Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

MoDo nästa

Sv: MoDo nästa
Hälge: Haha. Nej då , det är inte den bilen jag ska köra. Min är liiite bättre :)

Hälge:
Ööööh..det är ju min gamla ju...;0)

Portello: Eller att Modo vinner. Det skulle också vara kul. Kanske med 1-0 eller 5-1 t.ex.

Portello: Hoppas att det inte är den här du ska köra...

Paddan: Det är ingen risk att jag kommer försent den här gången,ska köra brum-brum förstår du.

Portello:
Kan väl sträcka mig så långt att det i varje fall blir en match.
Tycker att det känns som att du kommer att komma till Kempis drygt 17 minuter efter att matchen började och att matchen slutar 1-0....

Lulekickan: För att anknyta till tråden igen.
Ojj vad skojjsigt det ska bli att se hockey imorgon.
Bara hoppas att det blir en bra match och att Luleå vinner.

Wewillwintoday: två av tre är tamef.. inte bra heller..

knaskamilla: Lägg till där att arrangörerna röstade för de 3 bästa svenska spelarna i J-VM var:

Jocke Lindström, Tobias Enström och Alexander Steen.

2 av 3, inte illa!!??

Portello: Eftersom han är luling så lär han ju ha en plats vikt åt sig i fjärdelinen och få begränsat med speltid, om nu BIK har folk så det räcker till någon fjärdeline. Det var ju det beskedet Fabbe och JJ fick inför säsongen och därför var det rätt naturligt att de valde PHC. Ingen vill väl spela i ett lag där man vet att man inte får konkurrera om platserna på samma villkor som andra.

Lulekickan:

Jag minns inte vad jag la ut, men jag provar igen:

Joakim Lindström, f, MODO Hockey 6 1 2 3 4 3 4 -1 45 10

Jonas Almtorp, f, MODO Hockey 6 1 1 2 0 2 3 -1 36 4

Tobias Enström, d, MODO Hockey 6 0 0 0 0 3 3 0 30 2

Johan Agu, d, MODO Hockey 3 0 0 0 4 1 2 -1 27 4

Patrik Bäärnhielm, d, Luleå HF 3 0 0 0 4 1 2 -1 3 0

Frisco: Hihi, din MooDooist, du menar som vissa kallar Kauppila för Kaupilla?

Lulekickan: Inga poäng för Bäärnhjelm ikväll för BIK i 6-2 segern mot ÖSK. Därimot fick han besöka snickeboa en gång.

Frisco:
har den..sicket tryck..klart Svergies BÄSTA klack

Lulekickan: Det hade varit roligare om du som ordvitsare skrivit Bärnhjelm istället=)))))

knaskamilla: Det måste vara någon annan statistik du la in, för skulle du lagt in den från JVM så skulle du ha sett att Bäärnhjelm dominerat bland backarna sett till hur många matcher han fick spela.

gud: Jodå den har jag här hemma på datorn. Har du den? Annars har du och alla andra den här=)

knaskamilla:
jag lovar dig att dom också är härinne o rör på sig..

gud:

Säg den diskussion mellan lulingar och MoDoiter där undertonen (eller toningen??) INTE är ngt negativt.

I den tråden diskuterade vi vilket lag som spelade fulast. Jag hävdar Luleå, Kickan hävdar MoDo. Vi diskuterade också lite JVM. Jag lade in lite statistik (ren fakta) kring vad MoDos och Lules spelare uträttat i den turneringen. Sedan var tråden helt plötsligt borta. HELA tråden, även det som inte var elakheter.

Nåja. Tack för förklaringen i alla fall.

