisk tidigare men efter fem raka segrar varav två mot seriens topplag och tre bortasegrar så ser jag ingen anledning att hymla längre. Mot SM-guld vi går! Tips Luleå- MIF 7-0.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Skickar ett lycka till tillbaka till Chief, gud och Hälge och självklart även till Dysso och lulingarna.