Luleå HF

SHL · 117506 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
Paddan: Eller, jag kommer inte alls vara 200:- rikare ikväll eftersom att jag ska till tandläkaren idag.
Men du kommer ivarjefall vara 200:- fattigare ;P

Portello: Jaha, nu är alltså kvartsfinalerna lottade och så här blev det alltså:

TIK-LHF Mycket svårt för LHF att kunna rubba TIK men man kan ju alltid hoppas. Under alla förhållanden är det oerhört viktigt att LHF vinner första matchen hemma annars blir det väldigt svårt. Jag vägrar tippa denna kvartsfinal.

DIF- HV71
Oerhört öppen kvartsfinal där jag ger tipset till HV på sin fina dagsform.

FBK- LIF Här bör FBK relativt enkelt gå vidare till semifinal.

VF- Modo Här kan mycket väl en skräll ligga på lut eftersom Modo vunnit de 2 senaste mötena lagen emellan. Dessutom vann Modo semifinalen ifjol mot VF. Tipset alltså till Modo.

En sak kan man med bestämdhet slå fast: Vinner inte Luleå imorgon så är det nog ganska kört tyvärr. Därför är matchen imorgon så oerhört mycket viktigare för Luleå än för Timrå.
Därför är jag också oerhört nervös för matchen.

Zoogin: Vad tror du händer om luleå vinner både imorgon och på Måndag?

Portello: Då leder Luleå med 2-0 i matcher, men tänk om Timrå vinner tredje matchen, då är det plötsligt 2-1 istället för 3-0.

Zoogin: Ojj vad Negativ du är. Du borde gå en kurs hos Kickan ;)

Portello: Jag har lärt mig att man aldrig får ta något för givet, varken åt det ena eller andra hållet.

Zoogin: Men du verkar ju ha tagit förgivet att vi förlorar...

Portello: Om man räknar med det värsta så behöver man inte bli lika besviken om det sedan blir så.

Portello: Det kallas för Typ-D-personer. Dessa betraktar sig som besegrade och ser livet som en ständig kedja av negativa händelser, hot och påfrestningar som känns övermäktiga. De isolerar sig och talar inte med andra om sina problem, något som ökar den inre spänningen och på sikt kan ge hjärtproblem.

...inte undra på då att så många norrbottningar dör i hjärtinfarkt.

Zoogin: Skulle vi mot förmodan förlora någon match så är det bara att bryta ihop och komma igen. Man kan inte lägga sig ner och dö bara för att det alltid finns en risk, om än så liten, att man förlorar.

Lulekickan: Du kan väl ändå inte tro på 4-0 till Luleå, har inte den här säsongen lärt dig att man ska ta Timrå på allvar? Timrå slutade före Luleå i serien, alltså måste dom vara favoriter.

Zoogin: Varför då?

Zoogin: na dom måste väl inte!?, jag menar Luleå kan ju ha haft en bättre slutspurt på säsongen än va TIK har haft.

Zoogin: TIK får gärna vara favoriter det stör inte . Vi slår gärna ur underläge . 4-0 sitter fint !

Lulekickan: Totalt sett över säsongen har Timrå varit det stabilaste laget, dom har aldrig legat sämre än fyra, och det finns ganska mycket slutspelsrutin i Timrå också.

frölundaindian: Äh, ta inte Zoogin på allvar. Han är bara drabbad av den välkända norrbottniska pessimismen. Allt som kan gå åt helvete går åt helvete, och allt som inte kan gå åt helvete gör det ändå, typ.

Zoogin: Men de svajar betänkligt ibland, så även Kapanen. De skrämmer mig inte ett dugg.

Lulekickan:
...och typ-E personer är såna där långhåriga personer som påminner om hårdrockare men som spelar någon form av Eurodisco på allehanda klubbar och arenor runt vår lilla värld ackompanjerade av bomber och eld...

Lulekickan: Men Kapanen är helt okej nu, det sa han på TV igår.

Zoogin: Ärligt talat, vad ska han annars säga på TV? "Jag känner mig faktiskt rätt kass och inte alls i form nu", elle?

Lulekickan: Ja, om det skulle vara så så skulle han väl säga det?

Zoogin:
...och Michael Jackson är helt normal, han har bara en liten annan tolkning av innebörden i ordet normal...

Zoogin: Ingen spelare skulle väl säga rakt ut i TV att han tror att han kommer att göra en usel insats.

