Luleå HF

SHL · 117485 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
Albert Hall: Det hade jag glömt. I så fall lär jag ju kunna se matchen, om än inte live.

Albert Hall: jag håller med, jag tycker att det är märkligt att gå ut i det här läget och börja prata om var man ska spela nästa säsong. I alla fall om det finns minsta möjlighet att man hamnar i den situation som vi diskuterar. Det KAN ju iofs vara så att han inte alls är aktuell för LHC. Kvällspressen har haft fel förr.

LL:
Hmm...där ser man, LHC överraskar verkligen återigen.
Det är alltså som så att Melin ska spela i LHC nästa säsong.
Låter som ett riktigt toppförvärv... ;)
Få se, kanske vi skulle ta och damma av Tommy Själin, Nubben Norberg och Ben Perreault i sådana fall...
Nej, de skulle bli alldeles för överlägsna, vi måste ju ge er andra lag någon chans också!

Vi bör ha stora chanser att vinna de 5 närmaste matcherna mot LIF, HV, TIK, LHC och BIF och isåfall stå på 81 poäng inför de två sista matcherna. Då borde min tippade 5:e plats nästan vara klar.

Paddan: jo, det är så att LHC tänker satsa på rutin och tyngd i laget och då passar Melin med sina ca 100 kilo in perfekt. Att han slutade som spelare i mitten av 80-talet är bara en petitess i sammanhanget. Numera kan spelarna hålla på mycket längre, sägs det ju.

Zoogin: Det blir spännande att se var lule står nu under avslutningen av serien. Rätt länge har man ju haft ett spel som indikerat att det finns goda chanser för ett trevligt slutspel. men det gäller också att skaffa sig slagläge.

Som det sett ut på sistone räknar jag lugnt med att Warulfven passerar TIKarna under de sista matcherna, konstigt vore det annars.

Det betyder att serien slutar

1-2. Blixtlåset och Warulfven
3-4. TIKarna och Styvben.

I det läget vill jag inte se lule på 7-8 plats. Det skulle innebära att vi lottas mot något av de två värstinglagen. Mycket trevligare att få TIKar eller Styvben. Två lag som jag tror att vi kan ha mycket goda chanser mot i vår.

Det betyder att vi måste komma 5a eller 6a. Passeras vi av MooDooisterna, måste vi själva passera Tjurgårn. Vaknar Tjurgårn blir det jobbigare, för då måste vi också hålla MooDooisterna stången.

Vad det gäller lägre lag är jag inte orolig. Korvar och Tegel skall inte ha någon chans att nå ikapp oss. Det vore förstås kul att visa det genom tre pinnar redan på tisdag.

Albert Hall: Det arbete du lagt ned är imponerande. Tänk vilken dag - Albert prickar bilden på Lennart och Birgit; och Rönken prickar mål på finnarna. Ljuvligt!

Zoogin: JaJa vi får väl se om ni överhuvudtaget tar er till slutspel
och tar ni er ditså tar vi revansch GO INDIANS GO 1-6 bra jobbat lulepojkar

Jag sitter bara här och funderar dagen efter storförlusten mot Leksand. Vad är det som händer med LHF? Håller den till synes säkra slutspelsplatsen på att glida oss ur händerna? Nej, så illa ska det väl ändå inte behöva gå men faktum är att vi har 3 raka förluster och Hento har sett darrig ut både i SSK-matchen den 1 Februari, i SHG och igår mot Leksand. Men jag är ändå optimist och tror att det vänder i morgon mot HV som är ett lag som jag aldrig blivit imponerad av. Jag tror på en säker 5-1 seger för LHF.

Zoogin: Jag tror du har rätt. Lule har gått som klockan länge, och att det snubblar några omgångar, behöver inte betyda så mycket. Tisdagsmatchen var bara ett olycksfall. Kom ihåg visdomsorden från den vise:

?Ett bra slutspel kan rädda slutintrycket på en säsong och tvärtom enligt mig.?

Efter den sköna segern mot HV är det nu dags att ladda om till matchen mot Timrå i morgon. Om Luleå spelar som i 3:e perioden mot HV hela matchen så kommer det att bli seger, det är jag säker på. Jag tror att vi vinner med 5-1.

