Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
matsby: Jag förstod det.
Hur många är det som åker upp från Timrå idag?

Portello:
Det var med viss sarkasm det där :)

Portello: Ja, var han det? Kan nog stämma det att det var i kvalspelet!!
Inte nu längre. Han verkar trivas så bra hos er. Vi hade som bekant inte råd att ha en spelare som ville spela i ett bättre lag och inte göra laget själv till det bättre.

matsby: Underligt att ett skitlag kan spela jämna matcher med Timrå :)

Portello:
Nu förtiden så är vi inte upprörda bara skadeglada att han bytt ner sig till ett skitlag ;-)

COLD MAN: Var inte Fagemo rätt bra under kvalspelet förra säsongen? eller var det träningsmatcher?
Och om han nu var så dålig under "riktiga" matcher , varför så upprörda över att tappat honom till oss?

Zoogin: Äh knappast, Fagemoney brukar vara som bäst på försäsongen och i träningsmatcherna. Men man vet aldrig, kanske han får lägga någon straff.
Tror själv att våran junis Hansson kommer att avgöra för våran del ikväl.
Slaget går vidare, forza Timrå.

Idag gratulerar vi Linus Fagemo som fyller 26 år. Låt oss hoppas att han firar det med att göra mål och sänka sina gamla lagkamrater.

Expressen konstaterar i en huvudrubrik att Videovåldet tar över slutspelet.
Med ett stort undandtag, enligt ishockeykommentatorn Mattias Ek, som beskriver det hela så här:
"I norr glöder slutspelshockeyn. Här i Fjollträsk kastar klubbarna sand. Och tittar på video." Vidare:
"Att se Markus Åkerblom (igen!) sopa in segerpucken en kvart före midnatt för fantastiska Timrå måste ha kostat en natts sömn för Thomas "Var är klubban" Berglund och Petter "Stolpe-ut" Nilsson.
Timrå är på väg mot SM-semifinal. Efter denna säsong borde ingen vara förvånad.
Ändå känns det som en fetsensation. Jag fattar inte varför."

Läste tidigare om att Bulan är som bäst när hans blick blir svart. Är det så här han ska se ut då?

Chief:
Nja, jag har för mig att Frisco hade någon bild på den bilen, var väl bara en liten önskedröm att gå från modemcykling till modemmotorcykling.

Paddan: Äsch då, kanske inte i den här matchserien, men annars är jag väldigt oskyldig.

Var det en bild på Paddmobilen?

Chief:
Förresten så vet jag inte om du är så mycket "innocent by-stander" inte när det gäller denna matchserie i varje fall. Då är det väl istället jag som skulle anta den rollen i gb:n.

Skidrow: Du är ute på riktigt djupt vatten nu. Riktigt djupt.

Skidrow: Lulää vinner imorron, jag lovar!
6-1, Kapanen utbytt efter fem mål i första, Freddan in!
Timrås enda mål är ett självmål när Bulan ska slå Robert Carlsson på käften, men av misstag slår på Carlssons klubbända, varvid pucken glider förbi en sovande...osv!

Grattis till 1-2 i matcher, vi ses i Timrå på fredag!

Chief:
Tja, vad finns det att säga egentligen. Att det är dags för en liten bild kanske på den sanne mästaren...

Albert Hall: Som innocent by-stander tyckte då jag att du lyckades rätt bra. Vad säger Master himself?

Albert Hall:
Jodå, du får öva lite mer på parterröverlägen och rullningar men jag är beredd att säga att du nog får 5,3 för den insatsen. Fin skruv som avslutning också.

Paddan: Det var ett svar i Paddanstil, hur lyckades jag?

Albert Hall:
Hahaha, visste att den där skulle komma förr eller senare. Man kanske skulle satt lite Money...förlåt pengar på oddset för en sån replik.

Chief:
Hmm...så du menar att du inte märkt tidigare att jag gör märkliga associationer? Där ser man.
Äsch, att låna och hitta lite influenser lite här och var är väl inte helt fel.

