Lulekickan: Jo, precis, blir ju alltid trevligare om man också märker att man drar åt ungefär samma håll och ibland kan tillåta sig en lite rå men hjärtlig stämning. Nja, tror det nog tog i varje fall två veckor innan jag kom upp i tusen inlägg. :) Det var ju lite kämpigt i början, men nu börjar modemcyklisterna bli så otåliga att de börjar se till att datorn strular ifall jag inte är ute tillräckligt länge på HS.
Det är bara att hoppas att gästboken kommer att hålla samma standard även i fortsättningen. Början på "nydriften" har ju varit riktigt lovande i varje fall.
Själv laddar jag nog med LHF-skivan jag fick av Albert som förstapris i tvävlingen. Hard as a rock känns som ett lämpligt tema för morgondagens drabbning.
Paddan: Så jobbigt var det ju inte, det gick rätt lätt när vi väl kom igång. När du kom in i bilden hade vi kommit igång så smått och lite trevande sådär, men du var bra draghjälp med säkert tusen inlägg på en vecka. Dina modemcyklister måste ha varit alldeles blåa i ansiktet efter den veckan : )
Den här gästboken är väldans bra och den blir inte sämre av att vi har ett gäng supportrar till andra lag som skriver här frekvent.
Funderar på om Electric 6 med låten "Danger, High Voltage" kan vara ett lämpligt soundtrack för kvällens omgång i kvartsfinalspelet, eventuellt Jellyfish med "Brighter Day".
Lulekickan: Jomenvisst, var ju ett fasligt jobb innan vi lyckades baxa upp gästboken på förstaplatsen. Men, det har för det mesta varit fruktansvärt kul att skriva här, där jag tydligen av olika anledningar tillbringat majoriteten av tiden, så jag kan inte direkt säga att jag ångrar mitt beslut att registrera mig på HS. Att man sen får möjlighet att träffa på trevliga supportrar från andra lag än sitt eget är ju också positivt.
Lulekickan: Tja, kanske det, antar att det väl är rekommenderad läsning för smyglulingar. Om inte annat får jag väl sitta och vänta på den där TIK-muggen som Chief lovat skicka...
Paddan: Ja, visst är det kul att skrivandet har tagit fart igen och att gästboken lever, och ännu roligare är det att man får se lite nya skribenter här. Under en ganska lång tid var vi bara ett par få som höll gästboken vid liv.
Måste säga att det är skönt att se att gb växer och frodas återigen även om jag (till vissa personers glädje, antar jag) inte sprider mitt skitsnack lika frekvent som tidigare.
Lulekickan: Aha, där ser man. Fler lulingar som börjar upptäcka charmen med HS. Att det sen finns vissa knepiga MooDooister som envisas med att belamra gbn med drösvis med inlägg får man tydligen leva med ;) Julafton säger du, var sjutton är då min julklapp? Vill ju ha den där jubileumsboken...
Dysso: Ja, få se...det är ju tre perioder det handlar om, och eventuellt en förlängning. Tja, en 2-3 containrar torde väl räcka tills på onsdag. Men jag skulle också kunna nöja mig med en MoDo-vinst. Skulle innebära avsevärt större välmående men samtidigt en rädsla att eventuellt behöva betala för att få se en tredje match i Kempehallen.
Lulekickan: Hmm...kan det vara så? Jo, så är det nog. Äsch, vem sjutton vill bli säljare och stå och nasa dammsugare för 27.000 kronor/styck till fattiga studenter mm. Ordning på mig vet jag inte ifall det går att få, lite mindre förvirrad kanske jag kunde bli i varje fall om jag har tur. Skulle i varje fall underlätta för folk att fatta vad sjutton jag vill när jag ringer och lämnar meddelanden.
mike66: Okej. Måste genast kolla din lista och se vilket citat du nu letat fram. Albert har bokmärkt det bästa, eller i vart fall det mest svårbegripliga.
Dysso: De kramas inte, bara klappar lite försiktigt på dem. Ungefär som man automatiskt gör när man tycker att någon är mindre vetande. "Såja lilla vän", typ.
Det är väl bränslet som tar mest pengar, men jävlar va det går.. ;)
Klart jag har, ett lager här hemma. Hur många ska du ha? Hoppas på att slippa käka mer sånt nu, när Hassinen vaknat till liv. 4 - 0 trots att Davidsson inte gjorde ett enda poäng, och han går sällan poänglös från flera matcher i rad...