(De andra moderatorerna, förresten, modererar de överhuvudtaget?)

knaskamilla:
Hmm..trodde du förstod det ändå...
men i den tråden var det inte bara hur lagen spelade det var mer än så..undertoningen i den tråden var att ni mer eller mindra upptäde jävligt illa emot varandra och sånt vill vi moderatorer
inte veta av...

kan samtidigt förtydliga för en del människor härinne att jag är INTE ensamen att vara moderator härinne...

gud:

Gött. För min del hade du gärna fått ta bort den här tråden för ett halvår sen. Jag undrar dock fortfarande varför du tog bort tråden där vi diskuterade hur lagen spelar. Det här är säkert fjärde gången jag frågar, dessutom.

knaskamilla:
du är nu förvarnad...

gud:

Man undrar varför du låter den här tråden vara kvar så länge, när du plockade bort en tråd där vi diskuterade hur våra olika lag spelar hockey utan ngn förvarning ens en gång (vad jag minns...kanske förvarnade du en gång eller sådär).

scim: Med tanke på den bilden du hade på dig själv hos TRE KRONOR GB:N!!

observant:
näpp..det gäller ganska många härinne just nu och märker jag att det fortsätter på detta viset så börjas det plockas ibland inläggen..

Frisco...
som du har märkt tidigare så är jag moderator härinne på Luleås HS och när mitt TIMRÅ IK inte låg i ES så var Luleås mitt lag i ES..därav mitt intresse för Luleås HS.. något mer du undrar över??

observant:

Jag tror att vi alla undrar över vad du menar med ungefär allt du skrivit hittills.

observant:
Du då???

Frisco: OK,då ska jag prata tydligt vilka frågor är det du undrar över????

observant: ?

knaskamilla: Sant, inte under nicket Pål Emik, men som någon annan.

observant: Du då?

????

Du måste förklara dig mer för att man ska förstå dina frågor.

Lulekickan:

Det tror jag inte att han har gjort, med tanke på att Pål Emik inte ens finns här. Polemik, däremot, ser man förekomma ibland på HS. (Det finns folk som borde lära sig lite mer om det, för övrigt...)

Frisco: Kanske för att det oftast är en rätt trevlig gb, undantaget alldeles innan och veckan efter en match mot MooDoo.

Lulekickan:

Du vill nog inte berätta det.

scim: Finns inget sjunga ut.Har du tränat något då på sistonet då?? ;-)

knaskamilla:
Hmm....tyckte jag hörde någon som ropade efter Floppa.
Bäst som man ropar så är han poängligeledare i norska ligan!

scim: Du vill nog inte höra det.

Frisco: Du då???

gud: Tror du jag gillar denna nivån? Jag fattar bara inte varför du intresserar dig så mkt för en Lulegästbok?

gud: Det gäller väl bara vissa eller?? ;-) inga namn nämnda!!

Lulekickan:

Sjung ut.

Frisco:
jag som är en sååån bra bror duktig gillar inte alls denna nivå
som är nu och ber ödmjukt om en paus för er små heta stridisar

fyll på kaffe muggen,hämta en bärs eller nåt så ska ni se att ni blir trevligare allihopa

knaskamilla: Han har nog deltagit lite tidigare.

gud: Håller verkligen med dig det är inte lätt när man får höra sanningen i vitögat men det tydligen jobbigt o höra att Foppa har gjort sämre insatser i sina år,vill inte igen gå närmare på specifika matcher o händelser men "THATS FACT" FACE IT!!

scim: Nej, inte det heller.

Om du visste hur länge jag har stört mig på vissa MooDooisters ständiga barnsligheter.

Lulekickan:

Det kan du ju isf diskutera med Pål Emik. Jag ser inte att han deltagit i den här "debatten".

För övrigt gör det mig inte ett dugg ont att du inte tycker om Foppa. Däremot börjar man bli lite nervös för det svenska rättsväsendet.

Lulekickan:

Så trevligt, nån i släkten?

Jag är själv ingen stor F(l)oppa-romantiker, ironiskt nog så har jag alltid gillat Renberg mer. Men jag kan ju hursomhelst inte undgå att bli irriterad på era (dina) ständiga barnsligheter, gälla vem det gälla vill.

Skärp dig!

knaskamilla: På tal om seriositet och mogenhet så kanske vi ska diskutera MooDooisten Pål Emik, a.k.a. något annat.

gud: Akta er alla. Bror Duktig har talat=)

observant:

Tja. Lite talade jag nog för Frisco också där ett tag, eftersom han tittar på teve och inte kunde göra dig uppmärksam på vad du skrev.

« · 199667 · »