Paddan: Eller, jag kommer inte alls vara 200:- rikare ikväll eftersom att jag ska till tandläkaren idag. Men du kommer ivarjefall vara 200:- fattigare ;P
Portello: Jaha, nu är alltså kvartsfinalerna lottade och så här blev det alltså:
TIK-LHF Mycket svårt för LHF att kunna rubba TIK men man kan ju alltid hoppas. Under alla förhållanden är det oerhört viktigt att LHF vinner första matchen hemma annars blir det väldigt svårt. Jag vägrar tippa denna kvartsfinal.
DIF- HV71 Oerhört öppen kvartsfinal där jag ger tipset till HV på sin fina dagsform.
FBK- LIF Här bör FBK relativt enkelt gå vidare till semifinal.
VF- Modo Här kan mycket väl en skräll ligga på lut eftersom Modo vunnit de 2 senaste mötena lagen emellan. Dessutom vann Modo semifinalen ifjol mot VF. Tipset alltså till Modo.
En sak kan man med bestämdhet slå fast: Vinner inte Luleå imorgon så är det nog ganska kört tyvärr. Därför är matchen imorgon så oerhört mycket viktigare för Luleå än för Timrå. Därför är jag också oerhört nervös för matchen.
Portello: Det kallas för Typ-D-personer. Dessa betraktar sig som besegrade och ser livet som en ständig kedja av negativa händelser, hot och påfrestningar som känns övermäktiga. De isolerar sig och talar inte med andra om sina problem, något som ökar den inre spänningen och på sikt kan ge hjärtproblem.
...inte undra på då att så många norrbottningar dör i hjärtinfarkt.
Zoogin: Skulle vi mot förmodan förlora någon match så är det bara att bryta ihop och komma igen. Man kan inte lägga sig ner och dö bara för att det alltid finns en risk, om än så liten, att man förlorar.
Lulekickan: Du kan väl ändå inte tro på 4-0 till Luleå, har inte den här säsongen lärt dig att man ska ta Timrå på allvar? Timrå slutade före Luleå i serien, alltså måste dom vara favoriter.
Lulekickan: Totalt sett över säsongen har Timrå varit det stabilaste laget, dom har aldrig legat sämre än fyra, och det finns ganska mycket slutspelsrutin i Timrå också.
frölundaindian: Äh, ta inte Zoogin på allvar. Han är bara drabbad av den välkända norrbottniska pessimismen. Allt som kan gå åt helvete går åt helvete, och allt som inte kan gå åt helvete gör det ändå, typ.
Lulekickan: ...och typ-E personer är såna där långhåriga personer som påminner om hårdrockare men som spelar någon form av Eurodisco på allehanda klubbar och arenor runt vår lilla värld ackompanjerade av bomber och eld...
Portello: Ja, måste säga att jag ställer mig frågande jag också. Vem är han egentligen. Norm finns ju i den gamla fina serien Cheers och Al är ju rimligtvis Al Bundy, men vem är NormAl...
Portello: Ingen aning, däremot så vet jag vad Nome betyder. Enligt The Deeper Meaning of Liff är det: "Latin suffix meaning: question expecting the answer, Oh, really? How interesting."
Ujujuj, bara 4,5 timmar kvar till nedsläpp, fy tusan vad han längtar. Vad ska man tro om dagens match? Första målet tror jag kommer vara väldigt viktigt, bara hoppas att Luleå gör det. Tror vi tillslut matchen slutar 4-2 till oss. Målskyttar: Bulan, Husse,Petter samt Ledin.
Portello: Längtar? Så känns det inte för mig. Bara en svårartad ångest. Var för håller man på att vara intresserad av detta? Det är ju fan inte kul. Känns ju tamejfan roligare att gå till tandläkaren. Bara ångest.
Chief: Jomenvisst, men det är klart Kickan har ju lovat att pressa Redogörelsen ur Albert så man får väl ge sig till tåls till någon gång framåt morgonkröken när Kickan snubblar in för att få läsa de där Redogörelserna.
Chief: Det blir inte lättare med åren. Snarare tvärtom. En gång bestämde jag mig för att jag skulle sluta intressera mig för hockey. Fullvuxna karlar som jagar en gummibit med träpinnar, osv. Men inte fan gick det. Det var ungefär som att olära sig cykla, dvs att lära sig att INTE kunna cykla.
Chief: För att jag egentligen inte tycker att det är kul. Så mycket ångest man måste genomlida. Nerverna tar stryk. Inte nyttigt för hjärtat. Jag säger ungefär som Kickan brukar säga. Sista gången man lämnar COOP-arena blir det nog på bår med fötterna först.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Men du kommer ivarjefall vara 200:- fattigare ;P