Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
Chief: Ja, nu har man i allra värsta fall 40 dagars lidande framför en. Nästan så det skulle kännas som en befrielse om det tog slut redan på fredag.
Fast bara nästan.

Albert Hall: Som den omtänksamma människa jag är hoppas givetvis jag också att det tar slut för er på fredag. Men det är givetvis bara av omtanke om dig, Albert. Någon måste ju ta på den närmaste tidens lidande och bättre jag än du. ;-)

Chief:
Äsch, sånt där som ångest lever man ju med dagligen så det borde väl vara dags nu att ta sig lite kaffe ur den svarta och fina MoDo-muggen, luta sig tillbaka och känna eländet komma vältrande in.

Tack Chief, du har verkligen ett hjärta av guld. Du är snäll.
För det är ju naturligtvis inte av rent egoistiska skäl du önskar det?

Albert Hall: Absolut inte! Det smärtar mig att du har sådan misstänksam natur att du tror det. Givetvis är mitt motiv rent som nyfallen snö...

Paddan: Jag har ju sagt att det är den svarta muggen som framkallar din ångest. Måste nog ta och skicka den där röda fina snart...

Paddan: Bra att du också känner lite sympatiångest. Fast ångesten i slutspel är nog ändå rätt lindrig mot den ångest jag skulle känna inför en kvalserie. Hoppas jag ALDRIG behöver uppleva en sådan med Lule! Jag skulle aldrig palla det.

Nu kan man ju bara luta sig tillbaka, ta på sig sitt mest sadistiska leende och avnjuta den där ångestserien...

Chief:
Jäklar, har du inte skickat den än. Trodde det redan var fixat. Nåväl, får väl nöja mig med den svarta muggen med fyrfärgstryck så länge.

Chief: Äh, frågetecknet i slutet av mitt förrförra inlägg kom till av misstag. Inte misstänker jag dig för att ha egostiska skäl. Nån har bara bytt plats på tangenterna här.

Titta själv: Idag vinner vi?

Albert Hall: Det är klart, ångesten i en kvalserie riskerar ju att bli riktigt djup då det ju också handlar om lagets möjligheter att få lira kvar i elitserien.
Tyvärr för Kickan så får hon ju inte heller detta år ställa till med världens fest för att fira en viss degradering. Oklokt nog så beslutade vi oss ju för att vara kvar i elitserien även nästa säsong.

Albert Hall: Hm, det är något med den förklaringen som inte riktigt stämmer... Jag hoppas givetvis att din pina blir kort och att Timrå kör över Luleå. Men det är som sagt av osjälviska skäl. Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det...

Paddan: Slår vad om att det är den där muggen som framkallar din ångest. Färgen släpper giftiga ämnen eller nå't. Kan vara motivet också.

Paddan: Föressten kan jag ju lägga ut omslaget till tvävlingens förstapris. Bara så ni vet vad ni missat...

Paddan: Kvalångesten gör verkligen skäl för sitt namn. Kanske därför vi TIKare har så lätt för att omfamna och njuta av slutspelsångesten? Vi är redan härdade och har genomlidit alla helvetets kval...

Chief: Jo, ni har ju lirat mer kvalseriematcher än elitseriematcher, nästan. Tur att det inte är i kvalserien vi möts. Snacka om kvalserierutin.

Albert Hall:
Hmm...så Kickans namn fanns redan "ingraverat" på skivomslaget. Jaja, hade ju varit väldigt kul om undertecknad mot alla odds vunnit tvävlingen och så hade man fått heta Lulekickan.
Nog för att Chief tagit över mitt liv och försökt framhäva mina mer feminina sidor men någon måtta får det väl vara ändå...

Chief:
Ok, då är det väl bäst att jag dricker ännu mer kaffe ur den MoDo- muggen då, så att jag är garanterad att ångesten består när väl TIK-muggen hittar till Bjästa.

Albert Hall: Isch! Nu tog samtalet en otrevlig vändning... Vill inte bli påmind om vår kvalserierutin just nu...

Paddan: Om du vunnit hade det inte stått Lulekickan fattar du väl. Då hade det stått "Paddeländets mycket oförtjänta 1:a pris", såklart.
Men minst orättvist hade det ju varit om jag vunnit förståss.
Om, jag bara inte glömt tippa omgång 28, grrrrrr...

