Lulekickan: Nej TIKare kommer jag ALLTID vara - mitt hjärta bultar för dom. Det är mina Älsklingar. Men Luleå kommer inte långt efter och det vet du. Du får inte vara så grym att du kräver att jag ska ta ut skilsmässa från TIK. Det går bara inte. Det får du faktiskt förstå. Men håller av er det gör jag!
Puss å kram!
P.S. Sitter invirad i LuleåFans-halsduken nu! D.S.
ernie eagle: Klart att jag kallar dig för vad jag vill - det har jag alltid gjort och du känner väl mig?
Kan berätta en rolig episod som utspelade sig på en fryst sjö i Jamtland för några år sedan - Jag och mina två TIK-söner var ut och pimplade (inte öl) - Eftersom fisken inte ville nappa så gjorde vi upp en eld istället.
Plötsligt så såg jag något svart hänga och dingla i ett träd nära stranden. Jag skickade givetvis dit en utav mina drängar för att kolla upp vad det igenkligen var för något?
Det visade sig att det var en ful svart mössa med ett fult klubbmärke på. I sann och grann TIK-anda så ville jag nu visa mina pojkar vad man gör när man hittar nått så fult och hemskt.
Korven som vi hade med oss och grillade smakade nu ännu dellikatare efter att ha vi hade fått eldat upp en äkta fulingsmössa - Såtillvida att denna historia är sann eller falsk det förtäljer dock inte historien - men den skulle kunna vara det?
ernie eagle: Jepp, det måste du nog. Du har tagit ett steg närmare att bli heltidsluling, nu behöver du bara puttas en liten liten bit i rätt riktning så är du där. Känns skönt va?
Fast du kan få ha på dig TIK-halsduken en liten stund i alla fall om det känns för jobbigt att lägga av med de dumheterna helt på en gång.
Tycho: Japp går ytmärkt för min del kan ta en cola före match då jag jobbar där under matcherna, Har surrat men några trevliga fans från olika håll före match alltid kul att träffas på detta sätt och ladda för matchen eller hur...
mike66: Vi får väl se, jag har den däringa vinnarkänslan som jag bara har inför en match vi verkligen vinner. Dessutom hoppas jag att Älsklingarna lyder min uppmaning att spela riktigt jävla hårt, för det grejar ni inte : P
NallePhu: Jaja.. du fattar juh inte vad jag menar så jag ger upp... du kommer bara misstolka och förvränga vad jag skriver... hoppas vi träffas på en match uppe i Lule kan jag reda ut begreppen för dig...
mike66: Kalla mig vad du vill - Tycka om Luleå kommer jag obönhörligen ALLTID att göra. Oavsett hur det går i denna Kvartsfinalserie. Klart jag blir besviken om vi åker men gläds då istället med mina gelikar från norr. Segraren i detta möte förtjänar att spela SM-final och åker Timrå ur då kommer jag bara sitta och njuta framför dumburken i min nyvunna LuleåFans-halsduk och dricka JAVA i min Luleå-mugg - sådan är jag! Det står jag för! Rakt och ärligt! Inga krusiduller här inte.
Lulekickan: Skulle varit skojsigt att få komma upp och se eran gula is - bara detta måste vara en upplevelse utöver det vanliga ;)
Näru - i möra så slänger vi på er blöjor och ger er en varsin snusnäsduk som ni kan torka edra tårar och snyta edra snoriga fulingsnäsor med efter ännu en smärtsam förlust - tyvärr för er del.
NallePhu: Det är inte omöjligt att jag dyker upp på onsdag. Det beror hur det ser ut med jobbet. Men kommer jag bara loss så åker jag. Jag menar va fan är 55 mil i buss i jämnförelse med att få träffa er över några pilsner i puben och snacka hockey = absolut ingenting! Det smällen tar jag gladeligen ska ni veta.
Lulekickan: Kommer jag upp på onsdag så SKA vi bara ses. Jag ringer före och pejlar läget. Stora kramen på dig.
