Tänkte starta denna tråd för att skriva in matchens älskling i, det blir betydligt lättare att hålla reda på vem vi/ni har valt om den får en egen tråd. Kanske efter es e slut kan vi skramla in ett litet pris till den vi utsett till matchens älskling flest gånger :)
Dysso: Vi har ju en till självskriven kandidat förstås. Hento. Jäklar vilka räddningar han gjorde emellanåt. Bl a den då han låg ner i målet samt den grymma plocken som få skulle ha tagit.
Sandström känns nog ändå bästigast, även om det var Jonas N som gjorde GWG. Sandström var i princip felfri idag.
Tycker någon av Tuuka, Janne eller Nordqvist ska få priset idag. Hento var också bra men jag röstar på någon av de tre första. Och Kickan:JAG VAR DÄR! Bara så du vet.... :)
Portello: Jag tycker Jonas Nordquist var bäst och det säger jag inte bara för att han avgjorde, han kommer Luleå att få mycket nytta utav för han verkar ha en enorm vilja.
Jag missade matchen och har därför lite svårt att avgöra lämplig kanditat till matchens älskling. Men baserat på vad jag läst och tidigare erfarenheter går min röst till Sandström.
Kan någon berätta om Ledins matchstraff? Vad hände? Jag har hört allt från hög klubba till överfall.
Kickan: Håll dig till rätt tråd! ;) Tycker Mäntylä men jag protesterar inte om ni utser Sandström. Modo-FBK 0-5.... Paddan sitter nog och lider i kempis just nu....
Kickan: Dags att byta tråd nu va så vi inte missbrukar guld-tråden allt för mycket . Så vem utses till omgångens älskning? Tycker att Emil var bra i de två första perioderna, men i sista var det tyst om honom. JJ fick ju bra kritik liksom Mäntylä.
Portello: Att Tuukka lär få så många ska väl egentligen inte ha något med saken å göra. Men som sagt, det är ju bara hypoteser egentligen man talar om när man skall utse matchens spelare som man ej har sett.
Dysso: Det såg ju väldigt vackert ut före dagens matcher. Både Modo å Slippsgården utan poäng. Kan ju egentigen inte bli vackrare i skadeglädje syfte. Nuvarande situationen skall man väl inte heller klaga över. Slipps IF enda laget med endast 1 pinne å dom lär inte ha några poäng å hämta i nästa omgång heller :)
Portello: Det lär ju bero på förlusten. Är själv förkylld som en gnu (förutsatt gnuerna, hmm, vad heter gnu i plural?, är förkyllda) och är lite febrig. Hade nog känns bättre om dom hade vunnit.
Albert Hall: Jag blev också förkyld i söndags. Först trodde jag att jag bara var ruggigt bakis och undrade om jag inte tål någonting alls längre, men sedan började jag få ont i halsen och bli snuvig senare under dagen och insåg att jag kanske trots allt tål ett par öl fortfarande. Fast det vill som inte bryta ut på riktigt utan jag känner mig fortfarande bara halvförkyld eller hur jag nu ska förklara det.
Kickan: Magsjuka plus feber. Brukar ha ganska bra imunförsvar men inte ens de kan stoppa Modoluften att tränga sig in å vända upp å ner på kroppen. Huvva, ryser när jag tänker på att jag har ovarit där minst tre ggr denna säsong
Åkerström var enormt bra idag. Trodde inte han kunde spela på så hög nivå en hel match. Kommer inte ihåg när han var så bra senast. Klart kungen på plan! Blev också mycket rättvist utsedd till matchens spelare i Luleå.
Andra spelare som märkte ut sig var, Hento. Såg genomstabil ut. Målet var absolut inget att göra åt. Hägerbäck, rev å slet och såg allmänt stark ut. Väldigt bra på att hålla bort motståndaren. Super instatts. En annan jag tycker var bra, likt lizzard var tvåmålskytten Fagemo. Han såg väldigt pigg ut. Emil Lundberg var väldigt bra första halvan av matchen men försvann lite grann i andra halvan.
Men min röst går soklart till Åkerström som matchens älskling!
Matchens mest ofattbara beslut måste ju ändå varit Tomas Anderssons agerande efter Ledins å Oduyas slagsmål. Oduya slänger solklart handskarna (dock ej Ledin). Trots det får landslagsbacken(?) endast 2+10 min. SJälv hade jag för mig att det var matchstraff om man medvetet slänger handskarna...
Lövva: Nu är det ju så att Tomas Andersson kan få vilken match som helst att fullständigt spåra ur med sin i många fall helt omdömeslösa bedömningar. Helt rätt så skall man få matchstraff för att man medvetet kastar handskarna (en regel som i sig är helt vansinnig då det knappast kan finnas någon bra förklaring till varför just denna förseelse skall rendera matchstraff när andra förseelser som t e x slashing knappt get 2 min). I övrigt får man gratulera till en väl genomförd match.
Frasse: Tycker också det är vansiningt att kastade hanskar ger automatiskt matchstraff(gårdagen undanräknat). Mig veteligen så har aldrigs slagsmål gjort att någon har varit tvungen avsluta sin hockeykarriär i förtid.
Man får tacka för grattiset. Måste säga att jag tycker M.Johansson och S.Pettersson såg bra ut i DIF. Hento gjorde en rätt härlig räddning på Petterssons inbrytning. Dessutom var jag hur säker som helst på att Eklund skulle göra mål på sin chans i tredje perioden. Men lyckligtvis gjorde han inte det.
Frasse: Håller med att det är bissart att det skall rendera i matchstraff. Fast regln är ju väldigt tydlig så det är ju ofattbart varför Andersson gör ett undantag i det fallet. Fast som sagt, märkligt hur slänga handskarna kan uppfattas värre än exemeplvis checking from behind eller liknande förtelser som kan rendera i allvarliga skador.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?