Dysso: Äsch, det är väl bara du som sparkar ner gamla kärringar för att få råd att åka på HV-matcher samt att finansiera allt bränsle som går åt till ismaskinsbesten.
Förresten, du råkar inte ha ett antal Losec-kartonger över som du kan tänkas kränga för en billig penning. Känns som att det kan behövas inför kvällens match på PPV.
Lulekickan: Det tar vi på fredag - kanske? Lite synd att jag då måste stå med grågubbarna på östra eftersom ångesten så sakteliga börjar att neutraliseras till det mer normala.
Såg du förresten att du snott åt dig 18:e-platsen på min lista över "ångestfyllda kommentarer" - Svenne snodde med lätthet åt sig 17:e-platsen men du får kämpa på så kanske det går att klättra några placeringar innan detta slutspel är över - det är jag övertygad om.
Lulekickan: Ha ha nu får det rolig. Ni kommer vara sjöblöta av svett efter morgondagen och krokodiltårarna kommer rulla på era kinder - ja jag är ledsen försök om igen!
Lulekickan: Nej, tyvärr verkar det som att Kauppilasouvenirerna inte direkt säljer som smör i solsken trots dina fagra löften. Har inte vågat mig på att sälja in sumomålisarna ännu. Tänkte göra en liten framstöt när träningsmatcherna börjar efter sommaruppehållet.
Det ligger någonting i det, vore farligt om dom börjar ställa krav. Du får leta nån annanstans då. Kanske tvinga med det lokala fjortisgänget, så att dom får nåt vettigt att spendera pengarna dom får när dom sparkar ner pensionärer på?
Skulle kunna se fredagsmatchen utan att missa något på jobbet, problemet är bara att det skulle innebära ca 0 timmars sömn. Losectillverkning går mycket bättre nu, märkligt att svinnet plötsligt gick ner fårn 37% till 5% ..
Lulekickan: Du är så välkommen så i våran klack. Vi tar emot dig med öppen famn. Längtar redan efter detta kuliga scenario. Saknar dig. Du är så sympatisk och jag älskar din personlighet. Trodde aldrig jag skulle finna såna likheter med en motståndarsupporter. Hoppas vi får mycket skoj framöver.
Paddan: Det är ju upp till dig. Har för mig att du utan lov avbröt Kauppilasouvenirtillverkningen för att tillverka sumomålissouvenirer. Blev de ingen succé hos klubbarna?
Dysso: Äsch, jag vill ju inte att de ska se att det finns något annat här i världen förutom modemcyklingen. Tycker förresten att Snygg-Brabenec verkar producera lite poäng nuförtiden, kanske dags att han får komma ner och trampa modem igen!
Äsch, tror du chefen märker att du är borta från jobbet? Tja, skulle väl vara att det var ovanligt lite trafik med Loseckartonger runt bygget...
mike66: Jag kanske står i eran klack - det kan behövas någon som neutraliserar er. Dessutom har jag snyggare souvenirer än er så ni kommer inte att synas alls om det står en luling mitt i eran klack.
Visst kan vi byta grejer, vad vill du ha? (Förutom mina äkta matchtröjor, de byter jag aldrig bort).
Tja, det är väl bara att du tvingar cykelgardet från Bjästa att hänga på till matcherna, där har du väl några 100 iallafall?
Siktar på resa till fjollbollen i vilket fall som helst. Är det 3 - 0 i matcher så får dock resan gå på fredag, annars väntar jag tills på söndag. Om jag nu klarar att stå över en match sådär, redan ångest för att jag inte får se matchen imorgon.
Lulekickan: Jag är fanatisk TIKare - det vet du! Men det hindrar mig från att vara ödmjuk mot dom ödmjuka. Ni har sträckt ut er hand då sträcker jag ut min hand tillbaks. Möt mig med respekt och man får respekt tillbaka.
Dysso: Hahaha, alla förslag för att få mer publik till Kempehallen är välkomna. Tror ändå att det var många som var fullsuttna på lördagen även fast det inte på långa vägar var fullsatt i hallen. Du får väl se till att ni har 3-0 i matcher så det blir en resa till Fjollträsk.