Tycho: Vad kan man klaga över jo det enda hur dommaren dömmer inget annat kan man tjaffsa om, Och för den delen blev ju inte Kapanen skadad heller så då borde ju allt vara frid och fröjd eller hur. Ska du kritisera någon så är det Rådbjer om han inte ger ett längre straff åt hägerbäck i den situationen eller???
mike66: Nähäru, imorgon pissar vi på er. Jag vet det eftersom vi av tradition pissar på motståndarna när jag befinner mig i Coop Arena under en bortamatch : )
NallePhu: Då vet jag vart du står men lova mig att du inte kommer och klagar om det bara blir 2 minuter om en TIK:are skulle köra över och skadar Henriksson. Då snackar vi dubbelmoral!
Du fattar juh inte vad jag menar och då kan vi lika gärna lägga ner hela diskussionen. Bättre att vi diskuterar samma sak eller inte diskutera alls.
ernie eagle: Du är så välkommen så ernie varför inte redan på Onsdag och se på nästa match i Coop Arena??? Ja i baren brukar det bli kuliga pratstunder över en öl det förenar fansen sådant känns alltid kul!
NallePhu: Jag tycker det går alldeles utmärkt att föra en vettig diskussion med de flesta motståndarsupportrar även under slutspel, till och med i periodpauserna under en match. När spelet pågår är det krig, men däremellan kan vi tycka om varandra och ha trevligt tillsammans i alla fall, även om man har nerverna på ytan.
Lulekickan: Vill bara rikta ett STORT tack Luleå HF och deras underbara supportrar som jag snackade med i Sportsbaren. Tyvärr träffade jag dock inte någon HS-signatur från Lule men fick istället träffa andra GLADA lulingar. Satt vid ett bord med två stycken Skogholms-bagare och varav den ene (Niklas) bytte jag halsduk med! Han fick min Timrå-halsduk med örnarna på och jag fick en fräck LuleåFans-halsduk. Ångrar inte för en sekund det bytet. Jag funderade i ca 5 sek sen var det klappat och klart när han frågade. Träffade dessutom nån Janne som tydligen var släkt med Jonas Rönnquist.
Väldigt fin hall har ni oxå. Jag gör mer än gärna ett återbesök. Trevligare fans får man som sagt var leta efter.
Tycho: Han ville väl ge igen efter Sjögrens ena armbåge ;) Såna där situationer dömer knappast Rådbjer på i ett slutspel. Ser också ut som om Jindrich är i lite obalans och därmed kommer långt ner i tacklingsögonblicket.
Ta t ex Peter "yxmördaren" Anderssons fula grej på Nordgren i sista hemmamatchen mot MIffona - Detta renderade endast i en tvåminutare trots att Nordgren blev fastnaglad och totalt hjälplöst intryckt med skallen i plexistolpen - Var också Rådbjer som dömde då.
Så jag tror nog att det är sånt vi får leva med i ett slutspel - även om det är fult och onödigt ibland så ska det vara lite hårdare tag i ett slutspel.
I möra snart idag så ska vi ge Lulä på moppen igen - viktig match för båda lägren.
Tycho: Man måste ju räkna med att sådant här kan hända och det är ju dommarens uppgift att bedömma utv eller inte och nu tog Rådbjer fullt riktigt ut Hägerbäck för denna förseelse. Det är ju slutspel för sjutton och vänta bara om det blir en 7:e och totalt avgjörande match då lär inte dommaren blåsa ett dugg merän vid rapp eller slagsmål annars så lär det bli högt till tak på bedömningarna!
Lulekickan: Jag vet inte om du håller med mig men här är det mera på ett seriöst plan men med viss krigsinstinkt vid matchdagar som i dessa tider, Då munhugger man och gläffsar på varandra men efter så läger man ned och röker lite fredspipa med motsåndar supportrar och för en seriös diskution....