Det gick ju inte riktigt så bra som mitt tips men Luleå gjorde en bra match och tog i alla fall en poäng som med lite flyt hade kunnat vara tre. Nu blickar vi framåt till matchen mot LHC där 3 poäng är det enda som gäller om vi ska hålla oss bland dom 6 bästa. Jag tror också att det blir det men man får absolut inte underskatta LHC för så dåliga är dom inte. Men med rätt inställning ska det givetvis bli en säker seger, jag säger 7-2 till Luleå.

Jag hade fel: Det gick visst bra att underskatta LHC och ändå vinna matchen. Det var bland det sämsta jag sett Luleå prestera vid en segermatch. Men 3 poäng är alltid 3 poäng.

Använd den här tråden istället!

Luleå är bäst helt enkelt! Jag säger bara till alla andra lag att ni ska akta er för Luleå!

Zoogin: varför ska vi passa oss för luleå??

Zoogin: Nu får du väl lugna ner dig lite. Inte är vi bäst.

Portello: Jag försöker bara intala mig det inför slutspelet.

Tabellen för de senaste 24 omgångarna ser ut så här:

1 Färjestad 48 poäng
2 Djurgården 48 poäng
3 Frölunda 46 poäng
4 Luleå 46 poäng
5 Timrå 45 poäng
6 Modo 39 poäng
7 Södertälje 35 poäng
8 Leksand 30 poäng
9 HV71 29 poäng
10 Brynäs 28 poäng
11 Malmö 23 poäng
12 Linköping 15 poäng

Man kan notera att dom stabilaste lagen är Frölunda, Färjestad och Timrå där Timrå är allra stabilast med lika många poäng de 24 första matcherna som de 24 senaste.
Luleå är säsongens klättrare medan HV är säsongens raslag. Nu har dom i och för sig börjat vinna på slutet så dom blir nog farliga i slutspelet. Även Djurgården har tagit betydligt fler poäng andra halvan. Brynäs har ryckt upp sig en aning men det räckte inte för att undvika kval. För Linköping ser det däremot helt nattsvart ut och jag tror inte att dom klarar kvalet.
Modo tillhör lagen som gått bättre andra halvan medan Malmö har rasat i tabellen. Leksand har gått lite sämre andra halvan medan Södertälje gått lite bättre och det är ju dom lagen som gör upp om sista slutspelsplatsen.

Jag hoppas verkligen att Luleå kan hålla 5:e platsen för det är viktigt att komma så högt upp som möjligt. Med tanke på att varken Frölunda eller Malmö som vi möter i dom 2 sista matcherna har något att spela för så borde det gå vägen.

Zoogin: Tro inte att vi viker ner oss 2 gånger på raken, nu lät vi modo vinna igår, det kommer ni att få sota för ;)

Zoogin: Intressant tabell du hade. Den visade ju att vi i stort sett varit jämbördiga med topplagen under andra halvan av serien.

Det blev alltså förlust med 4-1 mot Frölunda som väntat och ny svår match väntar på tisdag mot Malmö där Luleå bör ta minst 2 poäng för att säkra en plats bland dom 6 bästa. Spelar Luleå som mot Frölunda så tror jag att det kan gå vägen men då måste man(läs Fagemo) börja sätta chanserna.
Negotips: MIF- Luleå 5-2.

Zoogin: 2 poäng räcker för en plats bland dom 6 bästa.

Zoogin: Bara 1 poäng räcker däremot inte om HV och Modo tar trepoängare.

Zoogin:
I sammanhanget kan ju sägas att Modo bör ta en trea mot ett LHC som .. tja, säger inte ens mer om det.

HV däremot har en riktigt tuff bortamatch mot FBK, som nog vill sätta sig i respekt inför slutspelet...

Dysso: FBK har ju dock ingenting att spela för i den matchen.

Zoogin:

Det håller jag inte riktigt med om. OM dom slår HV, så är det väldigt stor chans att HV blir ett av lagen dom kan lottas mot i kvarten. Med andra ord väldigt viktigt att få ett psykologist övertag direkt där...