Paddan: När den hittar dit måste du nästan posta en bild av dig själv avnjutandes valfri dryck ur den. Jag vill vara säker på att du använder den på rätt sätt och inte missbrukar den på nå't vis, typ ställa tussilagos i eller nå't annat...

Portello: Luleå- Timrå 5-1
1-0 Linus Fagemo
2-0 Linus Fagemo
3-0 Linus Fagemo
4-0 Kamil Brabenec
5-0 Anders Burström
5-1 Pär Styf
Så blir det!

Zoogin: Här var det tvära kast! Var inte du väldigt pessimistisk förut? Vadan denna plötsliga vändning? ;-)

Chief:
Det är klart. Blir ju trevligt att fira SM-guldet med champagne ur en TIK-mugg.

Chief: Naturligtvis är det bra att ha kvalserierutin även i ett slutspel. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om. Kvalserierutin har Timrå gott om.

Oj, förlåt, det råkade haka upp sig lite...

Oj oj oj - nu är det bara tre timmar kvar!

Själv skall jag bort ett tag för att återkomma framåt tre-tiden. Är bara in för att kolla stämningen.

Albert och Kickan lär väl knappast sitta på snacket när det drar ihop sig. Är rädd för att det blir mest Lallare här på snacket idag, huj vad de kommer att glädjas när de spöar oss.

Om de nu inte visar sig vara som Valbusas och Swensons, nu när Män skall skiljas från Pojkar.Nu när vi kommit till det slutspel , som är för elithockeyn, vad de sista tio kilometrarna är för fem-milar på skidor.

Jag funderar på att sluta otro på lule nu. Börjar bli dags att...tro?!

"Tro på Lulehockey"

Mmm, det smakar fint i munnen. Jag tror. Och klämmer in en riktig West-seller:

Froza Luleå Alltid!

*fliina*

Paddan: Jag hoppas du menar eventuellt TIK-guld då (fast realisten i mig säger att då kan du få vänta nå't år eller så) nu? Några uschliga MoDo-vinster lär du inte få fira. Och absolut inte ur en TIK-mugg. Det är precis sådant missbruk jag vill undvika...

Albert Hall: Näää nu ska jag sätta mig i bilen och påbörja de 6-7 milen upp till Luleå.
Se nu till att du väntar med priscermonin till jag är på plats.
dessutom måste ju kickan hålla ett tacktal på minst fem minuter.

Albert Hall: Jela typ... Ska nog återgå till min fanmail nu...

Albert Hall:
Nej, nu är det dags för undertecknad att äntligen få sig en kopp kaffe så han kan "wake up and smell the agony".
Hoppas att ni får se en trevlig match, och de av er som inte får se matchen för att man oklokt nog flyttat ner till sydligare breddgrader får helt enkelt nöja er med ångesten framför dator, radio och text-tv.

Paddan: Hm, jag känner mig träffad...

Luleå och Timrå kommer att vinna sina hemmamatcher, det har jag hela tiden sagt. Och då blir det 4-3 i matcher till Timrå.

Portello: Tror nog att det inte blir några problem med Kickans tacktal. Alberts eget "lilla" anförande på en halvtimme torde väl däremot skapa vissa problem. Har för mig att han knappt fått någon sömn de senaste veckorna på grund av den stora pressen på prisutdelaren.

Chief:
Ajdå, gjorde det ont? När du blev träffad, menar jag...
Var ju inte meningen att passningen skulle bli så hård.

Luleå slår nog vedhuggarna i Coop Arena, men nere i vedhuggarlandet blir det svårt för där kommer dom att få göra vad som helst för domaren.

Albert Hall: Jag håller på att gå igenom tidningarna från de senaste veckorna nu när jag äntligen är hemma i Sveriges bästa stad igen ovh läste Miche J:s vovvis Tigers spalt i NSD. Vovvisen är synsk tror jag. Han visste redan då att det skulle bli tikarna i kvarten och att tikarna får se sig besegrade efter max 5 matcher. Nu känner jag mig helt lugn igen.

