Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
Portello: Hägerbäck och Fagemo är alldeles vilda. Om man nu kallar det pigg! :)

Vilka som är bra vetefan. Det är rätt rörigt och tätt. Sen är jag inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk heller...

Albert Hall: Det kan det säkert bli. Men det spelar ingen roll, du får berätta Redogörelsen när du vill. Men nu vet jag i allafall att det bor en liten optimist någonstans långt inne i dig.

Albert Hall: Vem har sett piggast ut i Luleå?

oraklet: Jag tycker Kapanen sviktat lite. Ett par mycket enkla returer rakt ut.

vivix20: Jädrar, jag hann inte. Osis. Kan det bli sudden i vår match?

Albert Hall: Jag håller med om att matchen ser ut ungefär som förväntat, men jag tycker nog att Luleå verkar ha ett litet övertag just nu. En av anledningarna till detta är att de har lyckats klara av flera utvisningar och att det i sedvanlig ordning förmodligen kommer några kompensationer så småningom.

Första perran är över. Matchen ser väl ut ungefär som man väntat sig. Lule är tända och spelar hårt och tufft. Härligt!
Fast Timrå har ett litet övertag än så länge.

vivix20: hejsan... så du tror på Luleå??
själv hejar man då på TIMRÅ :)
hihi

Albert Hall: Inte då, jag har också tvn på, du hinner. :)
Mitt tips, vi vinner med 3-1!

vivix20: Sorry, nu börjar TV-sändningen! :)

Albert Hall: Vadå hinner inte? Hmm låt gå då, vi kan ta vadet inför nästa match.

vivix20: Jag hinner inte lova nått nu tyvärr. Men om jag hunnit så hade jag nog lovat.
För övrigt så stavas Redogörelsen med stort R numera.

Albert Hall: Jag tänkte att du är ju en sann pessimist och hyfsat säker på att det går åt h-vete ikväll va? Då kan du väl lova att om Luleå skulle vinna så kläcker du ur dej den omtalade redogörelsen. Annars måste man ju börja misstänka att du trots allt har en liten gnutta optimism i dig.:)

Portello: Ja, definitivt jag i alla fall.

Zoogin: Kan väl alla?

Portello: Kan du bli nervös?

Bara en timme kvar till nedsläpp. Man börjar bli lite smått nervös nu...

Nej, nu börjar det vara dags att pallra sig iväg. Eftersom jag åker till Umeå senare ikväll kommer jag inte att titta in på HS igen förrän när vi är färdiga med morgondagens förhandling någon gång vid lunchtid. Håll ställningarna så länge och glöm inte att plocka fram guldtråden.

Lulekickan: kärnkraftsverks

Fan, jag känner mig nästan svimfärdig.

ernie eagle: Jag är så laddad att min energi motsvarar ett kärnkraftsverk årsproduktion.

ernie eagle: Jag är extremt säker på min sak. Vi plockar er ikväll och ni får stora darren så vi tar fyra raka. Vi har bara riktiga män i laget, handplockade och noga utvalda, det finaste som finns att tillgå. Ungtupparna är bara lite ivriga, men de lär sig snart. Lindman borde nog fundera - är en fulpropp på en av våra ungtuppar värt en avstängning? För ren och hård hockey behärskar han inte - försöker han så övergår det i fulhockey. Ni är värda uppskattning för er fina säsong, men de riktiga stålmännen från norr rår ni inte på. Det blir ingen förlängning och det blir ingen TIK-seger. Det blir en klar LHF-seger efter full tid och tikarna står sedan där och förstår inte vad som hände. Det är slutspel, det är de gamla slutspelsrävarnas tid. Och vet du? Stålmännen struntar i vad ni tillåter. Någon hänsyn till att ni är nybörjare på det här kan ni inte räkna med. Vi tar er, hur hänsynslöst det än kan låta.

ernie eagle: Nu sticker jag upp på "ladan". Hade bra ALLA lulingar. Nu är det taggarna utåt. Jag är heltänd.

Mås bäste lag vinna!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Lulekickan: Om nu INTE "lulingarna" tänker hålla oss på sträckbänken skall det stå =).

Lulekickan: Ska förvarna Lindman om att plocka bort honom ikväll. Eller Styf. Inga fjollar får göra mål. Bara riktiga män med hår på bröstet såsom Hans Huczkowski, Stefan "Skuggan" Nilsson, Roger Åkerström och Tomas "Bulan" Berglund. Bara Timrå gör ett mål mer så skiter jag i hur många vi släpper in. Men någon utjämning i kvartsfinalserien tillåter jag inte. Utan ikväll står 2-0 i matcher vid en sisådär 21:35 om nu "lulingarna" tänker hålla oss på sträckbänken med en nervkittlande förlängning. Men det spelar ingen roll. Vi vinner ändå. Jag känner det på mig. Jag har haft positiva vibbar hela dagen.

ernie eagle: Äh, Hägerbäck kommer inte att åka på någon idag, hans äldre lagkamrater har redan uppfostrat honom. Ja, tacklas kommer han förstås att göra så ett gäng små tikar sitter som klistrade längs sargen, nästan så ni kommer att få skära loss dem sedan. Han är så ung och blev bra lite ivrig eftersom det är slutspel. Idag gör han 2 mål istället.