Paddan: Varför tusan uttalade han sig för Anaheims räkning? Han tränade ju AIK i fotboll och flyttade väl hem till Tjeckien i höstas?
Dessutom stavades hans namn Uhrin.

Paddan: Nämen, så märkliga associationer du gör... Jag gör som Barbados och låter mig inspireras av andra. :)

Chief:
Hmm...det där låter misstänkt likt något uttalande från en kille som nu spelar i Anaheim Mighty Ducks organisation.
Urin hade tydligen en viktig del i det uttalandet...

Paddan: Eller också har någon nyss kastat vatten på dem och släckt deras glöd? ;-)

Chief:
Jo, jag kan förstå att det ryker om ett lag som framkallar så heta känslor hos vissa personer. ;)

Paddan: Skulle kunna bli stor underhållning! Och så kan publiken få vara med och rösta i den rafflande finalen. Då ryker MoDospelarna... ;-)

Chief:
Jo, det är klart.
-Jag röstar på Nisse för han ska alltid låna min susp så jag får spela utan.
- Jag lägger rösten på Alvar för han har så fula skridskor.

Var skulle man egentligen spela en sådan match? Bräkne-Hoby?

Paddan: Vi skulle kunna köra Robinsonvarianten och rösta ut spelare eftersom?

Sven Savage:
Hmm...så vi får inte vara med och strida om Norrland. Tycker att det borde ge en extra dimension till hockeyn med ett trekejsarslag.
Har dock inte lyckats fundera ut hur tre lag skulle kunna spela mot varandra samtidigt på samma isyta. Skulle ju bli väldigt trångt...

Kom igen nu och se till att vinna i morn!

frölundaindian: Det blir så när man skriker...

TUNGT I GÅR ELLER?

Sven Savage: En ren njutning. Bara att spänna fast fegsnöret och åka med...

Dream Team: Samma här. Vi får vänta till i morgon kväll för nästa rond av den i media utnämnde striden om norrland, där MooDoo inte får vara med. Slutspel är härligt.

Sven Savage: Inget mer att tillägga.

Dream Team och Orion:

Om Skuggan, jo det är riktigt, han har varit med länge nu. Men kommer du ihåg de pass han fick iväg när vi vände till 6-3 tidigare i år? Och igår slängde han sig för att täcka skott o s v. Just denna uppoffring av skuggan och andra stimulerar säkert övriga att ge allt.

Med 2-0 och upp till tre hemmamatcher kav har Timrå mycket stora chanser, även om vi vore lika bra. Och hittills har väl Timrå varit bättre än oss, om jag förstått de som sett matcherna korrekt. Själv har jag ju bara c:a tre perioder från igår.

Men viljan kommer att avgöra. Vill vi tillräckligt starkt kanske vi kan vända, men det är inte säkert. För det första har vi redan 0-2 att hämta in. Och för det andra är årets Timrå kanske för bra? Helt enkelt.

Sven Savage: Jag hoppas på att inte något av lagen skall gå och tro att detta ær avgjort ænnu. Det kommer att krævas likadant spel och samma uppoffringar i de kommande matcherna. Visst har TIK initiativet just nu, men en vinst och vipps så ær tendensen Luleås istællet. Det behøvs så lite før att førændra førloppet. Stolpe in kanske byts mot stolpe ut och pløtsligt så ær allt førændrat. Dessutom så blir det en helt annan utgångspunkt denna gång. Luleå har kanske bættre førutsættningar att spela många matcher på kort tid, vem vet ?

Sven Savage: Ja, Henriksson var ibland snudd på overklig igår, vissa räddningar finns inte.... Det var landslagsklass på båda målisarna igår.

Ja, du kan ju iofs ha rätt om nån högre nivå hos Luleå, men hockey är ju en viljesport av stora mått och om spelarna som igår tömmer precis allt av muskelkraft, mjölksyra och just vilja, tror du då inte att man tömt precis allt av sitt kunnande också?