Paddan: Normal? Vem är det?

Portello: Vad menar du med det?

Zoogin: Var ingeting riktakt mot dig. det hoppas jag att du förstår.
Vad jag menade är: Vem är igentligen normal? Vad är normalt?

Portello: Ett t har hoppat från ett ställe till ett annat. Fyyyyyyyyyy

Portello: Ja, måste säga att jag ställer mig frågande jag också. Vem är han egentligen. Norm finns ju i den gamla fina serien Cheers och Al är ju rimligtvis Al Bundy, men vem är NormAl...

Portello: Oj, djupa frågor det där.

Paddan: Är det inte någon som heter Normal i Gustaf? katten Gustaf alltså.

Zoogin: Jepps. Kan vara riktigt djup. Akta dig ;)

Portello:
Ingen aning, däremot så vet jag vad Nome betyder.
Enligt The Deeper Meaning of Liff är det: "Latin suffix meaning: question expecting the answer, Oh, really? How interesting."

Det här ska, enligt Google, vara normalt i hockey. Själv så vet jag inte riktigt vad det är som är normalt med den bilden

Lyssna på den här låten.

Ujujuj, bara 4,5 timmar kvar till nedsläpp, fy tusan vad han längtar.
Vad ska man tro om dagens match? Första målet tror jag kommer vara väldigt viktigt, bara hoppas att Luleå gör det.
Tror vi tillslut matchen slutar 4-2 till oss. Målskyttar: Bulan, Husse,Petter samt Ledin.

Portello: Längtar? Så känns det inte för mig. Bara en svårartad ångest. Var för håller man på att vara intresserad av detta? Det är ju fan inte kul. Känns ju tamejfan roligare att gå till tandläkaren.
Bara ångest.

Albert Hall: Tandläkaren är då betydligt dyrare att hälsa på.
Mitt senaste besök där kostade 385:- men då kollade hon mest bara.

Albert Hall: Omfamna ångesten. If you can't beat, join it. Roligt att du är här, Albert. Notera att jag postar inlägg idag. ;-)

Albert Hall: "Volvo Sonett är italiensk..."
Hmm...pumpar på nätterna, varför är du uppe och fixar med bildäcken under sena timmar?

Äsch, den härliga ångesten kommer väl först veckan efter att SM-guldet börjat att firas.

Paddan: Hoppas du liksom jag noterade att detaljerna utlovades vara perversa. Nu är jag än mer nyfiken...

Chief: Ahhhhh, jag som börjat tro att du var avstängd från inläggsskrivande.

Hur fan omfamnar man ångest?

Portello: Jag besökte tandläkaren i veckan. 460 spänn för enbart röntgenundersökning och en halv minuts karvande i käften.

Inte ens en hon var det dessutom.

Chief: Jomenvisst, men det är klart Kickan har ju lovat att pressa Redogörelsen ur Albert så man får väl ge sig till tåls till någon gång framåt morgonkröken när Kickan snubblar in för att få läsa de där Redogörelserna.

Hmm...ska man börja en namninsamling kanske?

Albert Hall: Avstängd? Och av vilken anledning skulle jag vara avstängd från det trodde du?

Äsch då, nu ska du inte vara så'n. Du måste bli ett med ångesten. Use the ångest, Albert.

Trodde för övrigt att lulingar hanterade det här bättre. Ni har ju massor med slutspelsvana. Men det blir alltså aldrig lättare?

Albert Hall: Och det värsta är ju att man ska dit på torsdag igen. Lär väl kosta minst lika mycket den gången. Mest troligt mer...

Chief: Det blir inte lättare med åren. Snarare tvärtom. En gång bestämde jag mig för att jag skulle sluta intressera mig för hockey. Fullvuxna karlar som jagar en gummibit med träpinnar, osv.
Men inte fan gick det. Det var ungefär som att olära sig cykla, dvs att lära sig att INTE kunna cykla.

Albert Hall: Och varför bestämde du dig för något så dumt? Nerverna pallade inte mer och magsåret krånglade eller? ;)

Chief: För att jag egentligen inte tycker att det är kul. Så mycket ångest man måste genomlida. Nerverna tar stryk. Inte nyttigt för hjärtat. Jag säger ungefär som Kickan brukar säga. Sista gången man lämnar COOP-arena blir det nog på bår med fötterna först.

Albert Hall: Vi har uppenbarligen starka masochistiska drag lite till mans...eller kvinns...

« · 223059 · »