Lulekickan: Jo det det kanske går att få oss ur balans. Men det krävs ett idogt arbete för att lyckas med det. Vi vet ju hur ni lulingar är och tänker. Hade det varit nåt annat lag hade vi säkert flippat ut. Men nu är vi ju förvarnade om vad som kan ske. Klart åker fjollan Hägerbäck eller Ledin på Kapanen - då jävlar tar det hus i helvete! Lika arg som ni lulingar blir då vi åker på "Hento". Ikväll viker vi INTE ned oss. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp. Vi står upp tills vi stupar och spyr blod. Nu jävlar ska det bli åka av ikväll. Pass upp. Here we comes - yeah!

Lulekickan:
Åfan, finns vi som flipperspel nu också. Jäklar vad vi börjar bli bra på souvenirer...

Paddan: Lycka till ni med.

Ångestkval? Jaji, det håller jag med om kommer att svettas som en stuken gris när matchen väl börjar.

Till den milda grad att blundning krävs när Zapbilderna visar Lallaranfall.

Paddan: Jo, Kickan höll ett tårdrypande tacktal där hon förklarade hur stolt hon var att ha vunnit över så många kompetenta hockeykännare. Hälge med sällskap tog en bild men jag lyckades nog oturligt nog undvika att komma med på bilden.

ernie eagle: Vi får väl se. Jag är nog lite som Bulan, jag älskar slutspelet och jag älskar att retas. Det är otroligt lätt att få motståndarna ur balans om man kan konsten, och ack så kul det är. Lite synd att vi inte möter MooDoo, det är hur lätt som hrlst att få MooDooisterna att tilta : )

Lulekickan: Jaja jaja det där har vi hört förut. Innerst inne är "Bulan" en riktig mjukis. Precis som jag. Jag räds inte gubben. "Dä ä bare å låte han hållas". Retstickor har vi gott om oxå. Så det räcker och blir över. Kom igen bara. Vi är beredda. Nu är det KRIG. Slutspelskrig. Så vad ni än hittar på har vi ett motmedel. Oj det ringer. Nu svarar vi.

TIK - STÅR NÄR DOM ANDRA FALLER!

ernie eagle: Bulan lär knppast fucka åt er klack, han svarar med att göra mål eller lägga en monsterbra passning åt någon medspelare istället. Bulan älskar slutspel, han älskar den hätska stämningen, tempot och de tuffare tagen. I slutspelet är han bäst.

Ni får oss aldrig ur balans, vi har för mycket rutin för det. Däremot tror jag det är hyfsat lätt att få er att tappa taget. Ni ska akta er för Bulan, akta er för Buuuulan.

Lulekickan: Gör han en Eric Cantona då? Om jag "psykar" tillräckligt menar jag? Näe så elak kan ingen va som Cantona. Kanske han sträcker sig så långt som till Steffen Effenberg, Niklas Barklund, Peter Popovic och Niklas Wikegårds nivå att han "fuckar" åt vår klack? Ja vem vet? Den som lever får se.

Vore ju en dröm att få er ur balans. Vi har några tjuvtricks vi alltid kan plocka fram. Som vassa armbågar t ex. Närå jag skojja bara.

Men ett och annat knep ska vi nog kunna hitta. Timrå har kommit för stanna. Nu ska vi gå lååångt i slutspelet.

Jag slår en pling ikväll.

ernie eagle: Då har du fäörmodligen inte sett allt, han tuggar betydligt mer med motståndarspelarna än med domaren, och särskilt under slutspel. Våra spelare behöver inga instruktioner så ni får trumma bäst ni vill, vi har mängder med spelare med mycket stor slutspelsrutin. Lagkaptenen himself har t ex gjort 91 slutspelsmatcher. Bäva små tikar, bäääva! Och skrik ni, det ger bara Bulan tändvätska. Han gillar det.

Lulekickan:
Det är väl förresten lika bra att man önskar lycka till i kvällens drabbning i Timrå. Själv kommer man ju att sitta och svettas och lida stora ångestkval framför storbildsprojektorn och PPV-matchen VF-MoDo, av någon anledning.
...och de säger att det ska vara så kul med slutspel, tycker det bara är en enda stor nervpärs.