NallePhu: Jag gillar hård och tuff hockey men inte ful och feg som dessa tre situationer är. Resten av matchen är helt ok och rolig att se på. Jag har inge problem med lite stök och tät hockey men vissa saker hör helt enkelt inte hemma på en hockeyrink anser jag.
björn power: Det är kul att vi blir fler och fler här. Den här gästboken var i princip död fram tills i somras. Då bestämde jag mig för att se om det gick att väcka liv i den och börjde så smått skriva lite. Jag rapporterade från isträningarna när de satte igång, från försäsongsmatcherna och endel annat och vips så var gästboken störst på hela HS. Den är ett bra komplement till forum, och skön att ha när man blir trött på tramset på forum och vill diskutera med folk som också vill föra en någorlunda vettig diskussion. Du kommer nog att trivas här.
Lulekickan: Är just det jag menar - nu spelar vi hockey och ger faan i målvakterna. Jag skulle bli minst lika förbannad om en TIK:are gjorde detsamma. Målisen rör man inte för då ska man ha så mycket däng att man inte ska kunna spela hockey på fjorton dar minst.
Sedan om målvakten kastar sig bakåt och filmar det har inte med saken att göra - En målvakt är inte förberedd på att bli påkörd därutav kan situationen uppfattas som filmande. Tycker bara att vissa här på gb:n försöker att legalisera det hela och komma med dumma bortförklaringar. Dock inte du.
Tycho: jaha och då kanske vi kan slänga in damerna så då lär det inte bli en tackling för dom får inte tacklas, Man börjar ju undra lite är du man eller mus??? Tål du inte slutspels hockey eller?? Så hära har det sett ut i ett fler tal matcher under slutspelet jag sett så för mig är det ingen större överraskning att spelet blir så här hårt och tufft.
Lulekickan: Tackar.tackar har varit här länge nog innan jag bara var tvungen att regga mej för att få bort lite "skrivkåda".Blir lite enahanda att bara diskutera "hemma" mest samma nick som huserar där :)
björn power: Spelar väl ingen roll om det ser ut så med slutspelshockey men de fultagen med pååkningarna och armbågstacklingen hör varken hemma i serien som slutspelet det ska stävjas och stängas av!
björn power: Välkommen till HS förresten. Det är ett rätt skönt ställe, och hittills befriat från såna kiss- och bajsålderinlägg som ofta kan ses på forum.
Tycho: Svårt att säga nått eftersom det går lite för fort för att man ska hinna bedöma situationen på dessa bilder - Du menar när Jindrich får sig en tryckare förstår jag. Ser dock ut som om klubba och handskar är lite väl högt upp i ansiktet annars så är väl proppen riktigt utdelad?
Tycho: Hur många slutspelsmatcher har du sett på plats ? Jag bara frågar eftersom slutspelshockey ser ut ungefär som den i Luleå nu senast,den är helt olik seriematcherna ifråga om spelsätt.Mycket mer småfula närkamper,mindre skönspel,mer käftande och gnällande av alla aktörer mer psykningar,kort sagt allt och lite till som inte domaren ser blir använt.Det är ju därför det skrivs och pratas väldigt mycket nu om "slutspelsrutin" och det är bra att ha varit med om detta förut. Jag håller fortfarande hårt på att Kapanen hjäpte till en hel del och förstärkte närkontakten men sedan vet jag inte riktigt vad du menar med Rönnqvists grej,däremot var det fult av Per Ledin att köra på Kapanen lite tidigare men han fick ju lite smörj av TIK:arna för tilltaget.
Lulekickan: Det lär det också bli för jag snackade med en som sett Bulan komma ut ur omkl rummet efter matchen ilsken som ett bi och dom andra såg ut som om dom käkat taggtråd!! Så nog blir det riktigt hårt i morgon
Lulekickan: Du kanske också skulle kastas bakåt om du står stilla och blir överkörd i 15-20 km/h...