Lulekickan: Hade jag vetat om detta när jag satt därute på isen så skulle jag givetvis ha sparat mössan - Då kunde vi ha bytt grejor på fredag - kanske. I möra kommer jag dock att stå på västra i klacken så då lär man inte se så många fulingar på närmre håll.
Ska vi byta grejor - ska vi byta grejor med varann?
ernie eagle: Jag tycker faktiskt att den är ganska fin, fast jag har aldrig använt den. Inte kommer jag att bränna upp den - jag har ju till och med kvar en gårdartröja som jag fick när jag flyttade från Stockholm. Uppenbarligen vet alla som känner mig att jag alltid kommer att vara fanatisk luling och tycker att det är kul att ge mig gräsliga motståndarlagssouvenirer : )
Lulekickan: En sån fin sak som en MooDoo-mössa går helt enklet inte att förstöra. Det är ungefär som en hydra, eller vad det nu heter. Eldar du upp mössan materialiseras helt plötsligt två nya mössor ur tomma intet. Jäkligt svårt att få bukt med oss obehagliga MooDooister med andra ord. ;)
Lulekickan: Jag hävdar å det bestämdaste att du iNTE skall bränna upp TIK-tröjan. Den är fin. Liksom den halsduk jag nu har i min ägo. Och det var INTE tröjans fel att MODooisterna vann. Det törs jag lova. Bra att du är sentimental. Det är jag oxå. Skulle aldrig bränna upp en lule-souvernir. Det vore att synda nåt djävulskt och helt oförenligt med min policy. Jag skulle inte förlåta mig själv igen om något så hemskt och fasansfullt skulle inträffa.
Du måste lova mig att behålla och vara STOLT över den.
Att du inte eldar presenter låter positivt. Kanske skulle skaffa fram en vacker HV-halsduk till dig när du kommer och gästar Götet? :) Inte alls omöjligt att det skulle vara VF - HV i scandinavium heller...
mike66: Du skrev bestämt fel, du menade väl att ni eldade upp en Pölsamössa eller möjligen en MooDoomössa? Något av det måste det ju vara om det var en ful logga.
Mina kollegor hade den dåliga smaken att ge mig en TIK-tröja när jag flyttade från Sundsvall. Det var mitt under slutspelet och LHF mötte Modo samma kväll som de hade ordnat avskedsfest för mig. Jag hade inte hjärta att säga att nej, jag vill åka till Dövik och kolla hockey istället, så jag följde med på 2 pass Lasergame, var hem och duschade och kom till restaurangen lagom till matchstart. Med LHF-halsduken runt halsen och målrapportering via SMS beställd satte jag mig vid bordet för att invänta maten och fira flytten från Sundsvall liksom den kommande 4:e raka segern mot MooDooisterna. Sedan började mobilen tjuta ilsket. En gång, två gånger, tre gånger, fyra gånger och sedan slog jag av den - då stod det 4-0 till MooDooisterna. Matchen slutade 6-1 vilket betydde att vi inte alls säkrade våran semifinalplats den kvällen. Jag tror att det var TIK-tröjans fel, den är nog en oturströja. Kanske borde jag ta fram den från sin plats längst inne i min garderob och bränna upp den? Fast jag är alldeles för sentimental för att bränna upp presenter.
NallePhu: Nej jag kan ha den lite diskret i fickan och okej om ni vinner lovar jag vifta lite försynt. Jag är en kluven man. Har aldrig behövt ställas inför sådana här dilemman förr. Nu är "krocken" ett faktum men Timrå är mig kärt oavsett utgång. Men Lule är som sagt var inte långt efter och jag tycker om er.
mike66: Du jag vill INTE lyssna på det där örat....*dum-di-dum-dum-di-do*
Jag VÄGRAR lägga av med mina fasoner att tycka om lule. Sen struntar jag blankt i vad folk säger. Du känner mig och vet att jag ÄLSKAR Timrå och jag behöver inte bekräfta det mer. Blir riktigt ledsen på dig om det är sant att du eldat upp en lule-mössa. Det får inte vara sant.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det var ju lite kämpigt i början, men nu börjar modemcyklisterna bli så otåliga att de börjar se till att datorn strular ifall jag inte är ute tillräckligt länge på HS.
Det är bara att hoppas att gästboken kommer att hålla samma standard även i fortsättningen. Början på "nydriften" har ju varit riktigt lovande i varje fall.