Dysso:
Det är klart vi tar tre poäng mot LHC, sen så får faktiskt MIF gärna slå LHF för då har jag 200 kronor som väntar på mig i Piteåtrakten. Att det torde kosta 200 kronor att ta sig upp dit för att hämta pengarna är väl en annan sak...

Paddan:

Det kan väl vara värt resan för att få mobba portello? Eller vem var det du slagit vad med?

Paddan:

Man kan föra över pengar till andras konton elektroniskt. (

Dysso:
Hmm...kanske det, får fundera på det ifall det nu blir aktuellt.
Jo, har för mig att jag visst slog vad med Portello om något med inbördes placering vid grundseriens slut.

Hmm, är väl kanske lika bra man beklagar kvällens lulingförlust, hann ju inte med att göra ett "officiellt" lyckatillande innan matchen ja förutom till Kickan då.

Paddan:

Dina lyckatillande verkar lite halvhjärtade, om du siktar på att Modo ska sluta före LHF i tabellen? :)

Föresten, vi hade ju bestämt att Modo skulle få VF i kvarten, då funkar det ju inte alls om dom inte håller sig på sin sjundeplats. Skärpning! ;)

knaskamilla:
Nämen, säger du det, är så omodern så såna saker har jag faktiskt inte börjat använda ännu.

Paddan:

Fast i det här fallet räcker det ju att Portello använder sig av sådant... ;)

Dysso:
Jäklar, det glömde jag ju. Jo, skulle nog faktiskt inte ha något emot att möta Bak-Axel och de andra frölundaiterna i kvarten.
För din del så antar jag att matcher mot TIK känns lockande, med tanke på ditt facit som medresande till KA. :)

knaskamilla:
Jahaa, äsch, här i Bjästa tror vi inte längre på pengar som betalningsmedel. Vi tar det i tegelstenar istället.

Paddan:

Mycket lockande! Vore ju kul att få lite roliga motståndardsupporters på plats på köpet, också. :)
Enda jobbiga är att om jag missar nån hemmamatch och HV förlorar den, så kommer jag känna mig så skyldig...

"Drawing on my fine command of language, I said nothing."

Dysso: Är vi den enda gb som har infon "opassande inlägg...osv, osv" överst? Det känns som en Hemskt Mycket Viktig Info i en gästbok där det redan raderas så skribenterna flyr.

Lulekickan: Yepp, det är ju oerhört viktig information. För tänk om något olämpligt skulle skrivas här? Eller rent av en debatt skulle uppstå? Usch!
Jag funderar på att ägna eftermiddagen åt att anmäla samtliga inlägg som skrivits i den här gästboken genom tiderna.
För säkerhets skull menar jag.

Albert Hall: Det låter som en bra idé. Ska det rensas så ska det rensas grundligt. Det vore ju trist om skribenterna trivdes och fann det meningsfullt att skriva något här.

Lulekickan:
Hmm...och här var det glada miner och riktigt positivt, märker jag.
Har modereringen också uppgraderats i samband med lanseringen av HS4...
Nu borde man väl vara glada och se framtiden med tillförsikt för nu börjar ju snart slutspelet.

Tydligen så missar Bulan matchen i morgon pga sträckt lår. Ajaj...

Portello:
Hmm...har han varit och gjort något Lennartakrobatiskt? Där brukar de ju också tala om sträckta lår, om jag inte missminner mig...

Bör väl betyda att de där pengarna kommer att tillfalla mig, då vi ju självklart kommer att vinna över LHC senare idag medan ni nog får det tufft mot MIF.

Portello: Här är NK:s artikel inför matchen.

Portello: ...och Skrbek testar på träningen idag innan det bestäms om han kan spela ikväll.

Lulekickan: Och ikväll gör "Hento" sin 50:e match i årets ES.

Portello: ...och i kväll får jag se vinnaren av skytte- och poängligan i aktion i Kempehallen...

Paddan: Det är väl mycke möjligt att du får. Men jag blir 200 :- rikare ;)

Portello:
Jahapp, spelat på Oddset elle? ;)

Vår egen lilla vadslagning har jag tänkt att ta hem.
Räkna med blåslagna vader...

« · 211736 · »