Visst har nyckelspelare som t.ex Skuggan setts betydligt bättre, men hur bra kan han bli i jämförelse med tidigare säsonger? Han fyller 34 år och hans bästa resultat ligger mellan 1990-1997. Har han passerat bäst-före datum, kanske...

Hur som helst hoppas jag som sagt på en fortsatt trevlig och lättsam kvällsunderhållning, i dramatikens och spänningens tecken...

Dream Team: Jag såg tyvärr bara från slutet av tredje, eftersom jag inte hade Canal ZAP. Timrå hade en väldig lekstuga med de tröttaste av våra gubbar i fjärde. Jag kommer inte ihåg när de varit så borta tidigare. Men det innebar inte så mycket av verkliga målchanser för Hento tog allt. Båda målen i klubbkrysset, nästan overkligt svårt att få hål på honom.

Jo, jag tror att Lule kan bli ännu bättre. Många är redan så bra de kan bli, men hos andra finns definitivt mycket mer att hämta. Och även om det måste kännas gruvligt tungt att förlora matchen igår, tror jag att spelet i femte och sjätte kan innebära en kick för fortsättningen. Eller åtminstone hoppas jag på det.

Sven Savage: Varifrån ett sånt uttalande kommer är nog mindre viktigt. Fjollträsk, Kinnarpsland eller Sydbotten. Spelarna har fått höra/läsa lite här och var hur bra det vore med Timrå som motståndare för dom har avslutat serien med tre raka torsk och är mätta på framgång. På detta finns det fakta svart på vitt, inte så mycket mer att orda om alltså...

Slutet igår hade turstämpel över sig. Det hade det fått vilket lag som än vunnit. Är dock rätt säker på att varken Luleå eller Timrå kan lyfta sig så speciellt mycket högre. Har Lule som du säger, inte nått sin topp, varför la man inte i den förmodade högre växeln igår??

Ja, det är en förmån och en ren njutning att få vara med om såna här matcher. Det är bara att passa på att njuta, chansen kommer inte så ofta tillbaka.

Igår kände man bara outsäglig glädje, idag finns det tid till eftertanke.
Sett till tre perioder borde Timrå ha vunnit. Där var man bättre i första och tredje, men brände för mycket chanser.
I förlängningen tog Luleå över från mitten av femte perioden och tycktes orka mer i anfallsszon. Rent chansmässigt var det väl ändå ganska lika. Frilägen, ribbskott, stolpskott. Puckar dansande på mållinjen och alldeles utanför stolpen, ja, du vet åt vilka håll dom här lägena kom, men oturen grinade samtliga spelare i ögonen ett flertal gånger.

Det som skilde markant igår och som nog borde ha avgjort var spelet i power-play. Timrå skapade tryck 5 mot 5 men med en man mer blev man mest ängsliga, rädda att göra misstag och därmed vågade man inte heller vinna när det som mest behövdes. Men Luleå är fruktansvärt bra i box-play, bara att konstatera... Luleå gjorde heller inget mål i power-play, men man kom till skillnad från Timrå till ordnat spel på en gång och skapade tryck och chanser på ett helt annat sätt.

Tror att nästa match kan bli ganska målrik, i jämförelse med de två första. De spelare som ställt om mentalt fortast borde ha störst chans. Undrar vem som dömer i morgon, jag är inte avundsjuk....

Har heller inget negativt att säga om nån Luling. I ett slutspel ska det ges och tas på lika villkor. Sedan är det upp till respektive lag att hantera dom givna förutsättningarna på bästa sätt.

Hoppas på en fortsatt jämn och rafflande KAMP.....

Dream Team: Det där med att Timrå kommer att vika ner sig är mer en mediakonstruktion, eller påstående av fjollträskkaraktär, vilket säger det mesta.

Timrå kommer säkert att fortsätta vara så där bra. Nu har ni ett riktigt bra läge och det mesta talar för att ni vinner denna kvartsfinal. Ni har varit bra hela året och jag vet inte just om ni kan bli bättre, eller om ni redan maxar?