Lulekickan: Av det matcher jag sett i "ladan" då "Bulan" varit på celebert besök så har jag då bara sett honom "tugga" med domarn efter om inte varje så i vartfall vartannat domslut och gjort matcherna till en utdragen historia. Man kan ju lugnt räkna med att komma hem minst en timme senare från hockeyn ikväll. Det är sån han är. Men jaG LOVAR dig jag kommer gapa ett par mindre väl valda ord jag också från läktarplats under perioderna om vad jag tycker om sånt. "Bulan" ska få veta vem "mannen med Medelpads mest välsmorda käft" är. Dessutom ska vi trumma på trumman när Luleå tar "time out" så inte Taavola & Mikke kan instruera spelarna hur dom skall spela.

Vi kan vara riktigt osportsliga ibland vi TIKar. Särskilt om det medför att vi kan hjälpa fram våra Älsklingar till en seger. Det är sådan vi är. Rakt och ärligt. Däremellan är vi riktigt snälla. Som kalvar på grönbete.

Lulekickan:
Äsch då, inte behöver vi göra sånt inte. Däremot så hjälper det ju alltid om domaren har en mindre lyckad dag och hjälper "rätt" lag i sin kamp mot ett nytt SM-guld.
Ajdå, nu har jag ju inte fått mig något kaffe ur den svarta och fina MoDo-muggen idag, måste nog ta mig hem och se till så att ordningen återställs...

Paddan: Nejdå, varför lägga pengar på sånt han har av naturen. dessutom måste det vara på riktigt för att ha någon effekt. Det är bara MooDooister som behöver fuska med linser för att se farliga ut.

Lulekickan:
Är det inte lika bra då att inhandla ett par svarta kontaktlinser till Bulan så borde han väl se heltänd ut för jämnan.

ernie eagle: Det är inte mot Rådbjer han kommer att tugga, utan mot de små tikarna för att få dem ur balans. Bulan är mästare på att psyka motståndare - ingen gör det lika vackert och ljuvt som honom.

Lulekickan: Att tugga mot Rådbjer är lönlöst. "Bulan" kan ju alltid göra ett försök så får han se hur långt han kommer. Han kommer säkerligen få ett ironiskt leende tillbaks och om han "tuggar" riktigt fult och tillräckligt läääänge så kan han nog förvänta sig att få uppsöka "snickerboa" och sitta där i en sisådär tolv minuter - minst! Där gör han sig bäst ikväll - eran "Bulan". Och förresten har vi en egen "Bula" som är rätt bra på att "tugga" från båset - Freddan Andersson. Han kommer säkerligen försöka hetsa. Sen har vi överste jävlig kvar - Pär Styf! Och "grisen" Sjögren. Så passa er vi kommer svara med samma mynt om ni tänker "fula" er.

Gggrrrrr...

Vi är på G...

ernie eagle: Bulan såg heligt förbannad ut efter matchen i lördags. Det bådar gott, Bulan är som bäst när han är alldeles svart i ögonen och käften går i ett.

Lulekickan: Då får ni jobba nåt djävulskt om ni ska forcera in hundra mål på Kapanen. Typ ett mål var 15 sekund...hhhmmm ja skulle inte tro det va! Då lovar jag att konvertera till LHF på heltid om ni gör hundra mål ikväll. Det är lika stor risk som att jag skulle vinna 50 miljoner på Lotto eller cykla baklänges naken till Hawaii!!!

Det är bra att du har drömmar. Utan sådana dör man. Man måste hela tiden sträva framåt och ha visioner. Jag är övertygad om att mina Älsklingar är laddade till hörntänderna och har käkat taggtråd till frukost och kommer gå ut i ett ursinnigt tempo inför hemmapubliken och vi ska fortsätta lalla och tralla oss fram mot nya skalper.

Bäva lule, bäva lule sa jag.

Paddan: Glömde totalt bort att pressa Albert på detaljerna om redogörelsen. Jaja, det får väl bli en annan gång.

Ikväll vinner vi. Sådetså!

Lulekickan:
Ajdå, något som spökar med vännerlistan tydligen.
Jo, jag kan förstå att Albert vill vara anonym ifall han skulle få för sig att publicera Redogörelserna.

Lulekickan:

Bilderna får väl publiceras på något ställe där bara dom som redan har haft den stora lyckan att träffa dig kan se den? :)

Paddan: Urloggad? Nejdå, men snart.

Både jag och Albert vill nog vara hyfsat anonyma, även om jag egentligen inte är ett dugg anonym.

Lulekickan:
Hmm...låter som en riktigt intressant bild.
Ok, får väl säga nattinatti till dig även om du redan verkar vara urloggad.

Paddan: Hälge tog faktiskt någon bild nästan alldeles i samband med att jag fick skivan, fast de bilderna är nog inte avsedda för publicering på HS.

Nej, nu ska jag sova. Även om jag jobbar hemma imorgon så ska jag ju likförbannat jobba. Nattinatti.

Lulekickan:
Just det ja, hur blev det med tacktal och sånt där? Jag antar att ni filmade hela ceremonin och kommer att sälja den där prisutdelningen på postorder.

Hmm...hård som en rock, låter som lite för mycket stärkning, blivit någon styvningsprocess i materialet.

« · 229452 · »