Principen är väl samma... sen ser man inte armbågarna i nacken från den vinkeln kameran är på... men jag lovar jag såg dem. Jag har alltid hävdat att det är principen som ska stävjas inte vilken skada spelaren får... Jag tycker denna tackling är i samma fack och ska stävjas! Sen kan man diskutera avstängningar efter hur situationen ser ut men det hindrar inte mig från att tycka att det är lite löjligt hur vissa situationer bedöms. Lika fult var kanske att ta i men skaderisken är lika stor!
mike66: Ja, visst är det idiotiskt, fast det finns betydligt värre fall än gårdagens. Ekmans idiotpååkning när han till och med sa att han gjorde det i syfte att skada är ett exempel.
Lulekickan: Målvakten ska man ge faan i han/hon är heliga - Spelar ingen roll vem eller vilka som kör in medvetet i en målvakt - Det är en fruktansvärt feg handling på en hockeyrink och ska beivras hårdare än när två utespelare drabbar samman.
Hoppas verkligen att man slipper se såna dumheter i fortsättningen.
mike66: Fegemo, Fagemoney har ni lite att göra månne men visst ni har nog lyckats väcka fram slagbjörnen lagom till i morgon då lär det bli än mer grisgare och fulare spel har jag en feeling av, Då får vi se vem som står kvar när dom andra fallit.....
Tycho: Vad han menar är att det inte alls var ok, men att Kapanen också överdrev det hela en smula. Jag tyckte också han verkade slänga sig, och hans ansiktsuttryck avspeglade inte den smärta han rimligen borde ha känt om det varit ett fall han inte kunnat kontrollera. Än en gång - det var jävligt onödigt gjort av Hägerbäck, men det var inte på långa vägar den mer eller mindre mordsituation som t ex Johan J vill ha det till. Att jämföra det med Sjögrens vansinnestackling är befängt.
Tycho: Är det Fegemo som kör in i Kimmo i den andra sekvensen? I vilket fall som helst så är det väl typiskt ett lag som Luleå att försöka skada/störa vår målvakt när inte något annat verkar hjälpa - Kimmo är ju rätt het utav sig - Var i alla fall två riktigt fula pååkningar nu när jag sett highlightsen för första gången.
björn power: Jo tjena... Nu får du juh ta och skärpa dig... Du kanske bara söker att provocera men ser inte du hur fult det var kanske du ska ängna dig åt att titta på en annan sport!
Efter jag har tittat en gång till på det så tycker jag faktiskt att även den första pååkningen av rönnqvist borde ha varit matchstraff(snygg armbåge av han...). Sen är jag fortfarande lika förundrad hur Rådbjer inte tog åtminstone 2+10 på armbågstacklingen i ryggen... Matchstraffsvarning även där... Den var juh lika ful som Sjögrens..
Swordster: Ett "enöga" måste få kommentera denna pååkning som i sej var onödig och osportslig,MEN... enligt mej och många andra "enögon" på läktaren igår så borde Kapanen åkt ut för filmning,han överdrev situationen något överdjävligt och kastade sej handlöst bakåt vid kontakten med Hägerbäck.Det var nästan skrattretande när det hände. Hägerbäck skulle naturligtvis haft tex 2+2 eller en 5:a,tycker f.ö att Hägern försöker dra sej ifrån Kapanen vid närkontakten (sett i klippet från telia).Därmed inte sagt jag försvarar tilltaget men jag vill få ned det på rätt nivå samtidigt som jag förstår Lill-Kenta m.fl som spinner vidare på det eftersom det kan tända TIK:arna ytterligare,det är ju slutspel.Bilder finns f.ö att beskåda på www.startsidan.telia.se/com/telia/ics/portal/apps/hockeyLive/archive/ChooseTeam.html# Leta efter Highlights Luleå - Timrå 1/3 - kvartsfinal 1
Hoppas på en ytterligare tuff,hård och speedig match i Timrå Isstadion i morgon kväll.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Puss å kram!
P.S. Sitter invirad i LuleåFans-halsduken nu! D.S.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)