Luleå, däremot, blir bättre i slutspel än i serien. Det är det som saken gäller.

Nu räcker det kanske, för att inte säga troligen, inte. För Timrå är tillräckligt bra att vinna ändå.

Men det är inte klart förrän det är klart.

Som inblandad måste man känna lycka över att vår kvartsfinal blivit sådan som den hittills blivit, fastän vi förlorade de båda matcher som spelats. Men det här är ett riktigt hockeykrig, som det skall vara i slutspel. Spelet på isen avgör, och jag är helt säker på att om det fortsätter så här kommer vi att önska det vinnande laget lycka till. Vilket lag vi än håller på. Det lag som når semi kan komma att överraska såväl warulfv som blixtlås.

Så här ska det se ut när det är SM-slutspel. Jämför det med andra pajas-kvartar, där man fular sig både på och utanför is.

Som lulesupporter kan man än så länge bara tala väl om Timrå. Hoppas det fortsätter på det viset.

Zoogin:

Gårdagen bjöd på en helt sanslös match som hade ALLT man kan begära. Två vilt kämpande lag som aldrig vek sig en tum, två fantastiska målvakter. Att spelet sen blir som det blir, med egentligen rena avrättningar som det oftast frias för, det hör liksom bara till. Spelet kommer ju i skymundan, det är KAMPEN på isen som syns...

Tror nog att Rådbjer såg sig själv på tidningsrubrikerna som matchavgörare, efter utvisningen på Kapanen med mindre än tre minuter kvar att spela. Då sökte han verkligen en Luleå-utvisning med ljus och lykta...

Annars står båda lagen upp på ett fantastiskt sätt. Men det där snacket om brist slutspelsrutin, det kan vi nog glömma nu va.

Är mycket tveksam till din analys att Timrå är slut. Gårdagen bevisade väl motsatsen. Men hela Luleå får gärna leva med tanken att Timrå viker ner sig, att dom är slut. Den devisen har Timrå spelat efter hela säsongen.

Det som är skönt med hela iden om att Timrå inte håller är att folk aldrig lär sig. I höstas fick vi vatten på kvarnen med att bli tippade sist. Motsatsen bevisades eftertryckligen...
Nu inför slutspelet så var ju helt plötsligt Timrå nöjda med säsongen (?) Ja, gissa vilka som fick blodad tand...
Så kom gärna med flera uttalanden om att Timrå är veklingar som inte pallar trycket. Vi lovar att betala tillbaka med samma mynt...

Väl mött till fortsatt kamp...

Zoogin: RÄTT, tänk positivt!! Som gammal MODOit dristar jag mig att säga: Finns inget så farligt som att vinna 2:a matchen i ett LÅNGT Sudden-möte!!! (Minns Finalen -94, ryyyysa)

Zoogin: Intressant teori. Dock tror jag inte att brist på träning är det som fäller Timrå med tanke på att de kört stenhårt (Ingen j-kla Qi-Gong denna gång...) sedan försäsongen...

Luleå ligger under med 2-0 i matcher, men hade lika gärna kunnat leda med 2-0, så jag har inte alls gett upp hoppet ännu.
Jag tror att Timrå har gjort sitt nu, de kommer inte orka något mer. Luleå är bättre tränade och kommer att mala ner Timrå tillslut. Imorgon kommer Luleå att vinna stort. Tips: Luleå- Timrå 7-1.

Albert Hall: Bara hoppas att han blir bläcksvart i ögonen.

Portello: Bulan har också gurglat lite. Han var i alla fall mörkgrå i ögonen.

vivix20: Ett rätt. Optimisten sitter långt inne. Mycket, mycket långt inne.

Albert Hall: Fagemo och Hägerbäck vilda? ha det vill jag se.
Hur verkar det vara med Bulan då? svart i ögonen eller?

« · 231115 · »