Zoogin: Det vore ytterst sällsynt att sju matcher i rad slutar med hemmaseger. Det har i alla fall aldrig hänt här i Sverige tidigare i slutspel.
Jag har en känsla av att hemma- repsektive bortaplan faktiskt brukar ha MINDRE betydelse i slutspel än i serien.

Lulekickan: Ja, jag läste det där förra lördagen. Rätt kul skrivet av den där jycken.
Jag tänkte länka ut det hit förra helgen, men det fanns inte på nätet.

Albert Hall: Jag är nog böjd att hålla med.

Tror dessutom att domarna kommer att tillåta mer, men det gäller nog åt båda håll. Och just det tycker jag faktiskt talar emot Timrå. Det är hårda pojkar som spelar i Lule... Den som lever får se, jag hoppas givetvis på Timrå ändå.

Albert Hall: Åh, vad fint. Nu blev känslan av att vi kommer att köra över de små tikarna helt ännu starkare. En perfekt skiva att ladda inför matcherna med.

Jag är totalt fokuserad på matchen - förmodligen mer än varenda spelare. Det är så illa att jag inte ens grejade att prata i telefon eftersom jag bara tänkte på matchen. Efter ett par minuter insåg jag att jag inte hade hört ett ord av vad min pappa hade sagt och sa åt honom att jag ringer upp ikväll istället.

Chief: Äh, "hårda pojkar i Lule" är en kvarleva från 95-97.
Nu är inte vi hårdare än andra?

Albert Hall: Fortfarande problem med tangenterna ser jag...

Albert Hall:
Ha det så trevligt i eftermiddag.
Nu börjar det bli dags att se till så att tvångströjan sitter som den ska. Har dock inte räknat ut än hur jag ska få i mig pizzan och ölen innan matchen.
Nåväl, får väl äta pizza med sugrör...

Portello: Tacktal? Det ska väl kunna ordnas. Det är ju bara att jag ber Tavve eller Micke om att få låna mikrofonen en stund efter att de har haft sitt införmatchensurr.

Zoogin: "Göra vad som helst för domaren" - du menar plocka upp pucken åt honom och sånt? Bulan sa i en intervju i Expressen en gång, när de frågade om han någon gång gjort något för att fjäska för domaren, att en gång plockade han upp pucken åt honom, fast det hjälpte tydligen inte.

Albert Hall: Tiger är min idol. Väldans liten är han, och inte fullt så ettrig som han framstår i sin spalt i NSD.

Chief: Ja, ja Timrå har en del hårda för att inte säga fula pojkar också som t ex Pär Styf, Kalle Koskinen, Christian Sjögren och Sanny Lindström.

Chief: Sant att lulingarna är hårda, fast sånt är ju fullt tillåtet. Tikarna spelar bara fult eftersom de inte klarar av hårt och rent spel och tar till fulheter när de känner sig maktlösa ; )

Zoogin: Fula? Vad menar du? Sannys pojkaktiga charm och Sjögrens sammetsblick är väl nog för att smälta vilket hjärta som helst? ;-)

Lulekickan: Hårt och fult är förvisso inte samma sak, men inte spelar Timrå fult inte. Vi spelar en bländande vacker hockey, utsökt och en fröjd för ögat. Eventuellt fulspel är bara sådant som vi lär oss av motståndare under matchens gång.;)

Allvarligt talat, menade inte att få det att framstå som om Luleå spelade hårt OCH fult, för det tycker jag faktiskt inte.

Chief: Tikarna spelar inte alltid fult, men det händer ju. Riktigt fula är huggargäng som Korvkiosken. Tvi för såna! Waulfven lär väl få en och annan spelare demolerad i kvarten.

Lulekickan: Tror alla lag är kapabla till fulspel någon gång, men vissa verkar spela så mest hela tiden. Färjestad lär gå vidare, men till vilket pris? Undrar hur glada de var över att lottas mot Lexingarna egentligen...

Chief: Det finns väl både fördelar och nackdelar med att få möta Korvarana. Den uppenbara fördelen är att det förmodligen är det mest givna laget att åka ur slutspelet. Nackdelen är att de har en tendens att skada motståndare allvarligt. LHF har fått en hel drös hockeyinvalider efter möten med Korvkiosken.

« · 227048 · »